Heb het idee dat hij honger blijft houden....

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Muurbloempje, 17 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muurbloempje

Muurbloempje Fanatiek lid

Hoi,

Onze zoon is nu 3,5 mnd oud, hij heeft nu 5 flessen van in de ochtend 180 en de avond 180 en er tussen 200 cc, maar nu heb ik gewoon het idee dat hij nog steeds honger heeft....hij komt standaard elke 3 uur en soms eerder...vooral na de fles van 5 uur, dan doe ik hem in badje...hij heeft constant zijn mondje los als ik bijvoorbeeld zijn gezichtje afdroog of zalf erop doen....hij pakt ook steeds mijn vinger en die moet dan in de mond....

Herkent iemand dit?
    En wat hebben jullie toen gedaan?

Graag hoor ik jullie ervaringen!

groetjes van mij

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Verplaatst naar flesvoeding.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij zijn overgestapt op hongerige babyvoeding..

Eerst gekeken of het niet alleen zuigbehoefte was. Met een speen, meer water in de fles, water tussendoor, kleinere speen.
    Maar dat hielp niet, en C zat ondertussen over de liter voeding per dag.
    Met die hongerige babyvoeding zat er weer zo'n 3,5 tot 4 uur tussen.
    Na 2 weken zijn we nog nutriton gaan toevoegen, omdat hij nog meer honger leek te hebben, en iets spuugde. Dat loste het laatste probleem op..

4. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    denk ook idd dat je kan overschakelen op voeding voor hongerige baby's. Bij ons heeft dat heel goed geholpen

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Zijn jouw flessen 180 water en dan nog 6 schepjes of incl. schepjes 180 ml?

6. Muurbloempje

Muurbloempje Fanatiek lid

ja mijn flessen zijn 180 cc en dan nog voeding er bij....ik gebruik al hongerige babyvoeding....

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Poeh, dan zou ik het ook niet weten. Ik heb zelf hele goede ervaringen met de advieslijn van zowel Friso als Nutrilon. Heb je die al eens geprobeerd? Zijn volgens mij zelfs 24/7 beschikbaar.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    C had ook nog meer honger met 1 liter hongerige baby voeding. Ook rond die leeftijd. Wij zijn toen nutriton gaan toevoegen (op advies nutrilon lijn). Dat verdikt de voeding, en bij sommige babies zorgt het ervoor dat ze wat langer verzadigd zijn. Dat was hier de oplossing.

Het CB stelde voor om bij te gaan voeden met fruit op 3,5 maand. Maar dat vond ik echt slecht advies. Aangezien 6 maanden het advies zou moeten zijn.

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    6 maanden is het advies van de Wereld Gezondheidsraad mbt bijvoeding. En die brengen 1 advies uit voor de hele wereld. Dus ook voor baby's die opgroeien in arme en vooral onhygiënische omstandigheden. Volgens het Voedingscentrum dat advies uitbrengt speciaal voor Nederland is het advies om te wachten met bijvoeding tot 4 maanden. Dus zo raar is het advies van het CB ook weer niet.

10. famke84

famke84 Actief lid

21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Zou eerst eens kijken of het geen zuigbehoefte is. Dan kun je altijd nog overstappen op voeding voor hongerige baby's.

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Misschien wat vaker over de dag verspreid kleinere flesjes geven?

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Toch even een qoute van het voedingscentrum.. Meer ga ik er niet over zeggen, want daar gaat het verder niet over..
    Het eerste jaar

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Deepfreeze: als je even 1 alinea verder leest:

Een kind heeft tot de leeftijd van zes maanden geen bijvoeding nodig om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen. Maar sommige kinderen zijn al eerder aan bijvoeding toe. Dat is zo bij kinderen die veel smakkende geluidjes maken of alles in de mond willen stoppen. Dan is het mogelijk vanaf vier maanden voorzichtig te beginnen met wat bijvoeding. Wel is het mogelijk dat het kind door de bijvoeding minder aan de borst drinkt. Daardoor kan de melkproductie te vroeg teruglopen en het kind niet helemaal van de borstvoeding profiteren.

Ook het voedingscentrum komt niet onder de druk van de BV uit. Maar bijvoeden vanaf 4 maanden is dus geen probleem.

En verder ben ik het helemaal met je eens, laten we er nu over ophouden.

14. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Mylan krijgt ook 5 x 200cc en soms is het inderdaad niet genoeg, maar dan krijgt hij er gewoon wat bij hoor. en een keer een extra fles is ook geen drama volgens mij als het maar niet elke dag voorkomt.

zou me geen zorgen maken je hebt een lekkerbek, beter dan dat je er amper wat in krijgt lees ik soms bij andere mama's en dat is ook niet leuk.

Deel Deze Pagina