Pff marktplaats

Discussie in 'De lounge' gestart door Biny, 6 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik probeer als koper juist zo netjes mogelijk te schrijven. Word dan soms wel kriegelig als ik alleen iets terugkrijg als 'ja is er nog'. Maar vooruit, ik wil het graag hebben dus daar kijk ik maar overheen. :p

Ik vraag ook nooit om het met een bepaald bedrijf te verzenden. Ik ga er altijd vanuit dat het PostNL wordt en mocht diegene ergens anders naartoe willen rijden zodat het wat goedkoper wordt, is dat hartstikke lief.

2. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik had laatst een super ervaring. Dat mag ook wel eens gemeld worden.
    Ik was in contact met iemand hier uit de buurt over een vogelkooi met standaard. Dus ik vroeg of ze alle maten op kon meten, zodat ik kon kijken of ik hem mee kon nemen. Ik heb geen auto, dus hij moest in de fietskar.
    Alles nagemeten en het zou moeten passen, maar ik moest wel 2x rijden.
    Toen bood ze aan om mee te rijden met de bakfiets (zij hadden ook geen auto). Ik vond dat zo lief.

Verder ook lompe acties uiteraard. Waaronder niet op komen dagen op een bepaald tijdstip. Zit je voor niets te wachten.

3. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Hier ook weinig reacties na bieden. Erg vervelend. Waarom bied je dan?
    Of als je al in overleg bent niet meer reageren.

Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf ook wel een keer ben vergeten te zeggen dat ik er toch vanaf zie. Dan wil ik dat doen, komt er iets tussen en ontschiet het me weer. En als ik er dan een paar dagen later aan denk is het eigenlijk al weer te laat.
    Dus persoon met de dubbele kinderwagen waarbij ik vergat terug te mailen. Sorry!

4. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Even off topic: ik zie dat je zwanger bent wat leuk!! Van harte gefeliciteerd!

Micchan vindt dit leuk.
  5. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik kan hier serieus een boek over schrijven. Ik verkoop enorm veel via Marktplaats en krijg echt de raarste berichtjes!

Moet eerlijk bekennen dat ik soms ook niet meer aardig blijf hoor. Maar vaak klik ik direct op de blokkeer knop!

Mensen die 2 euro bieden op een set liquid lipsticks van meer dan 70 dollar (nieuw in doosje)

Mensen die graag iets willen, akkoord gaan en niks meer laten horen.

Mensen die totaal niet snappen hoeveel 20 gram is. Ja uh, 20 gram is gewoon 20 gram.

Zo kan ik nog uren doorgaan. :rolleyes:

6. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Dankjewel! :D

birds86 vindt dit leuk.
  7. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Ik begrijp de ergernissen over de lage biedingen niet zo. Als je een advertentie op bieden zet, en een product is meer waard dat dat in jouw ogen te lage bod, dan komen er toch vanzelf hogere biedingen? Dat is nou net het mooie aan marktplaats: de markt bepaalt vanzelf de waarde.
    Ik vind dat veel mensen roepen dat hun product nog heel veel meer waard is, maar als dat er niet op geboden wordt dan loopt jouw beeld blijkbaar niet gelijk met de markt.
    Je kunt dan altijd zelf nog besluiten of je het wel of niet voor het te lage bedrag verkoopt. Dat is nou net het mooie aan het spel van bieden!

fafa vindt dit leuk.
  8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tuurlijk komen er niet altijd hogere biedingen... 3 kwart van de mensen willen alles het liefst gratis hebben:rolleyes:

Ctje1987 en Prettykitty vinden dit leuk.
  9. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Eens!
    En over de hogere biedingen.
    Het is nogal een verschil als iemand begint met bieden bij 2 euro (wat ik echt belachelijk vind voor iets van 70 dollar, en volledig ongebruikt is in doosje met factuur erbij) dan dat ze bijvoorbeeld beginnen met 15 euro te bieden.

Als ze bij 2 euro beginnen gaat de volgende 3 bieden, of misschien 5.
    (Sommige mensen bieden zelfs een cent... dus overbieden met 1 cent) dan duurt het wel ff voordat je op een eerlijke richtprijs zit.

Bij 15 euro is het meestal een stuk serieuzer en ben je een stuk sneller bij het bedrag wat je er graag terug voor zou willen.

10. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Ook off-topic, want ik wilde je ook feliciteren met je zwangerschap! :)

Micchan vindt dit leuk.
  11. Marchella

Marchella Niet meer actief

Wat ik ook irritant vind, is dat mensen pas nadat ze gewonnen hebben, zich gaan bedenken of ze wel vervoer hebben om het op te komen halen. Terwijl ze van 3 km verder moeten komen... :rolleyes:

12. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Helemaal mee eens! Zelf ben ik soms blij dat ik van producten af ben en neem ik alles wat ik er aan over houd voor lief. Als ik zelf ergens de hoofdprijs voor zou moeten betalen, haal ik het net zo lief nieuw,

En als je dat lage bieden irritant vindt, moet je gewoon een bieden vanaf.. invoeren en verder niet zeuren :D

Darinka1 vindt dit leuk.
  13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.187
    10.776
    113
    Als wij iets verkopen, zetten we die "bieden" functie uit. Inderdaad beginnen mensen dan belachelijk laag, en de bieders zijn in onze ervaring niet de serieuze kopers.
    Verzenden doen we eigenlijk altijd gewoon met PostNL. De verkoper is degene die ee overeenkomst aangaat met de pakketjesdienst, niet de koper.
    Mensen die mailen krijgen netjes antwoord (tenzij er echt teveel berichten tegelijk komen, sorry daarvoor)

Ergernis als verkoper: mensen die serieus om 1 uur s nachts gaan zitten appen (oke de advertentie was net geplaatst en we waren nog wakker, maar toch). En dan ongeduldig gaan zitten doen als je op een bepaald punt niet binnen een minuut reageert.

Maar de ergste: mensen die een meubelstuk of de hele babykamer willen hebben, maar dan over twee weken ophalen omdat ze nog moeten verhuizen/de kamer verven. Nou vooruit, we houden m vast. En tegen de afgesproken tijd als je de afspraak wil maken gewoon nergens meer op reageren!

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Haha dat bieden vanaf werkt niet hoor... mensen doen maar gewoon wat, lezen niet, ze hebben geen idee joh

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ooh dat doe ik niet meer... ik blijf in contact met mensen tot Mn product is verkocht... 9 van de 10 mensen laten toch niet meer horen of komen niet opdagen.

Vanmorgen ook, stuurt iemand een bericht, hij wil het hebben, vandaag ophalen en Hoelaat.
    Dus ik geef aan zeg maar Hoelaat ben toch thuis.

En vervolgens heb ik tot nu toe niets meer gehoord.... terwijl vanmorgen was hij nog zo snel.

Dit zal er ook vast 1 zijn die gewoon niets meer laat horen

16. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.276
    25.746
    113
    Je hebt laag bieden en je hebt onzinnig bieden hoor. Ik verwacht nooit de hoofdprijs, maar ver onder de vraagprijs gaan zitten, neem ik nooit serieus. En bieden vanaf werkt natuurlijk voor geen meter, want dan krijg je die onzin nog via mail.
    Maar goed, ik erger me er niet zo heel veel aan. Een onzinnig bod verwijder ik gewoon en op dat soort idiote mailtjes reageer ik niet. Vast ook weer niet netjes, maar anders dan krijg je weer rare reacties dat je wat voor een ander over moet hebben en dat je gierig bent ofzo. Dus daar ben ik mee gestopt.

Is overigens vaak ook een kwestie van timing. Er zijn echt wel mensen die normaal kunnen onderhandelen/bieden. Maar die moeten maar net jouw product op het juiste moment zien. Als ik iets echt wil hebben, bied ik meestal meteen de vraagprijs (mits het een redelijke prijs is) en op die manier heb ik eigenlijk altijd kunnen kopen wat ik wilde.

17. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Ik had laatst mn iphone 6plus erop gezet, kreeg toen idd van die mensen die denken dat ik hem meteen kwijt wil voor 50 euro (dan geef ik hem wel aan mn dochter) maar kreeg ook een bod van 650 euro haha... Helaas eentje die het geld aan de deur wel over wilde maken.. daar trap ik dan weer niet in..

Lage biedingen zijn idd vervelend, maar ik zie (vooral op facebook verkoopgroepen, kijk nl niet zo vaak op mp) ook mensen die echt belachelijke prijzen vragen voor tweedehands spul, of nog erger kapotte spullen.

18. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Je kunt dat instellen toch. Dan kun je niet lager bieden.

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou, ik kon het eigenlijk niet vinden? misschien heb ik met mn neus gekeken haha

20. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Mp, laatste tijd gaat het wel goed. Maar goed, ik bied nooit onzin bedragen. Wat wel opvalt dat de verkopers zelden de advertentie weghalen als het is verkocht.

FB verkoophoeken, dat is meer voor impulsaankopen. Kwestie van timing, en meer voor koopjes.
    Ook kan je meer commentaar krijgen.

Weggeefhoeken op FB, vaak zijn ze dankbaar. Ik geef ook altijd iets, doos Merci of zoiets. Musicalkaartje last minute gratis gekregen, tja dan speur ik snel in de kast voor een aardigheidje.

Laatst een klim/glijtoestel verkocht, maar haar auto was kapot. Het was een klein stukje om, voor me werk. Dus gebracht. Anders was het een week wachten. Krijg je onderweg lieve berichtjes dat de kleine direct mee aan het spelen was.

Ach, misschien is het de Zeeuwse metaliteit.

Deel Deze Pagina