Hallo Wie van jullie speelt ook een muziekinstrument?? alleen of in orkest of band?/ en hoelang heb je dat volgehouden tijdens je zwangerschap? Gr Marije
Ik speel trompet bij 2 carnavalskapellen, maar we spelen wel het hele jaar door. Ik heb gewoon doorgespeeld de hele zwangerschap, bij de eerste ben ik toen het te zwaar werd een tijd overgestapt op bariton omdat dat wat minder persen was en ik daar wat minder op reageerde met harde buiken. Toen ik voorbij de 37 weken was mijn trompet weer gepakt. Ik heb toen zelfs nog met weeen gerepeteerd.
zo dan gewoon tot het eind door dus. Speel zelf basklarinet, in een orkest, vanavond hebben we een concert, dat is voorlopig de laatste keer dat ik op mijn bas speel, trek het gewoon niet meer met mijn buikspanning enzo, elke dinsdagavond met hele pijnlijke buik naar huis. dus na vanavond speel ik tot mijn bevalling weer gewone klarinet.
Hey leuk! Ik speel ook basklarinet!! En gewone klarinet ook nog zo af en toe. In een orkest speel ik ook. Ik heb tot 36 weken doorgespeeld ofzo, maar toen ging het niet meer zo goed!
hee wat leuk zeg!! wij hebben 2 orkesten, leerlingen en harmonieorkest, leerlingenorkest speel ik gewone klarinet (vooral voor de lol), en harmonieorkesr basklarinet dan, daar gaat het er wat serieuzer aan toe. maar knap hoor tot 37 weken doorspelen mja ik werk ook staand enzo in een winkel, dus dag werken en dan nog hele avond klarinetten is echt drama.
Ik speel trompet. Dit doe ik al zo'n 19 jaar. Ik speel ook bij een blaaskapel, daar zit ik al zo'n 13 jaar bij. Tijdens mijn zwangerschap heb ik het niet zo heel lang volgehouden omdat ik enorm bol was. Door de dikke buik, kon ik mijn ademhaling niet goed controleren.
ik speel dwarsfluit en speel nog steeds bijna dagelijks. Merk wel dat ik minder ademsteun en lucht heb, spelen wil daardoor wel minder goed. Ik ga proberen om gewoon door te spelen, mede omdat ik het erg leuk vind om te doen. Heb de muzieklessen wel allemaal onder voorbehoud, kan gewoon afbellen als het niet lukt en we spelen dan de kortere stukken zodat ik tussendoor even op adem kan komen