Misselijk: Oorzaak Duomine vitamine pillen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sharon20, 16 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Hoi allen,

ik heb van mijn gyn een staaltje met duomine (vitaminepillen) meegekregen. maar het valt me op dat ik de laatste dagen af en toe heeel misselijk word (zon 2 uur nadat ik het pilletje heb genomen)

hebben jullie hier ervaringen mee? is het best om ze gewoon door te nemen of om ermee te stoppen. ik eet niet zoveel fruit en groenten dus vind het zelf wel nodig om die pilletjes in te nemen zodat ik toch een deel vitaminen binnenkrijg... moet pas over 3 weken naar de gyn!

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Eet je voor of nadat je dat pilletje hebt genomen?

Het schijnt dat een pil slecht kan vallen als je nog niet hebt gegeten

3. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    ik heb deze zwangerschap helemaal geen vitaminepillen kunnen verdragen... foliumzuur, en gravitamon alles maakt me enorm misselijk...

kan dus goed zo zijn,...

Groetjes Catheleine

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Misschien idd overstappen op wat anders.. Ik heb van meer meiden gehoord dat ze misselijker werden van de foliumzuur tabletten...

5. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik neem de tablatten tussendoor zeg maar. eerst een boterham, dan het tabletje en dan weer een boterham...

het is geen foliumzuur hoor het zijn allerlei vitamine.. A, B,C, weet ik veel welke nog :D maar het zijn er iig heel wat...

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    misschien handiger om voor het slapen te nemen?

7. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    voor het slapen gaan mag ik ze zeker niet nemen. iin de bijsluiter staat dat ik het bij een hoofdmaaltijd moet nemen (ontbijt, middagmaal of avondmaal dus) vandaag niet misselijk geweest maar heb rond half 9 (normaal begint het tegen die tijd op te zetten) wel een koekje gegeten.. mss dat dat geholpen heeft :D

8. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Misselijk van vitaminen? Ik slik 5 mg foliumzuur en ik ben deze zwangerschap net zo misselijk als bij mijn vorige en toen slikte ik slechts 5 mcg. Ik slik overigens gravitamon, dat is speciaal voor zwangeren. Ik zou de gyn even bellen en laten weten dat je er erg misselijk van word en of je gravitamon mag (wat geen probleem zal zijn, want het is vrij verkrijgbar).

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Zit er veel ijzer in? Mijn gyn gaf aan dat je daar erg misselijk van kunt worden tijdens de zwangerschap.

10. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik word altijd misselijk van vitaminepillen (ook zonder zwangerschap), maar nu heb ik er gevonden waar ik het niet bij heb: Davitamon. Ze hebben speciale voor zwangere vrouwen.

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik was ook misselijk .bij mij zaten er veel ijzer in en heb mijn vitamine veranderd, waar er minder ijzer inzit en nu ben ik niet meer misselijk. misschien van vitamine veranderen.

12. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ik nam ook duomine en werd er ook vreselijk misselijk van! Mijn gyn had me toen aangeraden om deze bij de avondmaaltijd te nemen (bij warm eten) en dit hielp bij mij gelukkig echt.

Grtz

Deel Deze Pagina