eerlijke kinderkleding

Discussie in 'De lounge' gestart door Annemeis, 27 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Hoi,

Wie hier koopt er vooral eerlijke kinderkleding? En dan bedoel ik vooral dat je weet dat er geen mensenrechten geschonden zijn bij het maken ervan zeg maar...

Wie weet in welke winkels je wel kunt kopen?
    En welke webshops?

Hoef er geen hele discussie over, want ik weet dat t heel lastig is...
    Gewoon tips over leuke webshops enz...

Bedankt alvast!!

2. Sue87

Sue87 Niet meer actief

CarlijnQ?

3. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    #4 Tigra, 27 apr 2016
    Laatst bewerkt: 27 apr 2016
    Leuke merken vind ik:
    Kids case
    Imps&elfs

Ik vind het belangrijk om eerlijke kleding te kopen. Ik ben gezegend dat ik het geld ervoor heb.
    En ik begrijp heel goed dat dit veel veel mensen niet is weggelegd omdat deze kleding vaak duurder is. Maar als je het geld ervoor hebt zie ik het als een soort plicht om te zoeken naar eerlijk, duurzaam en milieuvriendelijk geproduceerde kleding, zodat kinder/slavenarbeid de wereld uit geholpen wordt en ons klimaat niet aangetast wordt

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hoe weet je wanneer je eerlijke kinderkledij hebt?
    Al een jaar lang vind ik het merk someone geweldig, een Belgisch merk maar dat word zeker niet in België gemaakt. Weet niet waar wel, kleding zit in de kledingkast en zoontje slaapt.

5. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    #6 Tigra, 28 apr 2016
    Laatst bewerkt: 28 apr 2016
    Dit is een site met een lijst. In hun zoekfunctie kun je het merk intypen en dan zie je wel cijfer het merk krijgt.

Duurzaamheid: Mode, kleding & schoenen | koop duurzame merken

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
  7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dank je. Someone is nog niet onderzocht.
    Bij name it staat C en links staat dat ze D hebben bereikt. Is dat ok?

8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Je hebt A t/m E, waar A de beste score is en E de slechtste.

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Mee eens hoor.

Wij hebben het geld er helaas niet voor. Moeten ook vaak tweedehands kopen.

Vind het wel ontzettend goed dat mensen hierbij stil staan trouwens!

10. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Ik vind tweedehands kopen ook een vorm van duurzaamheid nastreven hoor! Deze kleertjes worden anders weggegooid en krijgen nu een tweede leven, waardoor er in totaal veel minder kleertjes hoeven te worden geproduceerd. Goed tegen de kinderarbeid, maar ook voor het milieu!

Verder lees ik even mee. Ik ben wel bewust (en doe daarom bijna alles tweedehands), maar vind het wel leuk om af en toe iets nieuws te kopen. Ben wel benieuwd wat dan de 'betere' merken zijn....

11. Islah

Islah Niet meer actief

Wij kopen o.a om deze reden ook voornamelijk tweedehands kleren. Zowel voor onszelf als de kinderen. Hoe het zit met kinderarbeid weet ik niet (want het kan best dat de kleren in verkeerde omstandigheden zijn geproduceerd) maar duurzaam is het in ieder geval zeker.

Trouwens, vooral mijn oudste dochter krijgt vaak te horen dat ze er zo leuk uit ziet met de kleding die ze draagt. Dus ook wat dat betreft zal het wel goed zitten.

12. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Hier vind je wel wat info:Ik wil schone kleren! Welke winkels verkopen eerlijke kleding?
    Zelf koop ik veel bij JBC (Belgische keten) niet omdat zij 100% eerlijke kleding hebben, maar omdat ze wel een open beleid hebben waarin ze zeggen om er alles aan te doen om eerlijke kleding te verkopen, maar waarbij ze ook toegeven daar niet steeds in te slagen omdat ze nu eenmaal niet dagelijks aanwezig kunnen zijn in de fabrieken waar hun kleding gemaakt wordt.

13. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    webshops:
    eko de peko, elrosa, jooltje, kleine sam, green jump

Deze merken maken kleding met o.a. biologisch katoen, hierbij weet ik niet wat de arbeidsomstandigheden zijn. Smafolk, Duns Sweden, Petit Louie, Kik Kid, Green Cotton, Loud + Proud, Mini Rodini

Bij de grote ketens werken Hema en H&M met biologisch katoen voor sommige kledingstukken, maar daar zijn de arbeidsomstandigheden natuurlijk weer discutabel.

Ik probeer er op te letten, voor mijn dochter vind ik het fijn wanneer kleding van bio-katoen zijn gemaakt of het okotex-label heeft. Tweedehands vind ik ook zeker een duurzame optie.
    Je kunt ook op fairwear.org kijken. Leuk dat je je bewust bent en dat je er mee bezig bent!

14. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja absoluut is dit een vorm van duurzaamheid!
    Ik koop graag kleding van goede kwaliteit, zodat dochter2 dit aankan van dochter1. Sommige kleren horen heel erg blij dochter1, dan vind ik het raar dat mijn jongere dochter een paar jaar later ook in die kleding loopt. Dat soort kleding geef ik dan weg.

15. megacarls

megacarls Niet meer actief

De merken die ik leuk vind (Someone, Ninni vi, Like Flo, Maxomorra) zijn dan weer niet bekend bij de website. Weet ik nog niks. Maar ik koop, juist van de merkjes, ook wel veel tweedehands. Omdat ik het nieuw gewoon niet betaalbaar vind.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Imps@elfs krijgt via die ene website hier genoemd maar een D, dus niet erg goed dan toch?

Poeh, erg moeilijk wel, bijna alles waar je 'normaal'kleren koopt, is best bagger. Inderdaad vind ik wel tweedehands ook een vorm van duurzaam. Daar doe ik gelukkig veel aan mee :D

17. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    #18 MamaR, 28 apr 2016
    Laatst bewerkt: 28 apr 2016
    Hier ben ik het niet mee eens.. Want het geld hebben of het geld er voor over hebben is wel een groot verschil. En nee, ik heb het er niet voor over om 50 euro voor een broek te betalen waar net zo goed de gaten na 5x dragen in zitten, terwijl ik het geld er wel voor zou hebben. Dan ben ik maar egoïstisch en koop ik liever een broek van 30 euro die misschien wat minder "eerlijk" is gemaakt..

Daarnaast zegt de prijs van een kledingstuk ook niet alles. Ik lees dat bv. Takko heel hard werkt aan eerlijke kleding, dat is geen dure winkel.

18. Islah

Islah Niet meer actief

Sowieso is biologisch katoen ook vaak niet helemaal biologisch... Het is dan vaak deels biologisch en dan mogen ze het al biologisch noemen.

19. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik zag het ook! Wat ik raar vind, want het merk geeft aan duurzaam te zijn. Lastig hoor!

Deel Deze Pagina