Hallo , Mijn zoontje van 14 maanden ging normaal na het tanden poetsen en boekje lezen makkelijk naar bed en ook gewoon snel slapen. Nu is het elke keer drama .... Brullen en krijsen als ik weg ga uit zijn kamer ... Van de week ook al 1x gehad dat meneer in plaats van half 8 pas om 9 uur is gaan slapen. Heeft gewoon anderhalf uur wakker in bed gelegen. De middag slaapjes zijn nog het meest te doen maar ook daar begint ie af en toe te brullen ... Soms is het echt even tor 10 tellen ...
Verlatingsangst denk ik? En als je hem gewoon eruit haalt en een uurtje later opnieuw een poging doet? Dat soort fases hebben wij wel vaker. Als je niet wil slapen om 19:00 nou dan niet, 20:00 mag ook. waarom laten krijsen kost alleen maar energie denk ik dan
Ik laat hem ook niet krijsen , Het is alleen als ik de kamer uitloop. Die keer dat ie tot 9 uur wakker was lag ie in bed druk te doen maar niet te krijsen.
Wij hebben dat ook op dot moment met onze dochter....... Ik leg haar nu in bed en ga er op een stoel bij zitten totdat ze half slaapt dan vertel ik zachtjes dat ik straks weg ga en geef haar een kus.. Dan blijf ik nog eventjes en ga daarna stilletjes weg.. T werkt tot nu toe nog 😁
Hoi hoi onze zoontje van 8.5 maand had dit ook uit het niets en lijkt idd op verlatingsangst. We zijn verstoppertje en kiekeboe met hem gaan spelen zodat tie weet dat je terug komt. Naar 2 dagen was het al ver over en nu een week later niks meer aan het handje. Succes
Verlatingsangst..... Erg herkenbaar, heeft onze man ook een tijd gehad. Precies tijdens onze vakantie. Wij zaten met de deuren open en hardop te praten zodat hij ons hoorde, dat hielp heel erg voor hem. Thuis ook even gehad, gaat nu goed. Na dien wordt hij wakker en roept gelijk om "mama". Veel kiekeboe met de deuren doen... heeft ook erg geholpen.
Is hier ook vaak. We gaan haar dan enkele keren troosten : Laten haar in bed liggen, zeggen dat ze moet slapen, sssst, en aaien over haar hoofdje of rug. Helpt goed. Na enkele moeilijke avonden/nachten slaapt ze nu alweer enkele nachten terug door, zonder problemen slaapt ze in.
Heeft onze dochter ook sinds kort. Vaak huilt ze ook ineens bij het weg lopen na in bedje leggen. Ik wacht een paar minuutjes en ga dan kort terug om gaar te laten weten dat ik er nog ben. Even aaien, kusje en weer weg. Als het echt niet lukt ga ik bij naar op de grond zitten met mijn rug naar haar toe. Meestal 5 minuutjes wn ga dan weer weg. Soms ligt ze ook ruim een uur wakker on bed, wil dan maar niet slapen. Zolang ze niet huilt laat ik haar lekker haar gang gaan. Overdag sliep ze ook minder goed, dis zijn we sinds een paar dagen over gegaan op 1 slaapje. Of het helpt is nog lastig te zeggen want ze is nu net een paar dagen ziek
Ga je meteen terug als hij begint te krijsen of wacht je even? Hier begint ze ook wel eens zodra ik de deur uit loop, maar als ik terug ga is het feest en wordt het niks meer. Dus ik ga gewoon weg en nu is het binnen 10 tellen weer stil. En hier heeft ze ook periodes dat ze zo nog drie kwartier aan het kletsen en keten is. Zolang ze niet huilt laat ik haar lekker liggen. Al slaap je niet, dan rust je toch.
Als ik mijn zoontje in bed leg, brult hij al voor hij zijn matras raakt. Binnen een minuut is het mopperen met af en toe een brul tussendoor en na 10 minuten slaapt hij. Tja, niet leuk, maar wat moet ik dan? De hele avond bij m zitten?? Hij slaapt daarna heerlijk rustig en wordt vrolijk wakker. Weg bij mama IS ook niet leuk, maar we leven niet in een cultuur waar we onze baby de hele dag tegen ons aan knopen, helaas. Als hij wel is langer onrustig is ga ik wel terug, aai over zn bol, knuffeltje geven en weer weg, muziekje aan. Langer dan 15 min duurt het nooit. Ik vond t vreselijk in t begin, maar t is of dit, of 2,5/3 uur bezig zijn om m in slaap te krijgen, dan huilt hij trouwens ook maar in mijn armen. Nu weet hij gewoon dat hij lekker moet gaan slapen en dat gaat echt heel goed nu!