Hoi hoi, Ik ben afgelopen zondag opgenomen wegens koliekaanvallen van galstenen. Het leek erop dat ik geopereerd moest gaan worden maar gelukkig zakte de pijn naar acceptabel niveau en hebben ze de operatie uitgesteld. Als ik weer een koliekaanval krijg moet ik wel direct geopereerd worden en anders gebeurd het pas na de bevalling. Ondertussen heb ik dus nog wel heel erg pijn in mijn rug (net onder mijn rechterschouder) en vooral 's avonds ook pijn in mijn buik (rechts onder mijn ribben) van die galstenen. Wie heeft dit ook gehad of ervaringen? Ook ervaringen buiten de zwangerschap hoor ik graag. Ik baal er wel heel erg van dat ik zo de laatste weken van mijn zwangerschap moet blijven lopen (mits ik natuurlijk geen aanvallen meer krijg) want voor de rest gaat het heel goed. Liefs!
heey dat klinkt mijn bekend ik heb pcies het zelfde en mijn dokter zegt dat het geen galsteen heb. dat het me maag is en ik teveel maagzuur in me maag heb wat dus niet naar boven komt. heb pillen gehad en die werken soms maar vaak niet.ik heb dus ook 3 x zon aanval gehad het gevoel als of het uitelkaar getrokken word en de pijn trekt door naar je rug moeilijk ademhalen door de paniek van de pijn de eerste x dacht ik echt ik dood ging en duurde het 20 min voor de pijn weg was. de 2 x duurde de pijn 45 min voor het weg was en de 3 x dik 1 uur.vet eten proberen te vermijden en dingen waar je het dus van krijgt ik loop dagelijks met de pijn recht onder me ribben en ook onder me schouderblad het is wel bij 3 aanvalen gebleven.denk toch maar f trug naar de dokter ik heb de aanvallen in begin gehad en nu juist nie op die pijn naar die is steeds heb rechts.sterkte groetjes carola
Carola: Klinkt inderdaad niet goed hoor, ik zou maar terug gaan met die klachten. Bij mij hebben ze echo's gemaakt en hebben ze de stenen zien zitten dus misschien kan jij dat ook laten doen? Mijn 1rste aanval duurde ruim 1,5 uur en de 2e ruim 4 uur...je gaat dan inderdaad door een hel...zoiets gun je niemand. Ik had eigenlijk volgende week woendag een afspraak bij de chirurg maar heb deze vanmorgen kunnen verplaatsen naar maandag...de pijn is hier 's avonds niet te hebben. Ik ben benieuwd.
ja ik denk idd ik dat maar ff doe een afsprak maken idd die pijn gun je niemand pfff krijg al benauwd als ik er aan denk hoopelijk is bij jou snel weg
ik heb het dan wel niet tijdens mijn zwangerschap gehad, maar een koliekpijn gun je echt niemand, ik heb zovaak op de grond gelegen van de pijn, en daarbij kwam ook nog eens dat ze iedere keer zeiden het is je maag, tot ik op een gegeven moment zo boos ben geworden op die arts, en dat ik eiste dat ik doorgestuurd zou worden en toen was snel duidelijk dat het mijn galblaas was. en doordat ze lang hebben gewacht heb ik het nu chronische, maar gelukig niet hele heftige pijnen meer. succes meid ik hoop dat de pijn vlug weg gaat, want dat is echt niet leuk. XXX Gusam
Gusam: Thanx! Heb een uur geleden tegen al mijn principes in een paracetamol gepakt maar helaas...even dacht ik dat het wel werkte maar het was helaas ijdele hoop. Wat een rot pijn is dit en jij hebt het ook nog eens chronisch
Ik ben een week ziek geweest veel overgeven dacht dat ik gewoon griep had. Ik had veel pijn als ik op mijn zij lag, toch maar naar het ziekenhuis geweest bleek dat ik galstenen had en een zwaar onstoken galblaas. Ben diezelfde avond nog geopereerd hebben ze mijn hele galblaas eruit gehaald en de stenen uit mijn galwegen. Achteraf had ik er al veel langer last van, vooral als ik vet had gegeten kreeg ik erg veel last. Dit was een jaar geleden toen was ik 25 was heb hierna nog geen last meer gehad.
Hoi, Ik kreeg rond de 6de maand van mijn zwangerschap hele lastige aanvallen,kreeg geen lucht meer, en het leek of er een mega puntige steen je middenrif aan door booren is,mijn huisarts heb de gehele zwangerschap gezegt het is een zwangerscahp kwaaltje,tot dat ik het ook nog na de zwangerschap had,toen is hij verder gaan kijken en kwam er achter dat ik galstenen had,ben toen ook 5 maanden na mijn bevallig geopereerd en had iets van rond de 20 steentjes. Maar echt waar als ik moets kiezen tussen een bevalling of een van z'n galsteen aanval,geef mij maar 10x een bevalling. ben er dus ook mega van afgevallen,ben toen ook de gehele zwangerschap niets aangekomen,want ik kon heel moeilijk eten,ik at veel gezonden roerbakgroentes met of rijst of pasta,met geen boter of olie.Zodra ik iets vets at of iets zoets kreeg ik meteen een aanval. Ik wens jouw veel sterkte en hoop dat je er snel van af bent. groetjes rosanna
Mijn galblaas is 3 maanden na mijn bevalling verwijderd. Inderdaad, die koliekaanvallen...dat wens je je ergste vijand nog niet toe. Ik heb altijd gezegd dat mijn bevallingen het meeste pijn ooit deden, maar nu weet ik beter Mijn aanvallen duurden echt meerdere uren (langste heeft 8 uur geduurd, kortste 3 uur, heb er in totaal stuk of 20 gehad denk ik). Ik had overigens 49 (!) steentjes. En dan denk je dat je er vanaf bent na de operatie..en krijg je nog een paar aanvallen omdat er nog wat steentjes achtergebleven zijn in de galwegen. Dit is overigens maar een kleine kans hoor, dus niet schrikken. Meestal ben je er inderdaad na de operatie meteen vanaf. Tot die tijd: niet te vet eten kan inderdaad helpen. Ook koolsoorten vermijden, die kunnen ook een aanval oproepen. Maar het kan ook zijn dat op een gegevens moment niks meer helpt. Ik kreeg uiteindelijk zelf een aanval na alleen het eten van een boterham :x Ik hoop voor je dat het wegblijft. Succes!