Zorgverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door Cooks, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Hoi dames!

Eind van het jaar komt er weer aan dus ook de zorgverzekeringen strijd etc.

Paar vraagjes:

Bij welke zorgverzekering zit je?

Ga je veranderen van zorgverzekering zo ja welke en waarom?

Wat voor pakketten heb jij extra?

Ben je tevreden?

Wat zijn jou kosten per maand?

Ik ben heel benieuwd omdat ik moet gaan overstappen :)

Alvast super bedankt

2. Leuk

Leuk Actief lid

28 jul 2014
    157
    66
    28
    NULL
    NULL
    Ik zit nu bij unive basis.
    Wij denken nu aan promovendum, vriend is hbo en kan mij mee verzekeren. Ik bespaar een aantal tientjes per jaar als ik overstap!

3. Ezria

Ezria Bekend lid

6 mrt 2014
    643
    0
    0
    Bergschenhoek
    Ik zit bij ZilverenKruis Achmea.
    Ik ga niet veranderen omdat ik prima hier zit :cool:
    Ik heb een aanvullende verzekering (ivm bril) en een tandartsverzekering.
    Ik ben tot nu toe zeer tevreden, nog nooit een klacht gehad en ik betaal 111 euro per maand (studentenkorting). ;)

4. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb nog geen zorgverzekering in nl maar ik zit sterk te denken aan die van de hema omdat je dan met je pas ook korting krijgt in de winkels.

5. minon

minon Niet meer actief

Unive beide basis 176 euro samen. We wachten rustig af wat de premies gaan zijn. Overstappen loont in veel gevallen niet voor ons omdat de andere premies bij unive dan omhoog gaan.

6. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Ik hoorde vandaag trouwens dat de basisverzekering bij VGZ 20 euro omhoog gaat ! Wanneer is alles officieel bekend weten jullie dat?

7. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Hier waarschijnlijk naar UMC, helaas zijn ze 50,- duurder (basis+aanvullend) dan dit jaar. Maar vooralsnog vergoeden zij als enige een 4e en 5e ICSI poging... (ONVZ accepteert me niet, PNO heeft alleen een 4e poging) Mocht iemand nog iets voorbij zien komen ;)

8. Ezria

Ezria Bekend lid

6 mrt 2014
    643
    0
    0
    Bergschenhoek
    Volgens mij moeten zorgverzekeraars voor 19 november hun polissen van volgend jaar bekend maken!

9. penseel

penseel Niet meer actief

Blijft zitten waar ze zit Dsw. Aanvullend top verzekerd. 126 per maand. Exclusief enigenbijdragen.

10. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    Wij zitten bij Bewuzt (internetverzekering van VGZ)
    alleen basispakket. we betalen 83,50 per maand p.p.
    en ben zeer tevreden!

11. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    VGZ is 12 euro omhoog. Meesten zijn nog niet bekend. Bij Independer hebben ze een schema, volgens mij is dat met meest actuele gegevens.
    https://www.independer.nl/zorgverzekering/info/premieoverzicht.aspx
    Wij zitten al aantal jaar bij Anderzorg, maar gaan nu overstappen. Anderzorg bevalt op zich prima, maar heeft in aanvullende pakketten geen mogelijkheid om voor eigen bijdrage kraamzorg en dergelijke te verzekeren.
    We dachten eerst FBTO vanwege modules door het jaar heen aan en uit kunnen zetten, maar ze gaan dat veranderen dat als je hem aanzet, hij ook de rest van het jaar aan blijft. Met bevalling in maart gaat dat dus niet zoveel schelen als ik dacht.
    We denken nu aan Menzis, lijkt wel goed pakket qua zorg rondom bevalling en ook fysio en bril. Klinkt wel als handige actie van dat samen gezond spaarprogramma. App aanzetten bij wandelen/fietsen of andere dingen en zo punten sparen en korting krijgen op aanvullende verzekering, lijkt als makkelijk verdienen. Via mn mans werk kunnen we wel collectieve korting krijgen waarschijnlijk. Zag ook iets van PMA, zit je ook bij Menzis maar dan via PMA en met korting en bonus. Maar moet even uitzoeken of je dan ook nog steeds kan sparen voor korting op aanvullende verzekering en of menzis aanbieding van specsavers bijvoorbeeld wel telt dan.
    Maar we wachten de nieuwe premies nog even af!

12. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Dat geldt zoals ik begrepen heb niet voor de zorgverzekeringen hoor.
    Wij hebben ook alles bij Univé, en ons is verteld dat het alleen geldt voor de andere verzekeringen.

13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zit bij Cz en blijf daar omdat hun een van de weinige zijn die een groot deel van orthodontie bij volwassenen vergoedt, ik betaal 143 geloof ik

14. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Ik zit ook te kijken naar overstappen, en lees ineens bij umc dat 1 ivf behandeling is als er een terugplaatsing plaatsvind en dat overgebleven cryo's niet meer binnen dezelfde poging horen, herkennen jullie dit van afgelopen jaar? Dit zou betekenen dat je met je cryo's zo door je 3 + 2 extra pogingen heen kan gaan.....

15. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik zit nu bij czdirect.

Ga waarschijnlijk wel overstappen ivm de vergoedingen voor de kraamhulp omdat we de wens hebben voor een 2e.. Wacht eerst wel af wat czdirect daar mee gast doen.

Heb de 1 na hoogste verzekering bij hun daar zit oa tandarts ook bij in

Heel erg te vreden over ze

€99,20

16. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik heb eerst bij VGZ gezeten. Die hebben me mondeling 5x iets toegezegd aan de telefoon (of ik me uit mocht schrijven als ik 11,5 maand naar het buitenland ging. Ze zeiden ja, maar wilden mij dat niet schriftelijk bevestigen, zeiden telkens komt echt goed hoor) en uiteindelijk mocht het dus niet. Uit 'protest' daar weggegaan.

Toen Anderzorg gekozen (onderdeel Menzis). Goedkoop en prima, en die hadden (toen) een goedkoop aanvullend pakket mét de tandarts erbij in. Maar inderdaad geen vergoeding kraamzorg in het aanvullende pakket dus voor het geboortejaar 2013 van dochter bewust iets anders uitgezocht.

Vervolgens naar 'ik!' verzekeringen (onderdeel Achmea). Prima en mét goedkoop aanvullend pakket met aanvullende kraamzorg/eigen bijdrage erin. Mijn arts heeft zelfs nog een brief/verzoek geschreven met de vraag of ze een type zorgverlener wilden vergoeden wat niet vanuit het basispakket vergoed werd. Het duurde lang voordat het daadwerkelijke antwoord kwam, 2 maanden ofzo, maar ze zeiden wel toe. Dat vond ik wel coulant voor een 'budget'-zorgverzekering!

In 2014 een goed collectief aanbod van UMC zorgverzekering, waardoor ik veel geld zou besparen dus weer overgestapt. Afgelopen jaar maar 77,50 betaald voor basispakket met gewoon eigen risico. Maar voor 2015 hebben ze laten weten het tarief met 16% te verhogen naar 90 euro! Dus ik denk dat ik weer weg ga.

Stomme is dat ik al jaren dezelfde vrijgevestigd psychiater heb waar ik eens in de 3 mnd kom, en die heeft voor 2015 geen contract kunnen afsluiten met de 3 grootste verzekeraars (alles wat onder CZ, Achmea en VGZ valt). :( Dit is in de hele GGZ zo, dat ze veel selectiever zijn gaan contracteren. Vind ik wel stom/vreemd, met een restitutiepolis krijg je wel 100% vergoed nadat je het eerst zelf moet voorschieten en declareren, of je moet maar van behandelaar/instantie wisselen, of dus van zorgverzekering.

Ik ga voor de goedkoopste basisverzekering met restitutiepolis. Moet nog gaan blijken welke dat wordt. Kleine voorkeur voor Anderzorg van Menzis waar hij wel een contract mee heeft, dan hoef ik niet zelf bedragen te gaan voorschieten.

17. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ik zit bij VGZ en blijf bij VGZ. Betaal nu 218 per maand voor 2 personen incl aanvullend. In 2015 wordt het 238 per maand.

18. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Wij zitten bij Anderzorg en betalen omgerekend nog geen €61 per maand per persoon (basis, max. eigen risico en premie in 1x voor het hele jaar betaald).

Ga voor komend jaar gewoon weer op zoek naar de goedkoopste.

19. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Wat is ook alweer het verschil tussen natura, restitutie en zorg bewust?

20. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zit bij interpolis. En betaal 107.50 per maand. Ik heb de basis verzekering zonder extra eigen risico. En het hoogste pakket aanvullend. Dit omdat ik veel fysio gebruik en we dus een kinderwens hebben. Daarom de hoogste. Geen tandarts verzekering. Ik ga alleen op controle elk jaar 2 keer en dat is goedkoper om dan zo te betalen;)

Interpolis heeft de nieuwe prijzen nog niet bekend gemaakt. Ik ben best bereid 5 euro ofzo meer te betalen. Maar als het echt duurder wordt ga ik toch weer vergelijken ookal zit ik al 7 jaar bij interpolis...
    De verzekeraar bevalt mij super goed. Heb hun ook voor onze huis verzekeringen. Doen nooit moeilijk en betalen snel uit.

Deel Deze Pagina