pff hoe erg kun je schrikken!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door liebrando, 9 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Revit

Revit Niet meer actief

Gaan je schoonouders nu met de hond naar de dierenarts toe?
    Lijkt me niet goed als hij opeens alles onderplast ed. Denk dat er wel wat met het beestje aan de hand is.

Fijn dat je dochter geen extra prik hoeft en dat jullie eigen hond er wel rustig op af kan lopen. De schrik zit er natuurlijk nog wel in, hoop voor jullie dat dat overgaat met de tijd.
    Als klein kind heb is mijn zusje gebeten door onze herder in haar voorhoofd, omdat mijn broertje het beestje op de rug klom. Mijn ouders trainden honden. Ik moet zeggen; als ik bij iemand kom die een hond heeft en ik ken die hond niet, ben ik er nog altijd bang voor. Als ik zelf een hond aanschaf van pup af aan, heb ik dat niet. Zoiets blijft er toch altijd wel in zitten, vandaar dat ik hoop dat je dochtertje er niet zoveel last van blijft houden.

2. Samama

Samama Niet meer actief

Nou het spijt me dat ik het zo bot zeg, wij hebben zelf ook een hond en ik ben echt stapel stapel gek op hem, maar als hij mijn dochter zou bijten is het jammer maar toch einde verhaal. Dan zit er toch iets niet goed in het koppie.

3. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    ik zou mij ook dood geschrokken zijn,, geen doorbijt geen litteken hoor.

denk dit roedel gedrag was van de hond en dat ze een knauw kreeg omdat de hond haar wou straffen voor slecht gedrag zoals ze bij hun pups doen.

laat nooit een kind alleen bij een hond,, een hond ziet een kind als het onderste van de roedel.

wel heel eng hoor en eigenlijk moet de hond op training voor dit gedrag van de eigenaar van de hond moet de baas zijn over de roedel en dat heel strak houden. want eigenlijk is hij de laagste van de roedel

xx

4. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    p.s voortaan de hond in een kennel doen als de kids over de vloer komen.. is niet zielig dat is de hond zijn plaats,

de hond van mijn ouders is ook een schat van een hond maar komt er visite of kinderen dan gaat hij gewoon in de kennel,, en vind dat ook niet erg.. weet het al gelijk veel visite gaat ze naar haar plek krijgt een koekje deurtje dicht totdat de visite weg is. hun hond heeft het springen nog niet afgeleerd vandaar en niet elk mens wilt altijd maar een hond op zijn schoot hebben ihihi

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    allereerst beterschap voor je dochtertje is idd neit niks. maar als ik dit zo lees zou je idd denken dat ie miss gewoon pijn had en dit linkte met je dochtertje omdat die er het dichts bij in de buurt zat. op hoogte. en zich daarop afreageerde. hier mopperd onze oudste ook wle eens op de kids maar die loopt dan meteen weg en gromt een keer de kids weten dit dus ook.
    en als honden pijn hebben kunnen ze rare dingen doen hoor want ze snappen het niet. zou dus aals ik je schoonma was wel ff met hem naar de dierenarts.

6. liebrando

liebrando Niet meer actief

De hond gaat voortaan de bijkeuken is als de kids er zijn. Me schoonmoeder wil dit niet nog een keer meemaken want ze is er zelf ook enorm van geschrokken! Dus fijn dat we wat dat betreft op 1 lijn zitten. Ze zei ook dat als ie echt had doorgebeten ze hem had laten inslapen. Nu dus niet omdat ie al zo oud is en ze hem liever zijn laatste jaar(en) nog bij haar wil houden. Aan de ene kant snap ik het wel ze hebben hem van pup af aan, daar doe je niet zo even afstand van. Toch zit het me niet helemaal lekker, me schoonmoeder zal hem ook echt wel in de bijkeuken doen maar me schoonvader ben ik bang voor van niet want die is daar nogal makkelijk in die ziet nergens eigenlijk gevaar in......

Ik weet niet of ze met hem naar de dierenarts gaat heb haar er nog niet over gehoord. Maar hij kan ook niet langer zo blijven straks is ie echt ziek of wat ook maar ze hoeft dat beestje nou ook weer niet te laten lijden. Maar goed dat is hun keuze. Mijn kids komen er iniedergeval niet meer bij hem in de buurt, ik vertrouw hem gewoon echt niet meer!! Wie weet wat er een volgende keer gebeurd als ie echt doorslaat?? Als ie had doorgebeten had me meisje nu blind geweest want hij heeft echt aan de zij van haar oog gebeten over de wang naar mond dan was er een beste stuk losgeweest en was mijn arme meisje haar hele leven verminkt geweest! Brrrr word al beroerd bij die gedachte!

7. Nou hopelijk gaat het zo goed..
    En houden ze zich eraan!
    Ik ben wel van mening dat een hond die echt kwaad wil, echt wel doorbijt..
    Maar als de hond ineens zo zijn plas laat lopen is dat niet goed!

Maar overigens laat ik de honden van mijn moeder nooit alleen met mijn dochtertje of zonder dat ik op kan letten samen.
    Want ook al zijn ze nog zo lief, ik vertrouw dieren nooit helemaal met mijn kind.

8. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik laat ze ook nooit alleen met de hond. Wij zijn er gewoon bij, waren we nu ook. Ik stond er vlakbij me zoontje te verschonen toen het gebeurde. Een hond kan je nou eenmaal nooit vertrouwen. Heb er zelf 1 en die laat ik ook zeker nooit alleen in de kamer met me kinderen!

Me schoonmoeder zal zich er zowiezo wel aan houden want die schrok zelf ook enorm en zei ook dat we dit moesten gaan doen. Me schoonvader weet ik nog zo niet......

9. Jongmoedertje, doet hij het niet.. Een gesprek aangaan, ik bedoel het is jullie kind en je moet er een goed gevoel bij hebben!
    Anders gewoon boos worden ;)..

En ik bedoel het niet aanvallend naar jou toe, gewoon in het algemeen wat ik in mn vorige post zei.

10. Alita

Alita Niet meer actief

vindt ik dus ook:(

11. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Snap dat als dit gebeurt je je rot schrikt, vind alleen wel dat er hier wat.. overdreven agressie op gereageerd wordt ? :)

Ik bedoel, we weten de situatie nu... En ondanks dat ik echt snap dat dit gewoon gigantisch rot is en je geschrokken bent; is er niet doorgebeten en was het wss uit schrik (waarmee ik het trouwens niet wil goedpraten, maar toch). Is het dan nodig om op elke pagina te herhalen: ik had hem allang GEKILT, hij was van mij, ik zou hem gepakt hebben, ik zou hem afgemaakt hebben gevolgd door allerlei uitroeptekens waarin ook nog even wordt vermeldt hoe een zwaar klotebeest het direct is...

Vind dat de toon/woordkeuze wel ietsjes minder mag want lees op elke pagina nu dezelfde berichten vol herhaling waarvan ik toch denk: moet dat nu op deze manier ?

:)

12. Tuana

Tuana Actief lid

10 aug 2010
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    #72 Tuana, 11 nov 2010
    Laatst bewerkt: 11 nov 2010
    Dat vind ik ook. Het is natuurlijk niet goed te praten wat er is gebeurd, maar we kunnen niet in de kop van de hond kijken. Het blijft een dier. Er is gewoon iets mis gegaan (in onze ogen misschien niks of iets heel onbegrijpelijks), en hij heeft op deze manier gereageerd. Het lijkt me sterk dat een hond ineens na 14 jaar van de een op de andere dag vals word.

Je kan er ook niet op staan dat deze mensen hun hond die ze al 14 jaar hebben moeten laten afmaken. Het is heel erg wat gebeurd is, maar hij heeft gelukkig niet doorgebeten. Laat dit een les zijn voor de volgende keer. De kleine niet meer bij hem in de buurt laten.

Verder zou ik ook niks meer van de hond moeten hebben hoor, ik begrijp dat de schrik er goed in zit. Het vertrouwen zou bij mij ook helemaal weg zijn.

Deel Deze Pagina