Hier doen we alles toch wel samen en in overleg. Voor alles is een budget. Ik beheer dan bijv. wel het weekbudget voor de boodschappen en het maandbudget voor de variabele uitgaven. Hij houdt de vaste lasten in de gaten en eens per jaar shoppen we rond of het voordeliger kan.
Hij kan het als hij wil, maar hij wil niet . Hij wil alles betalen, maar doet het nooit. Hier regel ik dus het meeste. Ik hou de gemeenschappelijke rekening in de gaten en vraag hem soms bij te storten, als ik de gemeenschappelijke rekeningen niet betaal, dan krijgen we niks anders dan aanmaningen, ... Zolang zijn bankkaart maar werkt en we niks te kort komen, kan het hem echt niet schelen. Hier wel 1 gemeenschappelijke rekening voor vaste kosten, maar de rest is apart. Zijn auto is dus van zijn rekening, mijn kleding van mijn rekening, onze lonen worden op onze eigen rekeningen gestort, we sparen apart en als meneer goesting heeft in peperdure boodschappen ... hij doet maar, hij betaalt toch met zijn bankkaart of met zijn maaltijdcheques. Vakanties worden dan weer gezamenlijk betaald van de gemeenschappelijke rekening. De lening gaat er overigens automatisch af elke maand.
Hier regel ik alles dat financieel gerelateerd is. Van simpele acceptgiro's tot aan zijn belastingaangifte. En dat vind ik prima, hij ook. Ik heb een bestandje op de laptop met een uitgebreid overzicht van al onze vaste en variabele lasten waar hij altijd bij kan, net als alle rekeningen. Maar hij doet het niet want het interesseert hem niet.
Ik regel ook alle financiën. Ook omdat ik zelf hou van duidelijkheid en overzicht wat dat betreft. Ik heb een berekening gemaakt zodat we allebei ongeveer evenveel betalen aan de vaste lasten en allebei ongeveer evenveel overhouden voor onszelf (we verdienen bijna hetzelfde). Voor de rest maken we ons niet druk over wie er een keer meer betaalt, als ik een keer weinig op mn rekening heb, maakt hij naar mij over en andersom ook. We zijn in gemeenschap van goederen getrouwd dus alles gaat eigenlijk op de grote hoop. Ik moet hier wel bij zeggen dat mijn man bijna nooit dingen voor zichzelf koopt, anders was het misschien wel een ander verhaal...
ik regel alles, als het geld op is, vertel ik hem niet meer te pinnen totdat het wel weer kan Meestal heb ik dan wel gewoon geld in huis, maar ik wil wel dan dat het bedrag wat nog op de rekening staat daar ook blijft staan. Grote uitgaven, zoals kinderkleding in ons geval, dat overleg ik even. Of wanneer er iets in huis moet gebeuren. Verder bemoeit hij zich nergens mee, tenzij ik aangeef er niet uit te komen...
Lijkt me wel irritant als je alles samsam doet en je bij elk dingetje moet nagaan; wie had er de vorige keer ook alweer betaald? Jij ....ik ? Ons geld gaat gewoon samen. Ik doe de administratie en financien, had het ook wel erg leuk gevonden als ik dit niet had hoeven doen want heb er best een hekel aan, maar helaas....dan zou het niet goedkomen
Hier betaalt gewoon degene die het eerst de stapel rekeningen pakt. Wij betalen elke maand alles in 1 keer, bijna alles gaat automatisch. Dus wij hebben misschien 10 acceptgiro's per maand ofzo. En boodschappen geld pin ik 1 keer per maand en gaat echt in een potje, want anders geef ik ineens 2 keer zoveel uit in de supermarkt
Hier hetzelfde ik regel alles hij hoeft eigenlijk niks zelf te halen of te pinnen. Ml heeft er niet zoveel verstand van en als hij het doet wordt alles te laat betaalt dus haha en ik vind het wel fijn alles te doen heb ik zelf goed overzicht
Hier thuis regel ik alles. Mijn man heeft er geen verstand van en hij wil het ook allemaal niet weten. Ik vind het juist wel leuk om te doen. Mijn man komt uit een gezin waar eigenlijk alles altijd wel kon. Toen ik hem net leerde kennen had hij ook echt een gat in zijn hand. Gelukkig gaat dat nu een stuk beter. Hij heeft inmiddels door dat niet alles zomaar kan! Als ik zie dat we het even wat rustiger aan moeten doen met de financien dan bespreek ik dat en dan houdt hij zich daar ook keurig aan. Ook proberen we te sparen voor grote uitgaven en we hebben nu ook een aparte spaarrekening voor de kleine.
Hier regelik alles. Ik wil niet dat mijn vriend het regelt. Hij geeft geld uit als water. Dat kon altijd, maar dat zal er de komende jaren niet inzitten, helaas. Het is een hoop regel en denk werk voor me, het er een afschuwelijke hekel aan, maar als ik het niet doe, wordt er niks betaald en daar zit ik niet op te wachten. Lange leve mijn schoonloeder.
Ik zal wel een uitzondering hebben blijkbaar, maar hier is juist man goed is cijfers en ik niet. Hij beheert onze vaste lasten en belastingdingen en ik ben meer van de boodschappen regelen met een bepaald budget. Zo houden we het duidelijk.
Dit geldt ook voor ons! Erger me soms dood als ik kijk wat voor boodschappen er vrijdag op zijn 'papa'-dag weer gedaan zijn. Ik regel alle financien en hoef daarvoor geen 'toestemming' te vragen van VL. Wel is het zo dat wij beiden een bedrag naar de gezamelijke rekening storten waar alles van betaald wordt. Zo hebben we beiden genoeg geld om zelf te besteden en hoeven we niet bij te houden wie wat betaald heeft. Ben er alleen achtergekomen dat mijn variabele salaris (wij krijgen een bonus bij een goede winst en nee ik werk niet bij een bank ) vrij hoog was afgelopen jaar. Denk erover om een extra storting te doen in hypotheek om dit te compenseren. Hebben we allebei wat aan!
Hier een gezamenlijke betaal en gezamenlijke spaarrekening. Eigenlijk regel ik het allemaal, ml weet vaak niet eens wat er op onze rekeningen staat. Zo lief laatst de rentevast periode van de hypotheek af, en als ik niets had gedaan, was het gewoon standaard verlengd. Ik vind het wel jammer dat hij zich er niet echt voor interesseerde, ik vind geldzaken doen, ook geen leuke klus, maar ja rekeningen moeten toch betaald worden....
Wij doen de financien samen, althans het budgetteren, de aangifte etc. Maar ik betaal vaak de rekeningen en doe graag de boodschappen alleen, zodat de kar niet wordt volgeladen met dure en ongezonde snacks haha. Mijn man geeft niet vaak wat uit, maar als hij wat koopt zijn het vaak wat dure, in zijn ogen zeer noodzakelijke dingen nou ja.. we werken er ook hard genoeg voor, dus dat vind ik niet zo erg.
Ik regel alles rondom de financiën en ik vind dat ook prettig, ik vind het leuk om te doen en zo heb ik het overzicht Manlief interesseert het weinig tot niets...
Hier ook zo! Al heb ik wel inzicht in de vaste lasten en weet bijna precies wat er in en uit gaat. Sinds kort heb ik een boodschappen rekening die beheer ik volledig maar dat komt meer omdat het van mijn vriend allemaal niet zo hoeft een aparte rekening. Maar zou blijft het overzichtelijk voor mij qua uitgaven.