bedankt voor jullie reactie's meiden...ik ben me zelf gaan afvragen waarom ik hem boven wil en eigenlijk is dat alleen maar omdat het eigenlijk zo 'hoort' volgens de regeltjes..en niet omdat dat het beste voor hem is! ik moet er maar op vertrouwen dat het vanzelf wel goed komt... het is voor mij ook heel moeilijk om regelmaat erin te krijgen omdat ik nog een kindje heeft die op school zit dus die moet ik 2 keer per dag brengen en 2 keer per dag halen!! dan slaapt hij meestal ook ff in de wagen dus tja het is voor hem nu ook wel moeilijk te weten wanneer hij moet slapen!! en van zijn gekrijs wordt ik zelf ook niet gelukkig dus dan slaapt ie maar gewoon beneden!! ik krijg dan van me omgeving ook vaak te horen ja en box is om te spelen en niet om te slapen pff ja ik weet het maar ja het is niet anders!
ik leg hem op zijn rug weg met gordijnen open...in de box slaapt hij op zijn buik dus ja dat is ook al anders natuurlijk!! s'nachts slaapt hij overigens wel gewoon op zijn rug!
Als je wasmachine/droger veel lawaai maakt kun je die aanzetten als hij niet kan slapen. of even gaan stofzuigen. heb ik ook regelmatig gedaan als thijs niet in slaap kon komen. (bleek achteraf wel reflux te zijn, maar ja)
Mocht je het nog willen proberen in zijn bedje.. Hier heeft het goed geholpen om het 'leuk' te maken om naar bed te gaan. Bij elk dutje precies hetzelfde ritueel.. Liedjes zingen, samen gordijnen dicht, voeding, slaapzakje aan, en een vast knuffeltje, slaapliedje zingen en dat elke keer hetzelfde. Zo weet hij wanneer hij naar bed gaat en moet gaan slapen..en ligt hij niet opeens in bed en is mama weg... Ik bleef bij hem totdat hij sliep als hij huilde.. dat werd elke dag minder.. Succes!
Zolang je het zelfgeenprobleem vind zou ik hemlekker beneden laten slapen, evt. Af en toe boven proberen. Dat spelen in de box en boven slapen komt vanzelf wel een keer
consequent zijn. Hier bij onze dame is het soms echt doorzetten. En dan bedoel ik niet lang laten huilen. Maar echt bedenken dat je hem niet meer in de box laten slapen en echt consequent zijn dat hij in zijn eigen bed gaat. Op een gegeven moment gaat dit goed. Ook al lijkt dat in het begin niet zo.
Hierook een tijdje gehad. Steeds in bed gelegd, werd ze boos. Dan even uit bed, was ze vaak heel moe dus viel ze alsnog in slaap (op schoot liggen he, niet wiegen). Dan slapend in bed, zodat ze daar weer wakker wordt. Inmiddels gaat ze gewoon weer slapen in bed. Sterkte, je moet wel even doorzetten namelijk.
Mijn zoontje heeft het ook! Als ik hem s middags op bedje leg, dan is het drama! Ondanks dat de gordijnen dicht zijn! Hij slaapt ook alleen maar in de wipper of schommelstoel! En als ik hem s avonds om 7u op bed leg, dan is er niets aan de hand! Ik laat t gewoon, hopelijk komt t nog.. We proberen het wel, maar hij krijst dan enorm en dat vind ik ook zielig!