Frustraties kwijt

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vica86, 22 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mag ik even mijn frustraties kwijt hier?

Het begon allemaal in de kraamweek waar mijn zoontje regelmatig voeding wegslikte, ook lang na de voeding.
    Dit terwijl hij toch al direct gestart is op comfort voeding omdat reflux zoveel voorkomt in de familie.
    Het wegslikken werdt met de dag erger, maar leek er nog niet echt last van te hebben.
    Alleen duurde dat niet lang. Af en toe begon hij moeite te krijgen met de fles. Slikken leek pijnljk. Maar andere keren ging het weer ontzettend goed. Dus nog even afgewacht om te kijken hoe dit zou verlopen. Op zijn rug slapen was niet mogelijk, dan werdt hij constant wakker van het opkomende zuur.

Sinds afgelopen weekend merkte ik eigenlijk de hele dag door dat hij het er wat moeilijk mee had. Dus maandag de huisarts gebeld, kon dinsdag terecht.
    Zij heeft ons doorgestuurd naar de kinderarts ivm verborgen reflux (maar ja dat wisten we al wel). Echter wou zij geen medicijnen voorschrijven. Dat was de taak van de ka, maar ze vertelde wel dat er geen wachttijd was bij de ka en ze met baby's altijd supersnel zijn!

Normaal heb ik met een verwijzing naar het ziekenhuis de volgende dag al een afspraakbevestiging in de brievenbus liggen. Het werkt hier zo dat de huisarts ons doorverwijst, de poli maakt een afspraak en stuurt dan een brief met de datum.
    Maar goed, gisteren nog geen brief binnen en ik kreeg de opdracht van het cb om maar vast te bellen naar de ka om te vragen voor wanneer we ingepland zijn. Maar ja... lang leven de feestdagen en vakantie. Het is dus druk en we kunnen donderdag pas terecht.

Inmiddels is het zo erg dat hij overdag nog nauwelijks slaapt en drinken wordt steeds moeilijker. Net maar 50 cc op en eerder deze ochtend maar 70 cc. Het is steeds kokhalsen, bellen blazen, wegslikken, overstrekken en vooral veeeeeel huilen! Hij is alleen redelijk rustig als ik hem rechtop tegen mijn borst hou. Dit is echt geen doen voor hem! Vanavond ga ik naar de HAP denk ik want zo komen we het weekend ook niet door. En mijn huisarts wilt toch niks voorschrijven :x. Dan te bedenken dat het ook nog een paar dagen duurt voordat de medicijnen werken,.. ik snap niet hoe mijn huisarts dat voor zich ziet hoor. Ik kan toch onmogelijk mijn kleine man 2 weken pijn laten lijden na het bezoekje aan de huisarts voor er iets verandering zal zijn?? En dan te bedenken dat mijn dochter gewoon de medicijnen voor haar verborgen reflux gewoon van een huisarts kreeg! (Welliswaar ook via de hap, maar toch) De huisarts MAG het dus wel gewoon voorschrijven!

Sorry voor mijn klaagtopic, maar als ik mijn mannetje zo zie dan breekt mijn moederhart :(

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Snap het.

Waarom ben je de ka zelf niet even en leg het allemaal voor.
    Of bel je ha van stuur me direct door dat kunnen ha naamlijk wel ze bellen van dit dat en je zit zo bij de ka.

Deze opties proberen en anders vanaaf hap en dan ook verwijzing vragen.

Dat met die medicijnen snap ik denk wel denk dat je ha het via de ka wilt spelen, En vind hij /zij het eng om deze medicatie voor te schrijven voor iets waar een ha niet echt veel verstand van heeft.

Mijn ha belde tijdens het spreek uur waar ik bij zat gewoon de ka op en legde het voor en schreef zo als nog medicatie uit.

Hij zij ik heb geen verstand van baby.s met reflux en bel liever voor advies dan dat ik iets voor schrijf waar van ik neit zeker weet of het goed is. Vond dat heel prettig om te zien en te horen dat ha ook maar mensen zijn.

Daar bij ik heb het gebruikt met dochterlief maar ben er naar een paar dagen mee gestopt ze werd er naar van van die medicijnen nog erger dan die reflux. En met ingedikte voeding en een tijdje gedult knapte ze aardig op.

Wil niet zeggen dat elk kind dat reflux heeft zonder medicatie kan maar zou het eerst toch nog anders proberen.

Maar weet ik ben geen arts ect ect en dit is mijn ervaring met reflux en de behandeling via de ha.

Sterkte en laat je in elk geval niet afschepen.

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Tja, maar de huisarts weet dat mijn dochter met dezelfde klachten zantac heeft gehad en dit goed hielp. Ik ben inmiddels doorverwezen naar de kinderarts maar die hebben vanwegen de feestdage en vakantie (minder artsen) pas donderdag plek. Ik heb de situatie uitgelegd toen ik zelf achter de afspraak aan ben gaan bellen, maar ze geven aan echt geen plek te hebben. Blijkbaar vinden ze het niet spoed genoeg ofzo :(

Hij heeft al dikkere voeding, maar dit is dus blijkbaar wederom niet genoeg. Was het bij mijn dochter ook niet helaas.

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Vanaaf gewoon naar de hap gaan en het dan maar even erger maken dat het is.

Het is niet anders. Ik vind persoonlijk kinderen onder een jaar ongeacht of er iets is moeten gewoon sneller door een kinderarts gezien worden dan wij grote bij een normale arts of wat dan ook.

Dus gewoon kinderen met deze problemen sneller helpen en niet van het kluitje in het riet laten sturen.

Stom land soms dat we in leven.

In andere landen heb je wel geen goede gratis zorg,( tegenwoordig hier ook niet) maar vaak word je wel snelller geholpen als het nodig is.

KINDEREN EERST DE REST LATER.

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja hopelijk gaan ze hem daar wel helpen! Ik vind het ook echt belachelijk dat het zo lang moet duren als een baby echt pijn heeft :(.

Ben wel allang blij dat ik dit herken van mijn dochter. Bij haar werdt ik eerst door meerdere huisartsen uitgemaakt voor overbezorgde moeder van een baby met krampjes..

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

:x ja erg he.

als ik de ha bel wil langs komen inverband dochter oren zegt ze zal wel mee vallen de ha zegt dat niet maar wel de assistente:x denk ja dag wie ziet het kind wij toch.

gisteren bij de cb arts zeg kijk die oren eens na ze is al een paar dagen niet lekker en weer oorontsteking dubbel zelfs dit keer.

Ik ha bellen van wil afspraak voor vandaag nee zegt ze we zitten vol:xik zeg heb vandaag al een paar keer gebeld en dan krijg ik een k.t bandje van assistente is bezig:x

Maar heb via de telefoon medicatie gekregen zeg cb arts heeft dubbeleoorontsteking gezien en vind een kuurtje ook op zijn plaats omdat ze twee weken terug ook al oorontsteking had. Even gepraat als brugman en ze heeft het zelfs voor me naar de avondapotheek gestuurd kon niet weg met een kind met hoge koorts en moest op vaders wachten.

Ach ja.

Op je strepen staan meis en nog leuk. z.n klein babtje:)

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nou ben bij de hap geweest.

Deze arts wou ook zelf niet iets voorschrijven maar heeft direct de kinderarts gebeld voor hulp. Die raadde Nexium aan dus daar ben ik net al mee gestart. Heb het voor een week mee gekregen, werkt het dan krijg ik via de kinderarts een herhaalrecept. Zo niet dan wordt er bij de afspraak voor de kinderarts verder gekeken. Maar de week tot die tijd zijn we nu voorzien van medicatie.

Ik ben zzoooo mega blij dat ze gelijk geholpen hebben hier. Ik denk dat het wel erg meespeelt dat ik de symptomen gewoon goed herkende van mijn dochter.

Deel Deze Pagina