Pff mannen of ben ik echt overdreven?

Discussie in 'De lounge' gestart door Caruli, 14 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Hoop dat ze zich nu beter voelt,en dat julie een beetje hebben kunnen slapen! En je man??? Pfff weet niet zo goed wat erover te zeggen dan dat ik zijn reactie niet kan begrijpen.

2. hardloper

hardloper Niet meer actief

ben benieuwd hoe het met haar is, en in tegenstelling tot vele zou ik haar als ze nog zo fanatiek spuugt geen water geven maar even helemaal neits. gewoon lekker mond spoelen met water, maar niet drinken. Als je zo fanatiek spuugt dan spuug je zodra er iets naar binnen gaat en dan raak je meer vocht kwijt. met mazzel zal ze even niet spugen en dan zou ik na een paar uur heel voorzichtig beginnen met een theelepeltje water. of ietwat lauwe en slappe kamillethee.
    En mocht ze weer vocht binnen kunnen houden, ik haal altijd gewone chips:) Zit zout op, het is licht, ze eten het makkelijk en dan krijgen ze ook wat binnen, maar daar zou ik nog eventjes mee wachten.
    En je man vind ik een hork. hij moet wel een verdomt goed excuus hebben om zo te doen.

3. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Beterschap met je dochter en je man zou ik toch ook wel even wakker schuppe! Deju wat een hurk, herkenbaar hoor, ´s nachts slapen ze altijd, duh!

4. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens het overgeven niets geven, ook geen water.
    Zeker koud water kan erg irriteren in een onrustige maag.Laat haar tussen het overgeven door zoveel mogelijk rusten, dus niet douchen, lopen etc, gewoon mond afvegen en gaan liggen.
    Als de periode van overgeven voorbij is ( kan wel de hele nacht duren met tussenpozen ).
    Als `s morgens het weer rustig is kan ze een bekertje lauwe kamille thee hebben en een beschuitje ( liefst net zwaar belegd, maar een beetje suiker of kaas erop ofzo )
    Als ze dat binnen houdt kan je later op de ochtend nog wat kamille thee geven en kan ze een stukje brood eten.
    Zo bouw je het verder op.
    Kamille kalmeert de maag.
    Succes!

5. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik zou dit dus écht niet accepteren van mijn vriend. Als hij zo voor zijn kind 'zorgt' terwijl hij/zij ziek is dan heeft ie aan mij toch echt de verkeerde. Zo gaat een goede vader niet met zijn kind(eren) om.

Natuurlijk is het zwaar als je kind ziek is, helemaal 's nachts. Maar je cijfert jezelf op zo'n moment gewoon even weg.
    Het gaat op zo'n moment niet om jou, je nachtrust of regels dat kind niet bij jullie ligt. Op zo'n moment ben je er voor je kind en doe je je uiterste best om je kindje zich iets beter te laten voelen.
    En als mijn vriend daar niet voor open staat dan mag hij zijn tas inpakken en wegwezen.

En daarmee bedoel ik niet dat we beiden de hele nacht met onze zoon in de weer moeten zijn, maar wel dat we beiden op zo'n moment aan het belang van onze zoon denken. Dat we afspreken dat we om en om voor hem zorgen en dat als 1 van ons het echt niet trekt dat diegene op de bank gaat liggen. Maar wel in overleg en niet ten nadele van onze zoon!

Ik hoop dat het inmiddels weer iets beter gaat met je dochter? Ik zou ook geen water geven, gewoon even niets. Misschien voorzichtig wat slappe thee, een beschuitje? Of vraag je dochter wat ze zou willen eten/drinken. Vaak voelen ze zelf wel aan wat ze kunnen eten en wat erin blijft.
    Veel beterschap!

6. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Beterschap met je dochter, hoop dat het overgeven gestopt is.

En mijn man had een probleem gehad dan, er wordt geen toestemming gevraagd om bij ons in bed te liggen.
    Als ze ziek zijn en ik vind dat nodig, dan kan die OF opschuiven OF ergens anders gaan liggen.
    En een beetje meeleven met je eigen dochter vind ik ook wel op zijn plek hoor.

7. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Hier een meisje wat de eerste 2,5 jaar van haar leventje regelmatig aan het spugen was. Nou, mooi dat wij er samen uitgingen. De één hield haar vast en kon haar troosten en de ander ruimde de rommel op en maakte haar bedje opnieuw op. En ze lag gewoon bij ons en als man echt een belangrijke afspraak had oid de volgende morgen ging HIJ op de bank en zij bij mij in bed....

Hoe is het nu met haar?

8. Janna

Janna Fanatiek lid

#28 Janna, 15 okt 2011
    Laatst bewerkt: 15 okt 2011
    Mijn man zegt meteen: "nou, als ik die man was geweest, had ik meteen van plek geruild: ik in de hoogslaper en zij in mijn bed! Dan krijg ik tenminste een goede nachtrust, voordat ik moet werken." :D

En erachteraan: "maar ik zou wel een keertje komen kijken hoe het met haar gaat."

Wat zielig dat ze zich zo beroerd voelt. Hoe gaat het nu? Ik hoop dat het snel weer wat beter gaat. Heb je enig idee wat het zou kunnen zijn? Heeft ze iets verkeerds gegeten ofzo?

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hoi meiden.
    Ze is tot ruim 4u doorgegaan en daarna in slaap gevallen tot half 8.
    Ze vroeg zelf om slokje water maar heb ik niet meer gegeven omdat t idd er steeds uit kwam.
    Ze is zo wit nu.. Heb haar net naar haar eigen bed gebracht om verder te slapen hopelijk..
    Man kwam.gedoucht en al vrolijk naar beneden grrr
    En vroeg zich af waarom ik sjaggie doe tegen hem??
    Maar hij is nu boodschappen halen met de jongste.
    Hoop dat t vandaag beter met Casey gaat en straks eens kijken of ze beschuitje ofzo wil eten. Ik ga nu de berg was weg werken...
    THanks voor de tips meiden!

10. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    probeer je ook even een beetje rust bij te pakken?
    Een nacht met een ziek kind is al heftig, maar jij bent ook nog eens zwanger.. dus hij komt dubbel aan!

Ben blij dat je meiske goed slaapt nu.. Zorg wel dat er wat vocht in komt.. Als ze dat niet binnenhoudt moet je op een gegeven moment even met de hap overleggen of je iets kunt krijgen voor hoor.
    (ik vinbd namenlijk dat ze wel heel veel heeft gekotst)

Over je man.. Flauw dat hij er niet uit is gegaan.. Maar nog flauwer dat je ook noog een strijd moet vooeren om bij je meiske te kunnen blijven.
    Als onze drama queen ziek is (hoeft ze echt niet voor te kotsen) mag ze bij papa en mama in bed. En afhankelijk van hoe ziek ze is besluit iemand van ons in haar bed te liggen zodat die wel kan slapen..

11. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    heb je geen domperidon (weet niet zeker of ik het helemaal goed schrijf)zetpilletjes in huis? ik heb dit gekregen van de huisarts toen ze een keer zo vreselijk spuugde, maar volgens mij is het ook zonder recept verkrijgbaar. Dat zijn zetpilletjes waarvan ze niet meer zo hoeven te spugen helpt hier super. Ik heb de rest gewoon bewaard en als ze weer erg spuugt (nog maar 1 keer voorgekomen gelukkig) dan krijgt ze zo'n zetpil.
    En je man tja ik vind hem een botte hork en ik weet zeker dat mijn man dat ook vind. Als er iets met ons meisje is dan staat hij er gelijk bij en gaat echt niet weg voor ze slaapt. En hij zou ook de eerste zijn die zegt leg haar maar bij ons.

12. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik vind jou helemaal niet overdreven! je bent bezorgd en een lieve moeder! en wat je man betreft? die had ik zn bed uit geschopt! en hem op de bank laten liggen en mn kind bij mij in bed!

gelukkig doet mijn man zoiets echt niet en zou hij zeker bij onze dochters gaan kijken als ze zich niet lekker voelen.... en als het moet blijft hij echt wel bij ze...
    maarja daar heb jij niks aan, ik zou toch echt even met je man gaan praten over vannacht!

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hoe is het nu? Ik hoop wat beter?

Je bent zeker niet overdreven bezig. zelfs nog vriendelijk. Ik zou ook eisen dat ze bij ons komt te liggen en komt helpen. e kindje voelt zich al zo ellendig dan is liefde van papa en mama erg fijn

14. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    hopelijk gaat het nu wat beter met spugen.
    wat je haar de volgende keer kan geven is wat cola met suiker en zout erbij in, helpt heel goed tegen misselijkheid en werkt hetzelfde als ORS.
    steeds hele kleine beetjes drinken geven en niet laten eten als ze daar geen zin in heeft.
    beterschap voor d'r en als jijzelf weer een beetje bijgeslapen bent en de rust is weer wedergekeerd in huis zal ik nog wel eens even een flink woordje spreken met je man!

15. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Het gaat wat beter. Ze heeft al 2 koppen slappe thee op vanochtend alleen eten wil ze niet... Ze ziet nog wel heel wit. Maar wil niet slapen.
    Probeer straks nog wel of ze wat wil eten..

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    eten is niet zo belangrijk hoor.. dus zou dat even laten als ze niet wilt.

Beterschap

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Drinken is idd veel belangrijker.
    Hoop dat ze snel weer helemaal opknapt

18. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik las hier ergens de opmerking met een pantoffel slaan en daar sta ik helemaal achter.

Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan hoor.
    Mijn dochter gaat voor en als ze zo veell spuugt dan ben ik liever bij haar

19. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Pfff, ik vind het behoorlijk egoistisch ook van je man!!!! (mannen en hun nachtrust is echt een ramp merk ik steeds meer) Helemaal omdat je ook zwanger bent. (niet dat je dan voorkeursbehandeling oid moet maar toch!) Ik zou ook echt not amused zijn op zo'n moment.

Hoe gaat het nou met je dochter?

20. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38

Deel Deze Pagina