Hoi dames, ik ben 19 jaar en zit een beetje in dubio met wat ik moet doen.. Ik zit te twijfelen of ik misschien zwanger zou kunnen zijn. Ik slik wel de pil, maar dat is maandenlang heel slecht gegaan (vergat het vaak). Nu sinds 2 maanden hou ik het echter goed bij. Ik wilde vandaag een test gaan halen, omdat ik steeds meer het gevoel heb dat het wel eens zou kunnen.. Ik las echter dat je dat het beste pas kunt doen vanaf de dag dat je menstruatie zou moeten beginnen. Dus nog maar even wachten dan.. Heb net online wat testjes gedaan, er kwam uit dat ik wel wat tekenen had die erop zouden kunnen duiden, maar dat het te vroeg is om iets te kunnen zeggen.. Ik heb ineens veel trek en ook ineens in bv ontbijtkoek, terwijl ik dat voorheen niet luste. En ben ook een paar kilo aangekomen, maar of dat komt omdat ik ineens veel trek heb..? Pff ik heb het gevoel dat ik maar wat zit te ratelen.. van het ene over het andere onderwerp.. Ik heb nu nog 10 dagen over van m'n strip, is het eigenlijk slecht om de pil door te slikken als je zwanger bent? In de zin van, dat ik het nu nog slik, want stel ik ben het niet, dan is mijn cyclus natuurlijk niet meer goed.. En nu ik het daar toch over heb.. de laatste keer dat ik ongesteld zou moeten zijn, was het gewoon heel anders. Ik was het veel korter en echt veel minder dan anders. Of zou dat te maken kunnen hebben met dat ik de pil nu wel goed slik elke dag? Nog één ding trouwens.. sinds anderhalve maand ongeveer, gebruiken we niet meer extra een condoom ter bescherming.. Hoop dat jullie raad hebben!
Ga naar de kruidvat en neem de 2 voor 5 euro mee. Je kunt dan morgen ochtend een test doen en als die negatief is wahcten met de tweede test tot je in je stop week zit.
Of je wel of niet zwanger bent, geen idee... Maar als je zelf denkt dat je misschien zwanger bent, zou ik meteen gaan testen. Het is nl. veel beter te stoppen met de pil bij een zwangerschap.
Ja dat klopt, maar dalijk geeft ie nee aan, omdat ik te vroeg test.. Of nee, omdat ik het ook daadwerkelijk niet ben. En als ik dan stop met de pil klopt mijn cyclus niet meer.. Wat is dan het verstandigste? Want als een vrouw bijvoorbeeld pas na 4 of 5 weken ofzo erachter zou komen dat ze zwanger is en aan de pil zat, had ze die toch ook gewoon doorgeslikt totdat ze het merkte?
De pil bevat progesteron, iets wat je lichaam zelf aanmaakt wanneer je zwanger bent. Het kan dus niet heel veel kwaad (ik heb 'm ook tot de 5 weken geslikt, daarna kwam ik erachter dat ik zwanger was). Gewoon even bij de kruidvat of trekpleister de 2 voor 5,- testjes halen en morgenochtend even testen, en zo nodig over een week nog eens. Succes!
Oke, even samengevat: - Je hebt de pil langdurig onregelmatig geslikt maar gedurende die periode wel met condoom gevreeën. - Sinds 2 maanden slik je de pil regelmatig. Dus dagelijks en rond dezelfde tijd en zonder een pil over te slaan. - Je vriend en jij vrijen sinds 1.5 maand zonder condoom, dus eigenlijk vanaf het moment dat je de pil weer regelmarig bent gaan gebruiken. - Je hebt afgelopen maand gemenstrueerd, al verliep deze naar jouw beleving anders dan normaal. Klopt dit een beetje? Op basis van deze informatie denk ik eerder dat je hormoonhuishouding overhoop ligt dan dat je zwanger bent. Je lichaam moet waarschijnlijk weer in balans komen na langdurig onregelmatig pilgebruik en dat kan de nodige klachten met zich mee brengen. Omdat je aangaf dat je laatste menstruatie afwijkend was (o.a. hierdoor is bij jou het vermoeden ontstaan dat je misschien wel zwanger bent) zou je alsnog een testje kunnen doen. Deze kun je gewoon nu doen omdat er altijd wordt gerekend vanaf je laatste uitgebleven (in jouw geval afwijkende) menstruatie. Succes!
Wat Angelique zegt: je hebt de pil weliswaar rommelig gebruikt, maar dan met condoom erbij. Nu gebruik je geen condoom meer, maar gebruik je de pil volgens gebruiksaanwijzing. Dan is de kans dat je zwanger bent héél klein. Een testje kan geen kwaad, dat geeft je vast wat gemoedsrust.
Klopt, maar blijf nu toch met het idee in mijn hoofd zitten. Maar goed, een testje zal uitsluitsel geven..
De kans dat je zwanger bent is echt heeeeeeel klein hoor, zeker omdat je de pil slikt of een condoom gebruikt. Gewoon test doen, dan weet je het.
Ik heb besloten even te wachten nog.. Heb het er goed met mijn vriend over gehad, en toen we reacties lazen over dat het waarschijnlijk met het gebruik van de pil te maken had, hadden we zoiets van, ja dat zou wel kunnen. Dus ik wacht even af of ik menstrueer, is dat niet zo, dan haal ik alsnog een test.