Half jaar contract en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mirjam2112, 28 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Stel je gaat per 15 maart met zwangerschapsverlof en je contract loopt 1 maart af. Betaald het UWV dan ook je verlof ? Of heb je dan nergens recht op ?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden !

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

volgens mij wel, want je verlof wordt berekend over de maand voor je met verlof gaat, dus in dit geval over 1-28 februari.

weet je zeker dat ie niet verlengd wordt? mijn contract liep 15 juni af en ik ging 28 juni met verlof, maar mijn contract is verlengd voor een jaar :)

3. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Ja, het UWV betaalt je zwangerschapsverlof, ook al loopt je contract net voor je verlofdatum af. Ik geloof dat de norm is dat je binnen een termijn van 10 weken tot de uitgerekende datum nog gewerkt moet hebben. Tenminste, zo ging het vorig jaar bij mij. Ik had toen een contract tot aan mijn verlofdatum. Ik kreeg daarna de uitkering rechtstreeks van het UWV gestort, ook al had ik geen contract meer (bij deze werkgever).

Voor meer info: Welkom bij UWV .

4. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Ik was 2 maart 2009 uitgerekend..
    1 december 2008 liep mijn contract af..
    sinds oktober 2008 kwam ik in de ziektewet toen werd mijn contract niet verlengd... ik kreeg een ziekte wet uitkering van uwv omdat ik zwanger was en niet kon werken kreeg ook nog eens 100 procent uitbetaald.. vanaf 6 weken voor de uitgerekende datum is het omgezet in een wazo uitkering word ook 100 procent uitbetaald pas 10 weken later na mijn bevalling kwam ik in de ww en dan krijg je 70 procent uitbetaald..

ik denk dus ookdat je er gewoon recht op hebt.. zowiezo ook als je in de ww zit heb je dr recht op... en anders gewoon even bellen.. ze kunnen het je zo vertellen

5. mirjam2112

Bedankt !!

En ik weet niet of het verlengd wordt, ik ga er eigenlijk vanuit van niet maar je weet maar nooit.
    Als ik maar zeker weet dat je in ieder geval iets hebt (al is het 70%, het is toch de bedoeling om te blijven werken hoor..)

Bedankt voor de antwoorden

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.378
    36.247
    113
    @mirjam: het uwv betaald idd je verlof uit, maar geen 70% maar gewoon 100%, in elk geval 16 weken.

7. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    het is idd bij zwangerschap altijd 100 % ook al heb je voor de tijd nog ww gehad!!!

8. mirjam2112

Bedankt !

En als je aan het eind van je verlof nog geen nieuw werk hebt gevonden dan kan je een ww uitkering aanvragen toch ??

ben op de site van het uwv geweest maar wordt er niet wijzer van hoor.. :(

9. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

het uwv betaald je zwangerschapverlofuitkering
    ik heb in het zelfde schuitje gezeten en mijn contract werd dus niet verlengd
    en ik kreeg van de uwv gewoon 100% uitbetaald

Deel Deze Pagina