Herkenbaar, hier ook krijsen en geen mopperhiilt. Mijn dochter ging pas bij 8/9 mnd langer slapen dan 20/40 minuten. Vreselijk vermoeiend. Bij 10 mnd bleek dat ze chronische oorproblemen had. Ze was snachts ook elk uur wakker. Nu slaapt ze overdag vaak 2x 1,5 uur. Ik heb het 'moeten' slapen ook wel losgelaten. Accepteren werkt het beste. Niet alle baby's slapen goed. Wat hier wel ook heeft geholpen is hij mopperen/jengelen in bed, niet direct er naartoe te gaan. En dan de tijd te timen op mijn telefoon. Sterkte, ik weet hoe zwaar het kan voelen!
Hier was t slapen van de jongste (7,5 maand) tot voor kort ook drama overdag en s avond voor tien uur. Sinds een paar weken gaat het beter lukt het haar om zelfstandig in slaap te komen (vaak wel met een paar minuten zo'n zeur huiltje). Ook slaapt ze nu regelmatig langer. k die niets anders dan eerst t ene kind is er denk ik gewoon eerder aan toe dan de ander. Dus probeer t accepteren en weet dat het een fase is.
Mijn dochter is bijna 1 jaar oud en ik denk dat ze nu sinds een paar weken echt standaard een slaapje doet van 2.5 uur. Daarvoor was het vaak maar 3 kwartier, af en toe wel eens uitschieters naar 1.5 uur. 'S nachts sliep ze overigens meestal wel goed. Ik zou zeggen.....hou vol. Het gaat vanzelf steeds beter. Over een tijdje zal ze veel beter in slaap komen.
Ik kan dat ook niet, maar mijn zoontje jammert eigenlijk alleen maar. Als hij huilt pak ik hem inderdaad op, maar dat komt dus eigenlijk niet voor. Als ze echt huilt dan moet je haar inderdaad we troosten... ze wil waarschijnlijk gewoon nog niet graag alleen zijn.
Het is harstikke normaal baby gedrag. Ik denk dat je kunt proberen er wat positiever in te staan. En als de doek werkt, gebruik lekker die doek. Het is nu niet zo warm meer toch.
Ik heb veel gehad aan het boek 'baby in een droomritme bij mijn oudste. Wij bakerden niet in, maar zijn sleepy wings gaan gebruiken. Ziet er wat maf uit, maar werkten goed.