Baby helemaal onderin buik voelen, wie herkent dit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elleke, 1 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi meiden, de laatste paar dagen voel ik onze uk haast de hele dag onderin mn buik en soms zo laag dat het lijkt alsof hij/zij tegen mn stuitje aanschopt, daarachter voel ik het zeg maar, zo laag. Wie herkent dit?
    Moet maandag over een week weer naar de vk, maar ben benieuwd of sommigen dit herkennen en wat dit te zeggen heeft, of het bijv. in een stuit ligt of hoeft dit niet perse zo te zijn?

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Jahoor hier net ook, vind het heel irritant want bij mij is het op mijn blaas pfff

3. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    hier ook hoor, soms helemaal boven in, maar meestal zit ze onder mijn navel, zou me niet te druk maken, is vrij normaal.

4. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Hier ligt de baby ook laag, speelt ook tikkertje met mijn stuitje. Vreemd gevoel.

5. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Hij ligt bij mij 9 van de 10 keer links onderin.
    Op de blaas iets minder de laatste tijd, halleluja!

Als je m maar voelt dan is t goed. Bij jou termijn moet dat 10x per dag zijn toch?
    Ik voel m iig al vanaf week 21 elke dag meerdere malen.

6. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.153
    33
    48
    Ik voel mijn ukje ook nog helemaal onderin.. Wel een stuk minder ver dan jij Elleke..
    Ook het hartje hoor ik nog altijd ver naar onderen :)

7. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

24 dec 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    Ik ook, laatste dagen gelukkig niet want ik moet toch wel zeggen
    dat ik het niet bepaald een prettig gevoel vind het getrap richting vagina en de druk op me blaas etc.
    Zoals ze nu ligt (dwars) vind ik helemaal prima ! :)

8. LiToEn

LiToEn Actief lid

8 aug 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dan ligt de baby waarschijnlijk in stuit. Dat was hier iig steeds het geval als ik haar zo laag voelde. Gelukkig is ze gedraaid, want die schopjes zo onverwachts op mijn blaas waren echt niet fijn :)

9. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Ik voel me kindje vanaf 17 weken onderin, inmiddels 30 weken en ze ligt in stuit dus nog steeds onderin. En wat een *** gevoel is dat. Inwendig leeft mn onderbuik niet meer ;)

10. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook! Poe dan heb je t gevoel ineens ver nodig te moeten plassem;)

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ja heel erg, lig/zit ik net hop kan ik weer.

12. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    yep, herkenbaar! Soms ligt hij zo laag dat ik niet eens normaal kan lopen, ik lijk dan wel 40 weken zwanger,haha!

13. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL

Ja! Of dan zit je net in de auto, rij je over n hobbel en hup! Flinke trap erin! Mn blaas heeft het zwaar:p

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Mag inderdaad hopen dat ze niet in stuit blijft liggen want een baby van 35 weken die in je blaas drukt wordt je niet vrolijk van :$

15. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Veel herkenning dus! Vorige keer met controle lag de kleine ook in een stuit, kan nog alle kanten op natuurlijk, maar was erg benieuwd of er herkenning was van jullie kant. Bedankt!

16. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet nou niet wat beter was, mn baby lag namelijk eerst dwars en nu dus in stuit af en toe of dwars.... We zullen het zien! Want een volgroeide stampende baby op je blaas lijkt me helemaal niet fijn, het is nu al soms niet fijn.

17. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Onze uk heeft trouwens een cyste/bloeding bij de lever en een echodense focus in het hartje. Las net dat bij aangeboren afwijkingen er ook vaak een stuitligging aanwezig is. Voel me ineens heel angstig! Zou dit bewegen onderin de buik en de afwijkingen met elkaar in verband staan?

18. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Is dit altijd zo als je ze onderin voelt??

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Vast niet altijd maar meestal wel, er staan wel plaatjes op internet hoe een baby anders ligt..
    Inderdaad bij aangeboren afwijkingen las ik net ook dat ze dan vaker in stuit liggen, maar je weet wat je kindje mankeert denk niet dat er nog iets ergers aan de hand is, anders misschien even je gyn bellen maandag?

20. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Nee, klopt, de cyste bij de lever en de echodense focus in het hartje, maar dit waren geen redenen tot ongerustheid volgens de gyn., en hij zag geen verdere aanwijzingen tot chromosome afwijkingen, maar toen ik dat las werd ik wel heel bang! :(

Deel Deze Pagina