Zonet ging ik m'n hond uitlaten en ben ik uitgegleden, doordat er hier nog veel ijs op de stoepen ligt. Dacht dat het mee viel en toen viel ik opeens keihard op m'n kont en op de linkerkant van m'n bovenbenen. Maak me nu wat ongerust.. Ben 24 weken zwanger. Is het alleen erg als je echt op je buik valt? Ik ga naar de gynecaeoloog in het ziekenhuis, dus kan niet zomaar even de verloskundige bellen en 't is ook nog eens weekend. Kan 't geen kwaad? Weet iemand hier iets over?
Als jij alleen op bil en been bent gevallen is er ws niks aan de hand. Ookal loop je bij de gyn kun je wel in het weekeinde terecht hoor, moet je even triage of kraamkamers belken en uitleggen wat er is gebeurd. Je wil niet weten hoe vask ik in het weekeinde heb moeten belken in mijn vorige zwangerschap. Sterkte, zal wel blauw worden!
Voor je eigen gemoedsrust zou ik toch contact opnemen met de huisartsenpost (of ziekenhuis zelf?) en de situatie uitleggen.
Inderdaad het ziekenhuis - kraamafdeling bellen.. Als je ongerust bent zou ik toch even bellen! Check up kan geen kwaad.
Heb je geen spoednummer daarvoor waar je kan bellen ? Niet dat het zoooo spoed is, maar dan kun je toch even je situatie uitleggen, ik heb namelijk van de verloskundige in het ziekenhuis (loop ook bij de gyn) een kaartje gekregen met nummers waar ik ook in weekend kan bellen. Ik ben ooit met de tweede ook keihard gevallen van de trap, op mijn bil. De bil was echt gigantisch blauw / paars geworden. Gelukkig niks met de kleine toen aan de hand. Succes en sterkte !
Ik zou gewoon bellen. Ze laten je vast wel even langs komen. Ik ben zelf van een trappetje gevallen toen ik 35 weken zwanger was van de eerste. (tja, nesteldrang en gordijntjes die nog opgehangen moeten worden en een hele luie ex helpen niet mee). Ik was toen nog aan het werk, was mijn vaste vrije dag. Ik heb toen mijn commandant gebeld en die gaf mij opdracht om de VK te bellen (Daar was ik al geweest en alles was goed). Ik mocht die week echter niet op het werk verschijnen van hem.
Ik ben hoogzwanger ook gevallen, maakte me ook zorgen... Gelukkig voelde ik de kleine nog goed en had ik anderhalve dag later toch al een afspraak voor echo staan, anders had ik gebeld ook al was de kans heel klein dat er iets mis was. Als je je ongerust maakt zou ik gewoon bellen! Onrust is niet fijn!
Thnx voor de reacties. Heb inderdaad even gebeld en kon meteen langs komen. Eerst hartje geluisterd, toen met een echo naar de placenta gekeken en toen moest ik nog bloed prikken + een spuit, omdat ik rhesus negatief ben. Eigenlijk zei de arts dat 't beleid is dat ik nog 4 tot 6u daar moest blijven, maar hij achtte de kans nihil dat er nog iets zou gebeuren en ik heb dus maar gezegd dat ik zou bellen als er iets is (buikpijn/bloedverlies). Ze vonden het iig dus niet gek dat ik gebeld heb. En is idd fijn om gerustgesteld te zijn! Nu maar hopen dat er komende tijd niet weer sneeuw valt..