Pff, ik ben weer 10 jr ouder (hond)

Discussion in 'De lounge' started by Jenala, Jun 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    We hebben zelf een hond gehad.

Wanneer je een hond hebt die direct hapt wanneer iemand hem wil aaien (en dit is gewoon niet onvoorkombaar) dan zou ik hem in de bebouwde kom, waar bijv veel kleine kinderen rondlopen of zoals ik al zei bij een winkelcentrum ofzo hem een muilkoft omdoen.

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Joh, maar de hond van TS lijkt me toch echt een ander verhaal dan de gemiddelde hond.

3. Yelice

Yelice Niet meer actief

Mijn dochter is 5 en wilt ook altijd graag hondjes aaien.
    Dit mag ze van mij niet maar het kan wel eens gebeuren dat ik te laat ben door te zeggen dat het niet mag.
    maar als een hond dan mijn kind aanvalt dan zou ik toch wel woest zijn op de eigenaar van die hond dat die hond niet is gemuilkorfd.
    Dit waren dan oudere jongens die miss beter hadden moeten weten ( of niet miss zijn ze dol op honden en zien ze er geen kwaad in) maar als het een klein kind was geweest had je dan ook zo gereageerd.?

4. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Dat vind ik dan weer niet. Het is een normale reactie van een hond.
    Ik ben ooit eens door een klein schildpadje gebeten, dus die zijn dan ook niet te vertrouwen. :)

5. linde90

linde90 Niet meer actief

Misschien kan je eens met je hond op cursus gaan?
    Ik zou zelf geen moment rust hebben als ik met zo een hond als die van jou zou wandelen.
    Continu op je hoede....
    Al vind ik het wel een hele mooie hond om te zien ;)

Maar wat als straks je kindje achter je hond aan gaat kruipen en in een hoekje drijft??.....

6. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    dan moet je kleine schildpadjes ook niet uitdagen he, dat zal het vast geweest zijn! ;)

7. Yelice

Yelice Niet meer actief

Geen enkel dier is te vertrouwen.

Ooit heeft de kat in mijn lip gehangen en de cavia heel hard in me vinger gebeten :p maar die veroorzaken niet zulke lichamelijk letsel als een hond.
    Die kunnen een kind dood bijten!

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

helemaal mee eens.

iedereen weet dat een beest een reactie kan geven.
    en dan dan vinden ze het normaal

geeft een hond een reactie is het drama want een hond mag dat niet.

ik vind dat een kind moet weten dat hij niet aan vreemde dieren mag zitten en dit altijd moet vragen.
    zelf fynn weet dat hij niet op een vreemd die moet af gaan en doet dit ook niet en die is 2 dus een 10 jarige heeft dat gewoon te snappen simpel.

onze hond heeft ook al eens een vreemde aangevallen die in een keer in de tuin stond.mijn hond is zeker niet vals maar een allemans vriend maar onverwachte dingen haat ze.

daarbij stel nu dat het een paard was geweest die had gehapt (en dat kunnen ze goed) omdat hij onverwacht het paard had geaait hadden jullie dan ook zo gereageerd?

9. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    als het mijn hond zou zijn zou ik wel op cursus gaan.

ik bedoel, je hebt een kleine, ik weet niet hoe je hond daar op reageert maar dalijk doet zei iets wat hem net ff niet aan staat en dan haalt ie ook uit, je weet nu wel dat hij het dus zomaar kan doen zonder dat je dat gedacht had..

maar je hebt gelijk, kinderen moeten ook niet zomaar denken dat ze elke hond kunnen aaien.

10. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ik zou, als mijn hond zo happig was, 'm een korf omdoen. Kom nou, je loopt in een woonwijk en je kunt niet van 'n knulletje van 10 verwachten dat hij rekening houdt met de schrikreactie van de hond. Laat staan dat je hém kwalijk gaat nemen dat zijn moeder 'm niet verteld heeft van onbekende honden af te blijven.. Da's de omgekeerde wereld naar mijn mening.

11. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Offtopic over schildpadje;

Ik ben 1x door mijn hond gebeten (maar dat was mijn eigen stomme schuld) maar die beet van dat schildpadje was net zo pijnlijk hoor!
    Jeeeeej, die beesten zuigen zich vacuüm met hun kaken hé. Nou, dat was echt geen pretje!:)

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Een NORMALE reactie?! Jij vindt het normaal dat een hond standaard bijt als hij zich ook maar een tikkeltje bedreigt voelt? Dat vind ik echt niet normaal, sorry hoor.

En een hond kan toch echt wel wat meer schade aanrichten dan een veel kleiner dier als een schildpad.

13. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Ik ben het half met jullie allemaal eens.
    Mijn mening:

jongen had niet ongevraagd moeten aaien,mijn 4 jarige dochter weet dit zelfs en vraagt altijd (ja,altijd) aan de eigenaar of ze de hond mag aaien.

Verder vind ik dat als je met een hond over straat gaat waarvan je weet dat hij kan happen,een muilkorf om moet.
    Stel je voor dat hij in een onbewaakt ogenblik (hoeft maar 1 seconde te zijn) een klein kindje in het gezicht bijt?
    Dat vergeef je jezelf niet!

Oja,zelf heb ik een levensgevaarlijk uitziende bull terrier,heb niet zo veel last van mensen die willen aaien....;)

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik vind je reactie echt kant noch wal slaan. Een paard houden we niet in huis toch? Welk ander dier houden we in huis (die in een kooi niet meegerekend) waarvan we accepteren dat ie zou bijten?

15. me83

me83 Niet meer actief

#55 me83, Jun 17, 2011
    Last edited by a moderator: Jun 17, 2011
    ik denk zowiezo dat iedereen wel het verschil snapt tussen een 10 jarig kind of een 2 jarig kind.. bij oude kinderen loop ik ook door met me hond en als ik een kleintje zie komen stop ik en laat haar zitten naast me met rug naar kind of ik steek gewoon over..

alhoewel mijn hond veel feller reageert op volwassenenen eigelijk en totaal niet op kinderen.. denk dat ze voelt dat het om een kleintje gaat.

een hond valt zelden 'zomáar'uit.. meestal word het uitgelokt door bedreigende houding /oogcontact/geen ruimte overlaten..

ik hoop dat iedereen kijkt naar cesar milan.. geweldige vent die het zo goed uitlegt.. iedereen moet een keer kijken.. ook de mensen onder ons zonder honden!zo begrijpen we mekaar allemaal beter en gebeuren dit soort dingen veeeeel minder

16. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Ik kijk met kindjes van een jaar of 2 ook heel goed uit. Maar van een kind van 10 verwacht ik dat hij weet dat het niet verstandig is om een vreemde hond te aaien.

Ik dacht dat ts zei dat de hond HAPTE. Als een hond écht wil bijten dan bijt hij gewoon en hou je hem niet zo makkelijk tegen.

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

Lijkt me echt de omgekeerde wereld dit. "Ja sorry mevrouw, maar u snapt de hond niet, logisch dat hij uithaalt naar uw kind. Moet u maar naar Cesar Milan kijken, dan gebeurt het vast niet meer. Fijne dag nog met uw getraumatiseerde kind!". De hond was niet gemuilkorfd, terwijl het wel bekend staat als een hond die snel hapt. Als je WEET dat dit risico groot is, dan dien je je verantwoordelijkheid te nemen. Want hoe oplettend je ook bent, je kunt er niet vanuit gaan dat je iedere situatie de baas zal zijn. Dat blijkt maar weer uit het voorval van TS.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113

Mee eens.

Ik denk dat je misschien het beste nog eens naar een school kunt gaan met je hond. Maar als je al alles hebt gedaan dan toch een muilkorf om. Ter bescherming van haarzelf. Want als ze straks wel iemand verwond dan is et de hond die aan het kortste eind trekt.

Ik ben trouwens een hondenliefhebber en snap heel goed hoe vervelend het is dat iedereen altijd een hond wil aaien. Bij ons hondje kan dat wel maar ik laat het echt niet altijd toe.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    ik heb geen idee wie cesar milan is (dacht eerst dat het over een hond ging haha) dat zal mn fout dan zijn ;)

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

Dit is dus niet waar. De hond van mijn moeder hapte ook alleen maar (uit angst). En toch was het een keer in een ogenblik hartstikke raak. Niet omdat hij uit agressie doelgericht wilde bijten, maar uit een schrikreactie had hij gewoon direct een been te pakken (terwijl hij normaal gesproken mis hapte).

Share This Page