Pffff ik snap er nu echt niks meer van en word er ook echt simpel van! Sinds Juli vorig jaar ben ik werkloos en druk op zoek naar werk. Nog nooit ergens op gesprek geweest, vaak niet eens antwoord of het bekende antwoord "we hebben gekozen voor iemand met meer ervaring" Dus na veel nadenken besloten een opleiding te gaan doen om ervaring + papieren op te doen. Alleen heb ik daarvoor een stageplek nodig. Vorige week gesprek gehad, zag er goed uit. Nu afgewezen. Rede? Ze hebben iemand met meer ERVARING gekozen. Hoe kom je dan in vredesnaam aan een stageplek als je daarvoor ook al ervaring nodig hebt? Zonder stageplek mag ik de opleiding niet doen dus zit nu even in een flinke dip
Pfff, dat kan ik me goed voorstellen, dat slaat natuurlijk nergens op! Een stagiaire met ervaring......grrr:x Snap hoe je je voelt hoor, zit ook alweer even werkloos thuis, ondanks mijn HBO opleiding krijg ik dezelfde soort antwoorden als jou....
VREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEMD.... Ik zou ze dat ook terugschrijven (als het een mailtje was dan ) Ik ken iemand met een universitaire opleiding en die krijgt dezelfde antwoorden trouwens. Gelukkig krijgt die wel steeds tijdelijke jobs, doordat ze steeds zwangere dames moet vervangen. Maar da's ook niet alles. Ze wil ook een vaste aanstelling...
Mja, mijn mond viel ook even open toen ik het las. Hoe kan je dan ooit ervaring opdoen? Gelukkig heb ik meer lijntjes uitstaan maar toch die aanmeldingsformulieren branden hun envelop uit, ik moet alleen nog 1 vakje invullen en dat is "leerbedrijf"
Is het niet mogelijk dat de school het leerbedrijf voor je zoekt? Hopelijk vind je snel een leerbedrijf.
Ik heb van school een site gekregen, waar alle bedrijven die in aanmerking komen op staan. Dus daar ben ik nu weer druk mee bezig.
This toch te gek voor woorden. Toen ik een tijdje terug solliciteerde naar een baan stonden alle eisen( werkervaring/opleiding) beschreven die ik had. En dan krijg je nog een mail u heeft te weinig ervaring. Kan er dan zo boos om worden. En dan ook nog de laatste regel. Wij wensen u veel succes met het zoeken naar een baan. (dan denk ik bij mezelf rot op joh).
O irritant zeg. Hoor het idd erg vaak dat je op ervaring wordt afgewezen,maar ja hoe krijg je ervaring als je die nergens kan op doen. Ben zelf ook een tijd op zoek geweest naar werk, tot ik op een gegeven moment geen tijd meer had om iets te zoeken dat ik echt leuk vond ( ivm geen KOT meer van de belasting als je geen werk hebt ) dus nu werk ik sinds december in een kwekerij. Wil graag weer terug de winkel in maar helaas erg moeilijk te vinden hier in de buurt.
Volgens mij is 'we zoeken iemand met meer ervaring' de standaardreactie geworden in iedere sollicitatieprocedure... Of je nu voor een baan gaat of voor een stageplek...Te absurd voor woorden natuurlijk! Waar moet je, zeker als stagiaire, anders ervaring op doen...? Ik denk dat ze in deze tijden van dat soort rare eisen ook aan stagiaires stellen, omdat ze misschien iemand als stagiaire aan willen nemen die later van grote waarde kan zijn voor het bedrijf... bijvoorbeeld iemand waar ze door de ervaring weinig inwerk-uren aan hoeven te verspillen en die na verloop van tijd gewoon in dienst blijft. Tegen de tijd dat je stagiaire af bent ( en al die tijd voor een schijntje of zelfs niks hebt gewerkt ) ken je het bedrijf op je duimpje en hebben ze aan jou een geweldige werknemer... Ik ben zelf nu een paar maanden werkeloos... Ik ben ook HBO-er en kan met geen mogelijkheid op dat niveau een baan vinden. Of te weinig ervaring of ineens spontaan te oud voor bepaalde (starters)functies.... Moedeloos wordt je ervan! Ik zit er ook over te denken om weer te gaan leren, maar daar denk ik nu wel drie keer over na als ze van die onmogelijke eisen stellen op stageplekken...
Gewoon lekker door zoeken, komt vast goed! Genoeg bedrijven die niet met een dergelijke reactie komen. In welke sector zoek je iets? Ik had steeds het probleem dat ze nergens meer iemand zochten. Ik belde voordat ik tientallen brief zou versturen met het gevolg geen reactie te krijgen. Uiteindelijk een plek waar ze mensen zochten, cv gestuurd, en na een gesprek mocht ik zo beginnen. Met een gesprekje aan de telefoon krijg je mogelijk al meer info en onthouden ze je sneller. Misschien een idee? Het gaat ten slotte niet om een echte baan, maar om een stage. Werkte hier dus prima!
Marketing & Communicatie En het gaat om een BBL opleiding, dus er is wel degelijk een baan aan verbonden, alleen noemen ze het voor de vorm nog even een stage.
Succes, valt niet mee in deze tijd. Hpelijk heb je snel een stageplek. Het liefst hebben ze mensen die 20 jaar zijn en 10 jaar werkervaring...