pff hoe erg kun je schrikken!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door liebrando, 9 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liebrando

liebrando Niet meer actief

Zij komen dagelijks over de vloer me schoonouders wonen schuin tegenover ons. De kids zijn er van baby af aan al mee opgegroeid en nog nooit wat gedaan tot nu.

Bij mij zou ie ook echt weggaan maar me schoonouders doen dat niet, dat is hun keuze maar ik vertrouw hem niet meer en laat ze zeker niet meer bij de hond in de buurt. Het is nu met een sisser afgelopen maar het kan nog veel erger en dat wil ik niet op me geweten hebben......

Wij hebben een mechelse herder gehad heel lief beestje. Tot ie mij ineens op een dag zomaar aanviel terwijl ik op de bank voor de tv zat. Mijn oudste zoontje begon toen net wat te lopen, ik heb het beest meteen weggedaan. Heb gebeld naar een beveiligingsschool voor honden. Die man kwam bij ons en zei ook meteen dit is geen hond voor n huis. Hij was nog maar 4 maanden maar hij zette zijn tanden echt vast in je. Hij heeft u dus een baan als politiehond maar ik wou hem echt geen dag langer hebben hoe mooi hij ook was, ik zou het mezelf nooit hebben vergeven als ie mijn zoontje had gepakt want dat was dan vast een keer gebeurd en dan was het niet afgelopen zoals bij me meisje nu!

2. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Ja, wat goed dat je zo hebt gehandeld met die hond. Want toch kan een beestje al jaren geen vlieg kwaad hebben gedaan, het kan toch ineens wel een keer gebeuren. Druk je schoonmoeder maar goed op het hart niet met de hond bij de kids in de buurt.

Want zit wel te denken dat het niet doorgebeten was, maar als hij net iets hoger had gebeten, in haar oog, dan was dat mooi wel beschadigd. En vind het niet normaal hoor als je de tandafdrukken in je dochters gezicht ziet zitten....

Hopelijk zijn jullie wel weer wat van de schrik bekomen?

3. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Het is vreselijk wat er gebeurd is, maar om toch even advocaat van de duivel te spelen... Waarom is het gelijk een klote beest dat afgemaakt moet worden? Als dat beest nou is geschrokken? Wat doe jij als je goed schrikt? Misschien wel je hand/arm naar achter zwaaien. En als je dan per ongeluk iemand zou raken, ben je dan een klote mens die direct moet worden afgemaakt?

4. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    allereerst: wat zul je geschrokken zijn! en je meiske ook..

Ik denk dat een hond een deel van zijn instinct nooit verliest, daarom kun je kinderen en honden nooit alleen laten (bah wat klinkt dat belerend, zo bedoel ik het niet hoor)

qua litteken is bionogwattuscreme misschien een idee.. Mijn dochter is met haar hoofd o de tafel geklapt en heeft boven haar oog een prachtig :( litteken.. Daarvoor heb ik die creme en die lijkt wel aan te slaan

5. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Tja, ik zou die hond niet gelijk af willen laten maken maar hij zou wat mij betreft wel de laatste jaren ergens anders mogen doorbrengen, waar geen kinderen over de vloer komen. Ik zou denk ik mijn kind niet meer bij mijn schoonouders laten zonder mijn toezicht, zodat ik zelf on de gaten kan houden dat die hond uit de buurt is.

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Wij kunnen hier niets anders dan aannemen wat TS zegt en het meisje niets gedaan heeft om de woede of schrik van de hond op te wekken.
    In dat geval is het dus een reactie geweest die je eigenlijk niet kan tegengaan zónder de hond uit de buurt van kinderen te houden. Want als het 1 keer gebeurt, kan het vaker gebeuren.

Ik zou zo'n hond nog niet gelijk afmaken, maar ik vind de vergelijking met een mens toch niet echt opgaan.
    De keuze tussen je hond en je kind lijkt me snel gemaakt.

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dit inderdaad!

Hoe lullig het ook klinkt, ik zou m'n ouders er niet op vertrouwen dat ze de hond standaard uit de kamer houden wanneer je kinderen er zijn.
    Maar misschien komt dat wel omdat ik sowieso een niet al te best vertrouwen in m'n moeder heb ;)

8. Female

Female Niet meer actief

Heel erg, natuurlijk schrik je je rot.
    Je moet gewoon vanaf nu je verantwoordelijkheid pakken en de kinderen niet meer bij de hond laten. Jammer dat je schoonouders dat niet begrijpen/ willen doen, het zijn jouw kinderen. En het is jouw taak om ze te beschermen.
    Je vergeeft het jezelf niet als het nog een keer gebeurd...
    Sterkte ;)

9. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    mijn schoonouders hebben ook een (kleine) hond en dat beest is een soort god voor ze, en doet uiteraard geen vlieg kwaad, is onwijs lief voor kinderen etc. Jaja, dat zeggen alle hondenbezitters maar ik vertrouw zo'n beest dus niet (en wat die hond aangaat mijn schoonouders dus ook niet ;)).

10. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Ach ja, denk dat als het hier om jouw eigen zoontje zou gaan, je zeker wel in het voordeel van je zoontje zou beslissen toch? Ik bedoel, om de situatie echt zo te vergelijken van dier op mens, honden hebben nou eenmaal een heel puur instinct en dat kan dus echt wel eens verkeerd uitpakken helaas.

Mijn ouders hadden toen wij jong waren een sint Bernhard. Super lief beest, deed nooit een vlieg kwaad. Totdat hij op een dag een vriendinnetje van mijn zus in haar arm beet. Mijn ouders hebben geen enkel risico genomen, ze konden geen ander tehuis vinden en de hond is toen afgemaakt. Heel verdrietig, maar met 3 kleine kids is het risico op een vervolg gewoon te groot.

11. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    misschien dat je er voor de zekerheid bij de huisarts creme voor kan krijgen tegen littekenvorming. je weet maar nooit... mijn kleine meid heeft in de ooghoek door een nagel tijds het vallen een litteken over gehouden en dat was eigenlijk gewoon zo half maantje beetje velletje eraf.

en zoiezo ja ik vind dieren hartstikke lief en ben ook helemaal verliefd op de hond van me moeder ( labrador ) maar ik laat emy of de kleine ook echt niet dicht bij hem zitten. ( ookniet 1 meter er vandaan) want je weet het maar nooit. zo hond kan schrikken van een geluid en daarbij happen. ( hoeft niet eens te bijten )

wat er al gezegt word bij iemand in het bericht ook misschien tetanus laten prikken ? of is dat bij kleine niet nodig ?

hopelijk komt je meisie er weer boven op van de schrik..
    wel laten weten dat neit alle hondjes zo zijn hoor !!

12. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Jeetje wat schrikken zeg. Wij hebben zelf 2 honden en mijn ouders 3! Ik hoop niet dat dit ooit gaat gebeuren, maar we zijn daar wel heel rigoreus in eigenlijk. Mocht de hond het kind zonder reden echt doorbijten dan is het enkele reis dierenarts.

Niet als hij zelf aan de oren loopt te trekken oid natuurlijk.

Wat doen je schoonouders er nu mee?

13. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    De hond kan natuurlijk ook ziek zijn. Misschien heeft ie veel pijn? Of hij is blind aan het worden en ziet het dus allemaal niet meer zo goed. Dan hoeft de kleine maar even een onverwachte beweging te maken waar ie van schrikt en dan kan ie bijten.
    De hond is al 14 jaar ja.

Misschien even mee naar de dierenarts om na te laten kijken

( heb niet het hele topic gelezen trouwens. )

14. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Wat erg dat dit is gebeurd en wat goed dat je het hier post is toch weer een waarschuwing.
    Ik denk eerder dat de hond jarloers is je zegt hij zat vlakbij je schoonmoeder en ja dochter daar ook weer vlakbij. waarschijnlijk had hij zoiets van mijn baasje ga weg.
    Wij zien het hier met ruzies tussen 2 honden het gebeurt altijd als er bepaalde mensen binnen komen waar 1 van de honden helemaal weg van is dan jaagt hij die weg.

De littekens zullen wel wegtrekken ik denk dat je ze vooral ziet door de kracht van de beet,zat ooit tussen een ruzie en werd gebeten door een dikke trui geen bloed maar het werd helemaal blauw.

Zou ze inderdaad niet meer bij de hond laten want hij ziet de kinderen al een bedreiging(vind het niet gek op deze leeftijd).

15. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Daar ben ik t dus helemaal mee eens.
    Hier ook ooit bijtincident met onze dochter en hond van mn ouders.
    Die beet dus wel door en mijn ouders hebben de keus gemaakt om het dier in te laten slapen.
    Omdat hun t niet op hun geweten wilde hebben dat de hond ooit nog een kind zou bijten.....

Wat men er van vind, moeten ze zelf weten....

Maar om nu een mens met een hond te vergelijken, dat gaat me echt te ver.
    En je weet pas hoe je zelf reageerd als je er ooit mee te maken heeft.

16. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ik wil het niet goed praten, maar een oude hond soms zie je niets maar mankeren ze heel veel.

Wij hadden 2 honden nu helaas nog maar 1 de oudste van 15,5 onlangs in laten slapen we zagen niets aan haar behalve 1 vetbultje, maar we merkten dat er iets was ze reageerde schrikkerig, we hielden zoiezo alle kinderen uit de buurt van haar we vertrouwden het gewoon niet, terwijl we met haar konden lezen en schrijven. we hebben de dierenarts laten komen en deze heeft haar onderzocht, uiteindelijk bleek dat haar hele buik vol tumoren zat en ook werd ze blind, we hebben haar gelijk in laten slapen, nu kan onze zoon rustig op de grond spelen als ik erbij ben de andere hond is super lief voor hem maar ze mogen alleen bij elkaar als ik er zelf op afstand bij zit dat ik de eerste "klap"opvang.

we hebben een superlieve golden retriever gehad vroeger en deze deed nooit wat tot een klindje probeerde op te staan voorover viel van het trapje af en op de hond terecht kwam. 4 meter verder hond hapte wel, kon hier niets aan doen. (ouders letten toen ook niet op)
    hond heeft nooit meer iets gedaan was nog net zo lief maar de schrik zat er ook bij haar in kleintjes die niet konden lopen ging ze zelf al van weg.

wat ik bedoel te zeggen probeer je schoonouders ervan te overtuigen dat ze even langs dierenarts gaan als je dochtertje niets deed kan het makkelijk zijn dat de hond wat mankeert, maar het kan ook zijn dat ze slecht ziend wordt en dan kan je proberen je kindje weg te houden maar is het de volgende keer een volwassene en kan het beestje er nog niets aan doen.

is wel schrikken denk ik.
    maar ik denk wel dat je niet kan oordelen over zoiets tot je zeker weet dat de hond niets mankeert.

hopelijk heeft ze geen angst van honden zou wel proberen haar weer in de buurt van honden met jezelf als buffer te krijgen bedoel natuurlijk niet deze hond.

liefs

17. liebrando

ik heb zostraks gebeld met de huisarts kreeg de assistente aan de lijn moet om 3uur weer even terug bellen voor het antwoord of ze een tetanus prik nodig heeft of niet dus even afwachten.

Me schoonmoeder vertelde net dat de hond midden in de nacht werkelijk alles ondergeplast heeft in huis, wat ie normaal nooit doet, en vanmorgen lag ie te piepen met zijn oor. Dus vermoeden dat er iets met het beest is en misschien op haar heeft afgereageerd??? We zorgen iniedergeval dat ze niet meer bij de hond komt, me andere 2 kids ook niet. Ze blijven er allemaal maar uit de buurt. het is nu goed gegaan god zij dank!! Maar het kan ook goed fout gaan en dat is wel het laatste wat ik wil!!

18. liebrando

Wij hebben zelf een labrador die heel enthousiast is. Hij moet niet te snel op haar afkomen maar komt ie rustig bij haar dan geeft ze er niks om. Dus dat is gelukkig positief, nu nog afwachten wat ze met andere honden gaat doen. Wil haar iniedergeval niet meer op de grond bij honden hebben!

19. liebrando

Nou net gebeld met de huisarts ze hoeft geen tetanus prik omdat ze gevacineerd is volgens het schema. Dus de prikken heeft ze al gehad en is nu extra niet nodig.....dan gaan we daar maar vanuit!

20. Jongmoedertje, ik moest daar dus ook aan denken..
    Vriendin van mij heeft precies hetzelfde gehad met hun oudere hond en een nichtje, net haar armpje geschaafd, niet doorgebeten en had nog noooooit wat gedaan!

Bleek dus later dat hij een hersentumor had gehad en veel minder goed zag en bijna doof was, beestje takelde ineens erg snel af.

Ouders wouden de hond ook in laten slapen, maar gelukkig niet gedaan..
    Hebben hem toen de kinderen er waren gewoon apart gehouden in de bijkeuken en tuin..

Deel Deze Pagina