Man 40+

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kml, 26 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kml

kml Actief lid

20 jan 2009
    108
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik vraag me af of er hier anderen zijn met een oudere vriend (40+) en of jullie wel eens bang zijn dat je man minder vruchtbaar is.
    Aan de ene kant vind ik het onzin dat het ineens moeilijker zou moeten zijn of problematisch (kijk naar Mick Jagger, etc.), maar aan de andere kant maak ik mezelf soms bang dat het moeilijker zal zijn om zwanger te worden..
    Ik ben zelf 26, dus dat zal geen probleem zijn.

Wat denken jullie?

Liefs

2. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hai.

Mijn vriend is nog geen 40+, maar wel achterin de 30 en ik ben er soms ook wel bang voor dat hij misschien minder vruchtbaar is of dat er gewoon sowieso iets mis is met een van beide. Naar gevoel is dat he!? Alleen heb ik wel in boeken gelezen dat het op die leeftijd nog hartstikke meevalt.

Ergens onderaan de pagina is al een soort gelijk topic geopend btw!

3. kml

kml Actief lid

20 jan 2009
    108
    0
    0
    Oja? Die heb ik niet gezien. Hoe het heet topic?
    Mijn vriend is dus net 49....dus ja dat maakt me weleens onzeker wat dat betreft

Heel vervelend inderdaad!

4. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
  5. kml

kml Actief lid

20 jan 2009
    108
    0
    0
    Ik heb het net gelezen. Gelukkig heeft mijn vriend wel vaak genoeg zin haha, dat scheelt dan al weer een beetje.

Het gaat waarschijnlijk goed komen met ons allemaal. We moeten positief blijven. Ik blijf naar Mick Jagger kijken en die heeft volgens mij ook niet zo gezond geleefd en toch nog kinderen op latere leeftijd ;)

6. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Haha, goed dat je toch je best doet positief te blijven denken! Ben je al gestopt met de pil? zo ja, hoelang zijn jullie al bezig?

Ik ben nu nog steeds aan het wachten op mn eisprong en word daar TE nerveus van...Ben van alles aan het zoeken op inet, maar kan niet vinden wat ik zoek...ach ja

Succes en hopelijk ben je snel zwanger ;)

7. kml

kml Actief lid

20 jan 2009
    108
    0
    0
    Dit is de derde ronde. Ik heb tot nu toe behoorlijk regelmatige cyclussen (28,29) dus daar ben ik wel erg blij mee.

Hoe bedoel je dat je je eisprong zoekt? Welke ronde is dit voor jou?
    Ik ga ervan uit dat ik een eisprong heb, want ik voel mijn lichaam veranderen ervoor en erna.

Ja, ik probeer positief te zijn, want eigenlijk hebben we geen reden het niet te zijn. Iets ouder betekent niet onvruchtbaar (maar goed, soms maak ik mezelf dus bang). Vind je niet?

8. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Dit is onze 4e echte ronde, ben half sept gestopt met de pil.

Ik gebruik ovutesten en heb nog geen positieve gehad, dus nog geen eisprong..(lijkt mij).

Iets ouder betekend idd niet onvruchtbaar, maar snap dat je er soms mee zit.

Ik zelf ben vooral bang dat er iets mis zal zijn met mij waardoor we geen kinderen kunnen krijgen. Heb er tot nu toe geen rede voor, maar is een grote angst die ik los moet laten want lijkt me niet goed...

Maar ja, succes!

9. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.582
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Mijn man is ook 40+ en wij hebben een dochter,maar omdat de 2e wel erg lang op zich laat wachten,zou ik toch wel een onderzoekje willen laten doen...

10. kml

kml Actief lid

20 jan 2009
    108
    0
    0
    Lotte:
    Maar als je ongesteld wordt steeds, kan je dan alsnog geen eisprong hebben? en voel jij niks dan op het midden van je cyclus?

Ik denk niet dat je je echt zorgen hoeft te maken in dit stadium (oh wat makkelijk gezegd van mij!) en je bent ook nog lekker jong. Mocht er iets met jou zijn dan heb je nog vele jaren om een oplossing te vinden.

Chillin:
    Was je man al in de veertig toen jullie je dochter kregen?
    Hoe lang laat de tweede dan op zich wachten? Kan soms toch ook zomaar zo zijn, zonder speciale reden?

11. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    ik heb tot nu toe elke maand een eisprong gevonden met de testjes en ook mn eisprong gevoeld. Alleen nu dus nog niet ;)

Maar ik ben vooral bang dat er iets is waar niks aan te doen is. Maar ja, die angst slaat nu nog nergens op dus moet ik maar mee ophouden ;)

12. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

hoi,

ik wil je even goede moed geven :) mijn vader heeft mij verwekt toen hij 50 jaar was :rolleyes: dus volgens mij moet het geen probleem zijn ;)

succes met zwanger worden!

13. kml

kml Actief lid

20 jan 2009
    108
    0
    0
    Dank je wel Cindy! Dat is leuk om te horen en geeft mij inderdaad moed!

Lotte:
    Ik heb de afgelopen twee maanden mezelf gek gemaakt met allerlei dingetjes die mogelijk een slechte invloed hebben op zwanger worden. Mijn leven werd er niet leuker op. Ik heb deze maand alles gedaan waar ik zin in had en probeer er minder mee bezig te zijn. Dit lijkt te werken voor mij. Als ik nu zwanger blijk te zijn, zou dat wel het mooiste bewijs zijn dat overal obsessief opletten het niet beter maakt.

Ik denk dat elke vrouw bang is een probleem te hebben met zwanger worden. Terwijl de meesten probleemloos wanger worden dacht ik...dus we moeten onszelf inderdaad moed inspreken en gewoon een keertje van het goede uitgaan..

14. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Dank je voor je bericht.

Het komt ook wel doordat me opvalt dat zwanger moeilijker is dan gedacht. Dan bedoel ik nog niet ik zelf, maar ik zie op deze site toch een hoop vrouwen (vind ik) bij wie het moeilijk of niet gaat. Dat vind ik beangstigend. En er zullen inderdaad een hoop vrouwen zijn die hier bang voor zijn...

Maar ja, ik denk dat ik eens een tijdje hier minder of niet zou moeten komen, want zo ben ik er TE veel mee bezig...

Liefssssss

15. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.582
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    [quote="km

Chillin:
    Was je man al in de veertig toen jullie je dochter kregen?
    Hoe lang laat de tweede dan op zich wachten? Kan soms toch ook zomaar zo zijn, zonder speciale reden?[/quote]

Jaha,mijn man was al dik voorbij de 40 toen wij onze dochter kregen! :oops: Maar ik was toen 24,ben inmiddels 34. :(
    Zijn nu 7 jaar bezig voor een 2e en overwegen nu pas mm.
    Maar,ik moet erbij zeggen dat wij de afgelopen jaren nogal heftige dingen hebben meegemaakt(en dus een hoog stress gehalte),sinds vorig jaar zijn dingen in wat rustiger vaarwater.Nou ja,rustig,ga over 3 weken emigreren maar wie weet wat een tropische omgeving met een mens doet...

16. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Mijn man is 42, pas zaadtest gehad ivm ronde 18 nu, maar hij had superzaad! Dus hoeft helemaal niet zo te zijn!

17. kml

kml Actief lid

20 jan 2009
    108
    0
    0
    Hoi Mila Rose,

Dat is wel fijn om te horen..al is mijn vriend weer bijna vijftig en dan twijfel ik of dat niet weer net het verschil maakt tussen goed zaad en minder goed zaad. Maar ik denk vooral dat ik bang ben en onzeker en dat ik mezelf afentoe moet vertellen dat hij heus goed genoeg zaad nog heeft. je hoort het zo vaak dat mannen op latere leeftijd nog kinderen krijgen..dus waarom maak ik mezelf zo bang?

18. kml

kml Actief lid

20 jan 2009
    108
    0
    0
    Ik denk wel dat het helpt om minder hier rond te neuzen. Ik probeer dat ook te doen. Nu wou ik dit toch vragen..maar het is net een soort gezellige community hier en daarom is het verleidelijk om steeds te kijken. het probleem is dan alleen dat je er waarschijnlijk nog meer mee bezig bent (dat is bij mij wel zo). En vaak gaan mensen juist als ze een probleem hebben of ergens over twijfelen het forum op. Hordes vrouwen die zwanger worden die zie je hier misschien niet eens! Dus dit forum is wellicht geen goede uitsnede van alle vrouwen. Misschien kun je vaker op het forum kijken waar vrouwen al zwanger :)

19. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Ja misschien heb je wel gelijk! Ik ben bewust nog nooit op het zwanger zijn forum geweest omdat ik bang ben dat ik me dan nog drukker ga maken. Maar misschien werkt het juist wel positief ja :D
    Ik ga er even over denken ;)

Liefs

20. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ook ik heb een wat "oudere" man, maar dat heeft geen problemen opgeleverd hoor. Tijdens het klussen voor de eerste was hij 38. Het heeft wel een jaar geduurt eer ik zwanger was, maar door omstandigheden lag onze klusfrequentie erg laag. Toen we voor een 2e gingen, was mijn man 40. Meteen in de eerste ronde was ik zwanger, helaas in een vroege mk geëindigd. Tweede ronde was ook weer meteen raak, helaas ook weer een mk met ongeveer 6 weken...Toen 2 maanden "rust" genomen. Toen we weer daadwerkelijk aan de klus gingen, was ik weer meteen zwanger en dat ging goed (zie banner ;) )..Mijn man was bijna 41 toen ik voor de laatste keer zwanger raakte..

Dus je ziet, mijn man was (ja was, nu zit er een knoopje in ;) ) eigenlijk hartstikke vruchtbaar, ondanks zijn wat "hogere" leeftijd...

Deel Deze Pagina