Lieve dames, Gister bij de vk gehoord dat het hartje van mijn kindje niet meer klopte en ik een miskraam af moest wachten. Vanacht ontzettende krampen gehad lag te rollen op bed had het niet meer! Vanochtend om haf 6 ging ik naar het toilet en toen verloor ik een bloedprop en een wit/doorzichtig rondje ter grootte van een 2 euro munt. Oke dit is het dacht ik. Hele middag heb ik nog last gehad van naweeën dacht ik.. Nu ga ik net naar de wc en heb ineens een druk op mijn onderbuik en het gevoel dat er iets uit me komt.. Ik dacht dat kan toch helemaal niet???!! Maar jawel hoor ik verloor weer wat kan het moeilijk omschrijven het was weefsel rood maar ook doorzichtig.. Een stuk groter dan vanochtend ik denk een kleine 10cm. Wanneer heb ik nou het vruchtje verloren? Is dit van net het vruchtzakje of het kindje?? Ik begrijp er werkelijk niks van en ben zo geschrokken omdat ik dacht dat het al voorbij was.... Heb een foto maar dat vind ik nogal onsmakelijk om bij te voegen. Alvast bedankt voor de antwoorden
Heel veel sterkte! Wanneer en of je je vruchtje bent verloren kan ik zo niet zeggen (dat komt over alsof ik er verstand van heb wat niet zo is maar je snapt wel wat ik bedoel hihi). Je kan nog langer vloeien en meer stolsels verliezen dan dit...het klinkt misschien raar maar hoe meer je vloeit en stolsels hebt hoe groter de kans dat je straks ook "schoon" bent. Het kan wel eens voorkomen dat het vruchtje of niet alle stolsels afkomen en dat je gecurreteerd moet worden. Dat zie je wel vaker bij een miskraam die opgewekt geword met pillen dan van een spontane. Een spontane is altijd het beste. Nou ja beste, het beste voor je lichaam. Sorry het is zo stom om iets goed en niet pijnlijk te zeggen maar ik hoop dat je weet wat ik bedoel. Kwam je erachter bij een echo of had je al wat bloedverlies? Sterkte en neem je tijd en ga niet te snel!
Ik had bloedverlies vanaf zondag. Ze zijden dat dit waarschijnlijk door de gemeenschap zoek komen een gesprongen bloedvaten.. Aangezien ik vorige week een echo had met een goed kloppend hartje en geen buikkrampen geloofde ik dat. Maar het bloeden werd heftiger en toen kreeg ik een echo en daarop was geen kloppend hartje meer te zien.. Maar dit laatste was naar m'n idee echt geen stolsel, had een soort van wee druk op m'n onderbuik en het gevoel van hey er komt wat aan, het was ook 10cm groot dus lijkt me dan geen stolsel.. Iniedergeval bedankt voor je antwoord!!
Hoi jes12 Ik zit precies in hetzelfde schuitje als jou. Ik had ook bloedverlies vanaf zondag en gisteren te horen gekregen dat het hartje rond 9 weken gestopt is. Ik ben nu ook in afwachting of het vanzelf komt. Ik hoop het wel. Ik heb op dit moment erge krampen ben al wel wat kleine stolsels tegen gekomen gister. Heb nog niet het idee dat ik het vruchtje verloren ben. Ik wil je een hele dikke knuffel geven en heel veel sterkte wensen het is niet niks!
Echt heftig voor je zeg, zeker na een mooi kloppend hartje Met 9 weken is de vruchtzak wel groter dan een 2 euro munt, maar 10 cm is dan weer groot voor 9 weken...
Wij hadden trouwens ook al een kloppend hartje gezien met 7 weken. Dan verwacht je inderdaad niet meer dat het dan nog mis gaat.
Helaas ben ik inmiddels ervaringsdeskundige dus kan ik je misschien een beetje helpen. Ik denk dat je s'middags het vruchtje met placenta verloren bent. Bij mij zag het rond die termijn uit als een soort grote knikker met een soort van pannenkoekje erbij. Die stukken van 2 cm groot dat is waarschijnlijk baarmoederslijmvlies wat meekomt. Als de krampen stoppen zal het eruit zijn en heb je vaak alleen nog wat bloedverlies. Bij mij bij de laatste miskraam bleef ik 3 dagen buikpijn houden en toen verloor ik na de 3e dag nog een stukje en hield de buikpijn eigenlijk direct op. Andere keren ben ik in 1 x alles kwijtgeraakt en had ik daarna ook direct geen buikpijn of krampen meer. Ik neem aan dat je over een weekje ofzo nog een controle echo krijgt om te kijken of alles schoon is en dat er geen restweefsel aanwezig is. Zo niet dan zou ik hier om vragen. Het is voor een volgende zwangerschap belangrijk dat je baarmoeder weer schoon is. Dit i.v.m. zwanger worden en als er restweefsel zit zou dit weer een nieuwe miskraam kunnen veroorzaken. Het kan zijn dat als er nog heel weinig zit men je de eerstvolgende menstruatie laat afwachten en dat het dan meekomt. Sterkte.
Dankjewel voor jullie reacties! Ik krijg zover ik nu weet geen echo meer.. De vk heeft gezegd dat ik over een weekje een zwangerschapstest moet doen en als die negatief is gaat ze ervan uit dat alles schoon is. Inmiddels gaat het beter, bloed verlies is bijna opgehouden en ook geen last meer van mijn buik. Het klinkt misschien een beetje raar , maar ik ben al erg veel bezig met een volgende zwangerschap. Ondanks dat ik nog erg verdrietig ben om het verlies van mijn eerste kindje.. Ik wil het gewoon zo graag. Nu heb ik dus gelezen dat de kans om zwanger te worden na een miskraam iets hoger is aangezien je baar moeder slijmvlies nog wat dikker is. Ik twijfel nu om gelijk tarwekiem olie erbij te gaan gebruiken omdat ik hier veel positieve dingen over lees. Maar ergens ben ik dan bang dat ik mijn lichaam , dat waarschijnlijk toch al wat in de war is, nog meer in de war breng.. Als jullie snappen wat ik bedoel. Ik hoop niet dat ik nu verkeerd over kom, ik heb nog erg veel verdriet om wat er allemaal gebeurd is en ben ook nog druk bezig het te verwerken. Ik begrijp nog steeds niet hoe het heeft kunnen gebeuren.. Ik haal er troost uit dat mijn kindje waarschijnlijk vanaf de bevruchting niet in orde is geweest, hij was niet sterk genoeg voor deze wereld.
Veel sterkte! Ik zou wel om een echo vragen, juist om te kijken of er niets is achter gebleven. Ik was 6 weken zwanger en ik krijg aanstaande woensdag een controle echo.
wat denken jullie loopt hij goed af? zojuist weer een test gedaan. nooit verwacht dat ik ooit nog is teleurgesteld zou zyn als de test positief is ipv negatief.. 13-05 de miskraam bovenste test 3 dagen later onderste 6 dagen later.. moet helemaal niet zo snel testen maar hoop er zo op volgende week weer een eisprong te krijgen..
zag dat de test van vandaag er erg duidelijk op stond dus hier nog eentje.. pfff als het dan toch niet zo heeft mogen zijn laat het dan ook voorbij zijn nu. wilde dit weekend beginnen met ovu testen maar die reageren ook op hcg dus dat heeft vrij weinig zin dan denk ik.
Hey Hier vandaag ook een zwangerschapstest gedaan en ik had ook nog een vrij duidelijk roze lijntje ik had ook liever nu een omo witte test gehad. Wat apart dat jou vk gezegd heeft dat je met een week een zw.test moest doen en dat die dan al negatief zou moeten zijn. Ik heb vanmiddag contact gehad met de vk ( zouden we sowieso na een week even hebben over het nu gaat enzo) en had haar gevraagd joe lang het ong. Duurt voordat ik geen hcg meer in mijn lijf heb... dit kon volgens haar echt wel een aantal weken duren. Bij de een is het sneller weg dan bij de ander. Hoe gaat het nu verder met je? Vloei je ook nog steeds? Hier nog steeds bruinverlies... ben er wel klaar mee ik wil ook weer verder.