Bij 30 weken zwangerschap was het 12 en 11mm,terwijl het bij de 20weken echo nog 14 en 13mm was...Dus bij jouw kleintje zou het ook nog 'gewoon' bij kunnen trekken...En dan nog hoeft er niks aan de hand te zijn!
Heeyy wondertje1985 (zal je echte naam hier maar niet neerzetten hahaha!) Heb jij niks beters te doen dan op ZP zitten als je op wintersport bent? Haha geintje joh. bedankt voor je lieve reactie. Ik laat het wel weten. Geniet van de vakantie, en graag meer van die schattige Mirre-op-de-slee foto's op FB @Marpos5: ik vind je verhaal heel hoopgevend! Bedankt! Hoop dat het bij ons ook zo loopt!
Lieve Kawaii, wat vervelend om te lezen dat je weer in de onzekerheid zit. ik wil je veel succes wensen voor morgen! Ik duim voor goed nieuws! XXX
Nog een uurtje. Pff, ik knijp 'm echt. Hopelijk valt t mee. Ik laat t wel weten. Thanks voor de succeswensen!
Kawaii, hoe is het gegaan meid, weet je al meer? Hopelijk is het allemaal mee gevallen en breng je ons goed nieuws! Mijn duimen draaien! Liefs
Nou meiden, ik ben enigzins gerustgesteld. Blijft spannend, maar de ergste stress en onzekerheid is eraf. Het hersenvocht was hetzelfde als vorige week, dus die was niet toegenomen. Dat is goed nieuws. Gyn dacht ook niet dat het echt problemen op zou leveren maar het moet wel in de gaten worden gehouden. De hersentjes zagen er verder prima uit voor zover hij kon zien, al had zoonlief weinig zin om.mee te werken. Hij bleef maar wegdraaien voor het echoapparaat haha. Wel blikkt de groei van het hoofdje inmiddels vier weken (!!) voor te lopen. Ook het buikje ligt buiten de groeicurve. Beentjes vallen er net binnen. Reden genoeg om overgedragen te worden naar de gyn. Geen vk meer voor mij dus. Ik krijg binnenkort een uitgebreide suikertest. En de echo van vandaag wordt over twee weken herhaald, just to be sure. Hopelijk ligt beeb dan wat meer stil en kunnen ze nog wat beter naar de hersentjes kijken. Kortom, geen hele enge dingen maar wel onder strenge controle.
Gelukkig ben je wat gerustgesteld... En dat ze je onder controle houden is wel fijn, dan blijf je tenminste op de hoogte van alles... Succes meis, gaat vast goed komen. X
Gelukkig hebben ze je gerust kunnen stellen en blijf je nu goed onder controle! Ook al ken ik je helemaal niet ik heb de afgelopen dagen toch wel aan je moeten denken Gek is dat he!
Zoo we zijn we een paar weken verder. Even tijd voor een update-je. Ben inmiddels twee echo's verder, de laatste gisterenmiddag. Het ziet er op zich goed uit! De verwijding in het linkerhersenkamertje wordt niet groter, die blijft op 11 mm zitten. Verder zien de hersenen er helemaal goed/normaal uit. Geen vernauwingen of wat dan ook, geen andere vochtophopingen. Volgens de gyn "frustrerend voor hem omdat hij een kleine afwijking ziet en niet kan achterhalen waar het vandaan komt" maar goed nieuws voor ons&baby. Ik blijf hier wel voor onder controle uiteraard, maar het ziet er dus niet verontrustend uit. Daarnaast is baby nog steeds heel groot, al leek het er gisteren op dat het hoofdje een beetje "stabiliseert" qua groei. Bij de vorige echo lag het echt een flink stuk boven de groeicurve, bij de echo van gisteren lag alles (hoofd, buikje, beentjes) net op of net boven de curve. Ook hiervoor blijf ik onder controle, elk twee weken een echo dus. Waarbij er zowel naar de groei als naar de hersentjes wordt gekeken. Overigens kwam er niks uit de suikertest en ook de bloedonderzoeken (die gedaan zijn naar evt infecties die de verwijding van het hersenkamertje zouden kunnen verklaren) kwamen terug zonder resultaat. Dus dat is heel positief
fijn dat het er allemaal zo goed uitziet.. hopelijk kun je nog wel genieten van je laatste zwangerschapsweken.