Pff, ik ben weer 10 jr ouder (hond)

Discussie in 'De lounge' gestart door Jenala, 17 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij hebben wegens dat probleem onze honden op commando leren blaffen, zodat ze beter naar commando stil luisteren :) Als je nu "spreek" zegt, beginnen ze alle 3 als gekken te blaffen :D

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nou nou, ik zeg toch nergens dat je achterlijk bent? Maar ik vind wel, gezien je er veel verstand van hebt omdat je dus ook een hond hebt gehad, je af en toe wel een beetje vreemd reageert.
    Maar goed, dat vind ik.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Waar vind je dat dan? Ik ben gewoon met de jaren wat anders over honden gaan denken, vooral nadat ik kinderen heb gekregen. Voor mij staan honden en mensen totaal niet op dezelfde plaats, het komt niet eens in de buurt. En voor veel mensen is dit wel zo heb ik ondertussen gemerkt hier en irl.

4. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    @Foxter: Hier lukt het dus nog niet zo om haar op commando te laten blaffen. Het blaffen uitlokken wil niet zo (of ik zou daar de bel voor moeten gebruiken, maar ik weet niet of dat handig is aangezien ze dan aardig te keer gaat)

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dat geeft ook niet, we zijn allemaal anders en denken ook allemaal anders :)
    Maar de vraag, welk commando is dat dan, dacht ik even uh, oke.. Ik heb ook het idee dat je niet wil inzien dat de hond van ts geen gevaarlijk monster is. En dat elke hond wel eens in een situatie komt waarin hij zich bedreigd voelt.
    Maar misschien zit ik er helemaal naast hoor.

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij hebben er wel de bel voor gebruikt, eerst het commando zeggen, dan kort bellen en dan belonen. Op een gegeven moment deden ze het zonder bel, en toen kon ik ze pas leren weer te stoppen. Duurde wel lang hoor, wel 3 maanden, maar nu heb ik er echt profijt van, want zo'n niet te stoppen orkest is echt niet leuk.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik neem die hond ook helemaal niks kwalijk, een hond is een dier en dieren reageren nou eenmaal anders en vind dat de baasjes hiermee om moeten leren gaan en wellicht maatregelen moet nemen. Mensen moeten idd ook leren hoe een hond in elkaar zit, maar helaas is dit nou eenmaal moeilijk 100% duidelijk te krijgen, vooral bij kinderen. En om ongelukken te voorkomen zou ik dus enorm voorzichtig zijn.

8. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Dat kunnen we idd na de vakantie op die manier gaan proberen. Want het is wel irritant. Net belde er iemand aan, terwijl Thirza net lag te slapen, gelijk wakker natuurlijk. Op die momenten kan ik haar wel eens achter het behang plakken hoor;)

9. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Diegene die denken dat een hond niets meer kan met een halti om die nodig ik uit om even een eindje te gaan wandelen met mijn bouvier met halti in het paar seizoen van de eendjes.
    Niet boos worden als je er nek klachten, heup klachten, geschaafde knieen of een nat pak aan over houd!

Oja en om aardig te zijn....zal er even bij vertellen dat ze OOK nog wel eens achter vliegtuigen aan wil gaan.... ;)

En btw...n halti duwt de neus van een hond dicht....niet de bek!
    Als je hem juist gebruikt tenminste en niet uit alle macht aan de riem trekt. Het is een corrigering geen preventie middel.

Deel Deze Pagina