Ik heb een vraagje over de flesspenen van avent. Babet krijgt op mijn werkdagen afgekolfte melk uit de avent fles met de avent speen. Ik ben toen ze twee maanden werd overgestapt van speen nummer 1 naar nummer 2. Maar daar ben ik altijd bij gebleven bedenk ik nu. Moet ze nu niet naar 3 of 4? En je hebt ook zo'n 3+speen? Ze doet nu over een fles van 200 cc ongeveer 15 minuten. Of kan ik mijn huidige spenen blijven gerbuiken? En ik heb nog wat korte vraagjes. Past de kruidvat huismerkspeen op de aventfles (brede hals)? Hoelang mag je met een flesspeen doen? Tot ie stuk is of maximumtijd? Hoe lang mag je met een fopspeen doen (bibi)? En als ik vermoed dat er een tandje aan zit te komen, kan ik dan beter een fopspeen vanaf 6 maanden geven? Of is ze nog te jong?
Volgens mij is het prima als ze ongeveer 15 minuten over haar flesje doet. Ik zou niet overstappen naar speen 3 of 4. Wij hebben het geprobeerd en dan had ze binnen 5 minuten haar flesje leeg, er ging ook veel meer langs (en dat is toch zonde van afgekolfde melk) en ze gaf veel meer terug. Dus zijn we weer terug op speen 2. Als je wat nutrix of iets anders door de melk gaat doen dan heb je wel een andere speen nodig. Hoe lang speentjes mee gaan weet ik eigenlijk niet precies. Ik dacht zo'n zes weken. Maar ik heb 6 flessen met spenen die ik om de beurt gebruikt dus ik heb de spenen niet na 6 weken vervangen.
Dank je voor je reactie . Ik gebruik de spenen idd ook niet intensief. Ik heb er 5, en ze krijgt 6 gekolfte voedingen per week.
ik ben pas op andere spenen over gestapt toen ik merkte dat esmee er aan toe was. ze heeft vrij lang op speen 1 en 2 gezeten , grotere spenen waren in het begin niks voor haar toen spoot het zo dr keel in. (3+ speen is dacht ik een pap speen)
C heeft nooit groter dan een 2 speen gehad. Daar dronk hij snel genoeg mee. Alleen voor zijn pap wel een 1-2-3 speen. een 3 of 4 speen heeft alleen een gaatje (of 2) extra. Dan krijgen ze de melk er sneller uit. Een 1-2-3 speen, of papspeen heeft een groter gat, dat is vooral handig bij dikke voeding (= pap)
Volgens wat er op het doosje staat mag je een (fop)speen maar 6 weken gebruiken, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet zo nauw neem. Ik controleer regelmaig op scheurtjes enz maar hier gaan ze meestal gewoon weg omdat ze er niet meer mooi uitzien. Van de week nog, nadat ze in de vaatwasser waren geweest samen met de spaghettisaus... De Bibi fopspenen van 6 maanden zij ook groter., het schildje niet maar de speen op zich. Jelle had ook al een tandje met 4 mnd maar hij heeft gewoon de 0 mnd fopspeen gehad tot hij 6 mnd werd.
Thnx allemaal. Ben blij met jullie reacties. Weet alleen iemand nog hoe het zit met de kruidvat flesspeen? Of ben ik met de avent fles gebonden aan de avent speen?
Hoi , heb ook een vraag mijn zoontje drinkt uit een avent flesje met speen nummer 1 hij is nu bijna 6 weken . maar hij drinkt nog steeds goed met nummer 1 moet je met een bepaalde leeftijd dan toch naar nummer 2 overstappen
Nee, je moet niks. Je mag overstappen als het te lang duurt (omdat de flessen groter worden).. Zolang hij netjes 15-20 minuten drinkt, lekker bij die nr1 speen blijven
Bij borstvoeding word aangeraden zo lang mogelijk speen nr 1/S te gebruiken, dit omdat het drinken uit de borst moeilijker is/meer moeite kost dan het drinken uit een flesje. Als je een fles aanbied met een te groot gat erin, dan kan het zijn dat je kindje 'lui' word en dus niet meer van plan is om aan de borst zijn/haar best te doen, en dan dus de borst gaan weigeren en dus de fles wil omdat dat gemakkelijker is. Hier nog altijd difrax maat S speentjes op de flesjes. (zowel als er gekolfde mamamelk als kunstvoeding nr.2 in zit).