Zwanger en een nieuwe baan!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door 000deesje000, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 000deesje000

22 jul 2008
    26
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderbureau
    almere
    De eerste week van juni (een dag voor mijn vakantie) hebben wij het spiraaltje eruit laten halen omdat we graag zwanger wilden worden. Ik wilde graag van baan verwissel omdat het op mijn huidige werk niet zo goed ging dus hadden we in de vakantie toch besloten om tijdelijk aan de pil te gaan.

In Nederland terug gekomen heb ik mijn huidige baan opgezegt. Nu vorige week een test gedaan (voordat ik aan de pil ging) blijkt het dat ik al bijna 6 weken zwanger ben! Het is dus allemaal heeeeeel vlot gegaan.

Maar goed... Nu ga ik vanaf half augustus bij mijn nieuwe baan beginnen. Is het wel verstandig om meteen te vertellen dat ik zwanger ben, of om het nu al te melden of zal ik wachten tot mijn proef periode voorbij is. Ze zijn overigens wel heel blij dat er kom werken!

Ik hoor het graag van jullie!

2. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Als eerste van harte gefeliciteerd, zowel met je zwangerschap als met je nieuwe baan. Ik zou gewoon eerlijk zijn. Je geeft zelf al aan dat ze je graag willen hebben. Ik denk dat je dan beter eerlijk kunt zijn dan dat je ze bijvoorbeeld één dag na het verlopen van je proeftijd verteld dat je zwanger bent. Heel veel succes want kan me wel voorstellen dat het spannend is om dit nieuws te vertellen!

3. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Goed, zeg! Je bent al aangenomen, toch? Dan zou ik doen wat "normaal" is: net als de meeste vrouwen wachten tot minimaal 12 weken voor je het vertelt, tenzij ze nu al rekening met je moeten houden als je nu b.v. vreselijk misselijk en beroerd bent of lijdt aan zwangerschapsdementie ;) .
    Veel succes en plezier in je nieuwe baan! En vergeet vooral niet je onmiddelijk in te schrijven voor kinderopvang. Bij het kdv waar ik me eerst had ingeschreven is meer dan 1,5 jaar wachttijd (vraag mij niet hoe dat kan)...

4. tomlover

tomlover Lid

6 jul 2008
    45
    0
    0
    Telecommunicatie
    Hey!
    Gefeliciteerd met je baan!
    Ik was er ook nog net een maandje. in maart ben ik begonnen met de proeftijd. ik voelde me gewoon ziek op het werk, overgeven e.d. en wat bleek. ik was al zes weken zwanger. ik heb direct de baas gemeld dat ik zwanger was. dit vondt hij erg lief van me. zo heb ik ook hem de keus gegeven om me te houden of niet. ik heb nu een jaarcontract. ik kon het niet voor me houden. haha, maar dit is per persoon verschillend. als je het met twaalf weken verteld kan het ook hoor! ik dacht, doe even mijn versie van mijn ervaringen. succes ermee!
    Groetjes!

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.215
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Gefeliciteerd met je zwangerschap én nieuwe baan. Het vertellen of niet voor je proeftijd ligt er ook aan hoe ver je dan bent. Als je al 10 wkn bent zou ik het ook voor het einde van proeftijd zeggen. Eerlijkheid duurt altijd het langst. Succes.

gr vruchtje

Deel Deze Pagina