Nee toch? Wat denken jullie?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door SYRV, 21 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hallo dames,

Ik wil graag even jullie mening horen. Ik heb ongeveer een jaar geleden mijn spiraaltje laten zetten. Heb tot nu toe er geen problemen mee gehad en voel me prima. Maar nu heb ik gisteravond ontzettend moeten overgeven, niks aan de hand zou je denken, iedereen is wel eens ziek. Maar ik heb de laatste tijd af en toe van die plopjes gevoeld, die je ook voelt een van de eerste keren dat je je kindje voelt bewegen. Ik stond er niet echt bij stil, en ging/ga ervan uit dat het mijn darmen zijn. Maar toch zit het me niet helemaal lekker. Stel je voor dat? Ik heb met een hele goede reden een spiraaltje genomen namelijk omdat ik nu geen kindje KAN krijgen, ik studeer, ben mama van een een zoontje van 1,5 en financieel zou het ook niet lukken.

Voor mijn eigen gemoedsrust ga ik maandag maar wel even testen en ga ik er van uit dat het negatief is. Maar toch ben ik bang dat ik wel zwanger ben helemaal als ik al die miljoenen verhalen lees op internet hoeveel vrouwen wel niet zwanger zijn geraakt door de mirena.

Wat denken jullie? De kans is er natuurlijk altijd, maar ik ben 2 week geleden nog ongesteld geweest, dus is een zwangerschap toch zo goed als uitgesloten?? Pff.. Maak me echt druk:(

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heel moeilijk.. het is bijna onmogelijk.. maar de wonderen zijn de wereld niet uit. Ik zou als ik jou was, maandag meteen een test halen.

3. happymama

happymama Niet meer actief

ow spannend voor je !!! ik heb ook een spiraaltje gehad en vaak testen gedaan hahaha ik hoor ook van meer meiden dat ze dachten dat ze zwanger waren .
    t schijnt dus vaker vooor te komen dat mense zwangerschaps symptomen krijgen van een mirena spiraal , dit komt door de hormonen ....
    maar er zijn ook meiden die wel degelijk zwanger zijn geraakt met spiraal , duss indd even testen
    suc6

4. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    idd ff testen voor de zekerheid

5. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ja ik ga morgen echt even een test halen, al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust want het zit me toch niet helemaal lekker. Als ik redelijk na denk zou het in principe echt niet kunnen, maar je zult net zien dat je daar maar de hele tijd van uit gaat en er opeens maanden later pas achter komt dat je toch zwanger bent!

6. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik heb het met de mirena ook dat ik zs-kwaaltjes heb , schijnt een van de bijwerkingen te zijn , ik doe voor mijn eigen gemoedsrust eens in de 2 maanden ofzo een testje ..
    Ik heb overigens wel gewoon een ongi met de spiraal , dat vind ik wel fijn , maar deze maand bv hou ik die zeurderige buikpijn en dan ga ik ook weer twijfelen , dus volgende week hier ook een testje .................Het is bijna onmogelijk , maar het gebeurd wel natuurlijk , zwanger met een spiraal

7. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ja maar dat is het em nou, ik heb sinds ik de mirena heb nog nooit last gehad van zwangerschaps kwaaltjes. Vandaar dat ik me nu dus best druk maak...

8. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel

ik heb het deze maand ook erger als andere maanden , maar ga er wel vanuit dat je met een spiraal ook niet ongi wordt als je zwanger bent ........................weet eiegnlijk helemaal niet of dat wel zo is .

9. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Als je plopjes voelt zou je al minstens 16 weken zijn of verder dan zou je wel meer veranderingen merken.
    Ik denk dat er niets aan de hand is, ik voel ook wel eens plopjes maar ben echt niet zwanger.

10. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Heb ook 14 maanden een Mirena gehad, en regelmatig "zwangerschapskwaaltjes" gehad. Behoorlijk veel zwangerschapstesten gebruikt toen, maar was allemaal niks.
    Plopjes kunnen ook goed je darmen zijn.
    Maar als je het niet vertrouwd kun je natuurlijk het beste een test doen. :)

11. dreatje

dreatje Lid

1 sep 2008
    98
    0
    0
    Ik zit nu echt in de zelfde situatie ik ben heel erg moe misselijk en ben er net wel achter gekomen dat ik een vertraagde schildklier heb maar ik ben sinds de plaatsing van de mirena niet meer ongesteld geweest nu bijna 5maanden dus weet ergens wel dat ik niet zwanger kan zijn maar toch blijf je gestresst erdoor en een test halen vind ik dan weer overbodig

maar misschien toch maar samen met je morgen test doen

12. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik heb een test gedaan vanmorgen en die was gelukkig negatief. Snap niet zo goed waar die misselijkheid smorgens vandaan komt, aangezien ik echt nooit misselijk ben. Maar heb dus waarschijnlijk een griepje onder de leden. Wel fijn dat ik nu de bevestiging heb dat er niks aan de hand is.

13. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ja precies , zekerheid is beter he !!

Deel Deze Pagina