Aaaaaaaaaahhh... ben gefrustreerd!

Discussion in 'De lounge' started by Jusi, Nov 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Het zoveelste topic over schoonmoeders, dus wees gewaarschuwd. ;)

Mijn zoontje gaat iedere maandag, en 1 keer in de 2 weken op woensdag, naar mijn schoonouders.
    Ik begin 's ochtends om 7.00 met werken, en mijn man niet veel later, dus maak ik hem vaak rond 6.15/6.30 wakker.
    Dan brengt 1 van ons hem naar mijn schoonouders.

Nu heeft mijn schoonmoeder hem van begin af aan gewend om hem na zijn fles, wat later dus pap of boterham geworden is, terug naar bed te brengen. Dit was meestal rond 7.15.
    Nou, dat ging altijd prima, tot een paar maanden geleden.
    Toen merkte ik dat Kenji 's middags niet zo moe was en dus minder ging slapen.
    Dus vroeg ik aan mijn schoonmoeder hoe laat Kenji daar altijd wakker werd, want ik had me daar nooit zo mee bemoeid.
    Bleek dus dat ze hem vaak maar laten slapen tot ie wakker wordt, en dat kon vaak pas 10.00 zijn! :$
    Nou, dat vind ik echt véél te laat, dus had ik gezegd; uiterlijk half 9/9 uur uit bed halen.
    Dat is een paar dagen goed gegaan, maar de laatste weken merk ik dat ze hem gewoon wéér zo lang laten slapen.
    Vanochtend was het 9.45 vertelde ze.
    (Ik werk tot 13.00, dus ben altijd rond 13.15 bij hen, en rond 13.45 ga ik meestal naar huis, zodat ons zoontje rond 14.00 in bed ligt.)

Nu bracht ik hem vandaag dus gewoon naar bed, maar meneertje heeft echt zeker wel tot 15.15 wakker gelegen!
    Terwijl ie zijn middagslaapje echt nog niet kan overslaan, anders wordt ie 's avonds rond 18.00 al super vervelend en erg moe.

Dus ben nu eigenlijk zwaar pissig op mijn schoonmoeder. :x
    Jammer genoeg heeft het geen zin om erover te beginnen, want ze gaat totaal haar eigen zin hierin. :(

2. sam32

sam32 Bekend lid

Jul 14, 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met een jengelend kind savonds zitten is ook niet fijn kan ik mevoorstellen. Weet ze dat je het daarom liever niet wil?

3. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

Apr 20, 2007
    3,151
    0
    36
    Erg vervelend dat ze niet naar jullie wensen reageerd. Maar is het ochtend slaapje nog wel nodig?... hij is ondertussen al 2 jaar en 3 maanden.

4. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    Ons zoontje is aug 2 geworden en sinds een maand weigert ie middagdutje te doen. Jou kindje echt nog toe aan dat extra slaapje? Hier ging ie altijd half 9 naar bed avond vanwege middagdutje. Hier ook een jengelende dreumes rond 4u maar weigert te slapen dus hier beetje rusten en tv kijken op debank en half 8 naar bed.... wat wilt je zoontje?

5. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Nee, dat is het hem nou juist.
    Voor mij mag dat hele ochtendslaapje weg!
    Thuis komt ie rond 8.00/8.30 uit bed, en gaat dan 's middags rond 14.00 weer naar bed, tot 16.00/16.30.

Maar volgens haar heeft ie het wel nodig, omdat ie wel altijd snel slaapt als ie in bed wordt gelegd. ;)
    Dat zal ook wel zo zijn, maar het gaat wel ten koste van zijn middagslaapje!

En wat zal ik er nog meer over zeggen...
    Mijn schoonmoeder drukt wel vaker haar zin door, niet alleen hiermee.
    Helaas is het kdv geen optie, anders bracht ik hem daarheen, dat zeg ik eerlijk. :)

6. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

Apr 20, 2007
    3,151
    0
    36
    Ik zou samen met je man hierover in gesprek gaan met je schoonmoeder. Je zoontje heeft toch meer regelmaat nodig en dat ochtend slaapje is toch echt niet meer nodig op zijn leeftijd.
    Hier slaapt onze dochter alleen tussen de middag, dan is ze vaak ook zo moe dat ze 's middags een aardig eindje door kan slapen... ik zou er zelfd snel verandering in brengen anders wil hij straks helemaal zijn middag slaapje niet meer doen want die leeftijd begint ook meestal zo rond de 2,5 (tenminste dat hadden wij met onze jongens)

7. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Dat is nu juist het ellendige... volgens mijn man heb ik áltijd commentaar op zijn moeder, en nooit eens op die van mij.
    Tja, ik kan er ook niks aan doen dat mijn ouders mijn ideeën wél opvolgen. ;)

Mijn man is totaal niet objectief, en durft niet tegen zijn ouders in te gaan. Terwijl ie thuis totaal anders is! Ik snap dat niet, ik kan wél alles tegen mijn ouders zeggen, maar zijn moeder voelt zich nogal snel aangevallen.
    Vanmiddag was mijn zoontje aan het rennen, en ze zei dat ie niet mocht rennen.
    Dus ik zei: "Valt ook niet mee he jongen, overal andere regeltjes."
    Dus ik zeg tegen mijn sm dat ie thuis wel gewoon mag rennen, als ie valt voelt ie het vanzelf.
    Zegt ze: "Ja hij mag hier niet zoveel.. hij mag niet slaan, niet rennen.." Met haar gezicht op onweer. ;)
    Dat slaan zei ze omdat hij als ie boos is, op voorwerpen gaat slaan.
    Nou, dat moet ie zelf weten, als ie het maar niet op ons is, maar mijn sm schreeuwt meteen dat ie niet mag slaan.
    Dus...

8. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

Apr 20, 2007
    3,151
    0
    36
    Jeetje wat lastig...Ik snap dat niet hoor dat ze zo doet.. Mijn moeder houd zich ook aan mijn regels...
    Ik zou het zeker aangeven hoor, en blijven volhouden.. het is jullie kind en des noods geef je maar aan dat hou niet meer in de ochtend mag slapen.
    Toch zou ik het kenbaar maken bij je man... ook voor hem moet het docht duidelijk zijn dat het niet kan...

9. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Nou, heb het er vanavond nog met mijn man over gehad, en hij snapt het probleem volkomen...
    Alleen, hij wil er niks van zeggen tegen zijn moeder, 'want dat heeft toch geen zin'. Echt he, mannen?! :x
    Hij is echt té bang voor haar ofzo.

Dan ga ik er nog even over nadenken hoe ik dit het beste kan overbrengen op schoonmoeder, zonder dat ze meteen gepikeerd is.
    Té erg ook gewoon he, dat ik zo voorzichtig moet zijn, terwijl het om het belang van óns kind gaat.

10. Rono

Rono Niet meer actief

Ik snap het probleem niet echt. Blijkbaar is ie erg moe in de ochtend. En als ie ijn de middag niet wilt slapen doe je hem toch in de avobnd eerder naar bed?

Doordeweeks moet mijn dochter om kwart over 7 opstaan maar in het weekend slaapt ze tot 10u half 11 en gaat om 7 uur naar bed. Word ze erg vervelend al om 6u

11. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

Oct 31, 2009
    5,712
    68
    48
    Female
    disneyworld
    Hoezo herkenbaar. Mijn sm is ook zo. Haar eigen regeltjes nastreven. En als we dan iets willen zoals t thuis bij ons gebeurd dan zegt ze: ja maar toen j en r nog klein waren deed ik t ook zo. Haaallllloooooow. Dat is zowat 40 jaar geleden.......en als we er iets van zeggen of we zijn het er ergens niet mee eens gaan gelijk die armen over elkaar, gezicht waar de honden geen brood van lusten en mevr is gepikeerd......bleh.

12. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    Kan me op zich wel voorstellen dat je baalt dat je schoonmoeder niet jouw regels volgt, maar aan de andere kant is je zoontje dus blijkbaar 's morgens nog heel erg moe dus waarom hem dan niet laten slapen? Ik laat mn meiden gewoon slapen op de momenten dat zij er behoefte aan hebben, behalve als we weg moeten. Gaat je zoontje uiteindelijk wel slapen 's middags en dan ook op tijd in de avond?

13. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Als ie 's ochtends maar een uurtje tot 1,5 uur terug naar bed gaat, slaapt ie 's middags wel ja.
    Ik heb al aangegeven dat het voor hun ook leuker is als ie eerder uit bed komt, ze passen immers maar een vaste halve dag per week op.
    Maar ja, schijnbaar is ze het daar niet mee eens.

En ik vind gewoon dat sm onze regeltjes hoort op te volgen, het is ook een stukje principe.
    Maar goed, ik zal me wel aanstellen. ;)

14. truelove4ever

truelove4ever Fanatiek lid

Nov 9, 2010
    2,441
    0
    0
    limburg
    ik snap het probleem ook niet zo

dan leg je hem savonds toch wat eerder in bed??

en dat zij in haar huis dr eigen regeltjes heeft(niet tegen spullen slaan en rennen) vind ik ook niet meer dan logisch...tis haar huis!

mijn ouders en schoonmoeder hebben ook hun regeltjes thuis en die respecteer ik en me kids weten niet beter

15. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,482
    36,443
    113
    Ik vind het ook wat overdreven moet ik zeggen. Wees blij dat ze elke week wil oppassen. Als het nou om echt grote dingen zou gaan, maar hierom? Dikke kans dat je kindje over een paar maand helemaal geen slaapje meer wil doen en dan heb je ruzie om niks.

16. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Hier sluit ik me bij aan.
    Als hij dat slaapje sochtends nodig heeft, dan moet hij dat doen.
    Dan maar geen middagslaapje en om half 7 naar bed ofzo.

17. masami

masami Fanatiek lid

Jul 27, 2011
    4,248
    802
    113
    Female
    Het gaat erom dat ts wil dat haar regels worden nageleefd.
    En gelijk heeft ze, wij zouden toch ook niet willen dat onze regels aan de kant worden geschoven door een ander.

En ja fijn dat sm op wil passen, maar dat geeft haar niet het recht om over ts heen te walsen tov regels met betrekking tot haar kind.

Ts zal 's avonds thuis haar regelmaat hebben en die willen behouden en nu kan dat niet doordat iemand besluit dat zij het beter weet! Dat is toch van de zotte.

18. Angel78

Angel78 VIP lid

Jul 18, 2011
    5,883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    geheel mee eens!!

19. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,258
    4,489
    113
    Denk dat je je even moet afvragen of het je waard is om over zoiets te "vechten" .

Is het je dat dan zou ik zeer zeker het dialoog met je schoonmoeder (en man) aangaan.

Is het je dat niet dan zou ik er voor kiezen om hem lekker 's morgens te laten slapen, het middagslaapje over te slaan en 's avonds vroeger naar bed te brengen

20. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Ik kan het niet zo goed verwoorden, maar inderdaad, dit bedoel ik!
    Maar goed, er speelt natuurlijk ook wel meer dan alleen dit, maar geen zin om dat allemaal te vertellen nu.
    Laat maar zitten, dit hele topic. ;)

Share This Page