Middagslaap?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mellbee, 9 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Vraagje: wanneer stopte bij jullie de middagslaap? En hoe ging dat in z'n werk? Onze zoon wordt over twee maand twee en hij heeft soms moeite om S middags te gaan slapen. 'Wakker, wakker', zegt ie dan en hij wil dan ook echt niet slapen. Als ik hem er dan uithaal, wordt hij later op de middag wel wat moe, maar niet echt dramatisch oid. Mij lijkt het nog vrij vroeg, sliep tot voor kort zo'n twee uur per middag, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! Alvast bedankt!

2. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ligt heel erg aan het kind, denk ik.
    M'n oudste sliep tot 3,5 jaar 's middags. Vaak zo'n 2 uur.
    Toen ik het probeerde af te bouwen, was het ook ineens klaar. Toen wilde hij niet meer. Maar ja, dat mag op die leeftijd.
    M'n jongste is nu net twee en die kan ook absoluut nog niet zonder slaapje. Die slaapt meestal nog 3 uur...

Maar ja, het ene kind heeft meer slaap nodig dan het andere natuurlijk. Dus hoe het bij jou kleine loopt, is lastig te zeggen. Ik zou hem zelf wel op bed blijven leggen, als ik jou was. Maar als hij na een half uurtje nog niet slaapt, hem er dan maar uithalen.
    Die kleine van mij slaapt altijd meteen.

3. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon sliep ook altijd meteen, nooit een probleem. Maar de afgelopen weken gaat het ineens anders. Ik hou gewoon het dagelijkse ritme aan, maar hij lijkt gewoon niet zoveel behoefte te hebben aan slaap. Verschilt wel per dag overigens. Ik laat hem zeker een half uit liggen (huilt niet hard ofzo hoor!) en dan haal ik hem eruit.

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier heeft ie dagen dat ie geen middagslaapje doet, dagen dat ie 2.5 uur slaapt, dagen dat ie naar bed gaat maar alleen rust, doet ie geen middagslaapje bestaat de kans dat ie rond 17.30 uur op de bank in slaap valt, gaan we op route slaapt ie vaak in de auto...erg wisselend dus en ik bekijk het dan ook per dag.

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Mijn kids waren allebei vroeg met stoppen. Mijn oudste al met 17 maanden, mijn jongste rond de 22 maanden. Ze gingen gewoon niet meer slapen. Sliepen ze een enkele keer wel dan had ik 's avonds tot 11 uur pret.
    In begin heb je inderdaad een rottige overgangsfase dat ze rond 5 uur ineens moe worden maar al snel hadden ze hier het nieuwe ritme.
    Overigens ken ik ook kinderen die tot hun 4e een middagslaapje doen

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn oudste was 2 toen hij ging mopperen met de middagslaap, maar hij kon echt niet zonder, dus even een maandje door gezet en hij heeft nog tot 3,5 jaar in de middag geslapen.

De jongste was iets van 20 maand toen hij niet wilde, maar hij kon ook prima zonder dat slaapje. In het begin nog een beetje om-en-om. Na drukke ochtenden vaak wel. Maar na zijn verjaardag begon ik ook echt te merken dat hij dan in de avond laat sliep en 's ochtends vroeg wakker werd. Dus vanaf toen nog maar zelden..

7. Eameltsje

Eameltsje Actief lid

11 mrt 2014
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontjes worden over 1,5 maand 2 jaar en slapen 's middag meestal zo'n 3 uren. Mijn dochter was een paar maanden twee toen ze 's middags niet meer wilde slapen, dit ging eigenlijk van de een op andere dag. Ligt heel erg aan het kind inderdaad.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier net naar haar 2e even een periode haast niet, toen weer een paar maanden goed maar nu sinds 2, 5 heb ik de moed opgegeven.
    Het was alleen maar huilen en niet willen terwijl ze wel moe was en nog steeds is.
    Maar nu is het om 19.00u stil in huis en slaapt ze vaak binnen 5 minuten.
    En dan klokje rond.

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier slaapt hii nog steeds elke middag tussen een uurtje en soms zelfs 3uur in.

ik leg hem alleen wel wat later erop als eerst. Voorheen lag hij 13u erop nu half2/kwart voor 2. Wellicht dat eens proberen?
    en hoe actief is hij in de ochtend? Mijn zoon slaapt lang na een ochtend zwemmen, maar bij gewoon thuis spelen maar kort.
    lang bij een ochtend wandelen en spelen buiten, kort als we veel auto hebben gereden en even op visite zijn geweest.

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Voor de tweede verjaardag begon het gevecht. Erna haar over gedaan naar grootbed, en geen slaapje meer. Niet nodig gehad ook meer. Zoontje slaapt nunog drie uur met gemak........

11. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    1e zoontje Op zijn 2e verjaardag sliep hij niet meer..
    2e zoontje wordt nu bijna 3 en die slaap om en om.. Maar als hij wel slaapt dan slaap hij savonds laat in en kom hij de volgende dag vroeg.

12. misa

misa Niet meer actief

Is per kind verschillend, maar twee is wel erg jong. Soms helpt het om wat te schuiven in het ritme. Juist wat eerder naar bed kan helpen dat ze dan niet al over de slaap heen zijn. En soms is het een fase van even lastig in slaap komen. Ik zou het persoonlijk nog doorzetten en kijken of hij het weer oppakt.

13. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier eigenlijk geen middagslaapjes meer, nu het zo broeierig en benauwd is, zoals vandaag, heeft ze er wel behoefte aan. maar al 2 mnd niet meer.

14. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Onze dochter sliep altijd uit tot 9u en had daarom vanaf ongeveer haar 2e verjaardag geen behoefte meer aan de middagdut.
    Sinds kort heb ik ander werk en moeten we om 7u op. Hierdoor mist ze wat slaap en slaapt ze overdag weer 2 uurtjes. Hebben we eigenlijk vrij probleemloos weer in kunnen voeren.
    In totaal slaapt ze zo'n 14uur per etmaal nu (19-7 en 13-15)

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier slaapt ze meestal nog 15-16 uur op een dag.
    Oudste sliep tot bijna 3 s middags. Jongste heeft t nog hard nodig.

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Verschilt echt per kind. Mijn oudste was ook al voor haar tweede verjaardag klaar met het middagslaapje. Werd vervolgens wel heel vervelend aan het einde van de middag en heeft lang geduurd voor dat over was.

Jongste gaat zonder morren slapen tussen de middag, bijna 2,5, maar is dan 's avonds nog tot 21.00 uur ofzo wakker. Als zij haar middagslaapje overslaat gaat dat zonder problemen en gaat ze wel op tijd slapen dus ze heeft het eigenlijk niet meer nodig.

17. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Mijn zoontje slaapt nog steeds tussen de middag, wordt in September drie! Hij kan ook nog moeilijk zonder, dan valt hij rond vijf uur echt om van de slaap!
    Moet erbij zeggen dat als hij wakker is hij ook altijd druk is, rennen, springen etc... dus hij wordt dan ook wel echt moe ;)

18. p1982

p1982 Niet meer actief

hier 26 maande en erg wisselend met slapen, ene keer zo 3 dagen niet en dan dag weer wel
    ze geeft het zelf aan als ze moe is

19. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmmm ik lees inderdaad veel verschillende dingen, maar ik lees ook dat het best even een lastige periode is. Dat ervaar ik nu ook zo. Op zich ging het de afgelopen dagen goed met slapen en als zoonlief eenmaal slaapt, slaapt hij ook echt wel 1,5 tot 2 uur. Ik denk idd gewoon doorzetten, want ik vind het nu, net zoals een aantal al aangeven, nog best vroeg om de slaap helemaal over te slaan! Bedankt voor jullie ervaringen!

20. gusto

gusto Niet meer actief

Dochter is 22 maanden en slaapt sinds een maand niet meer smiddags. Ze liet zich wel naar bed brengen maar lag vervolgens gewoon een uur of anderhalf uur te kletsen, slapen ho maar.

Sindsdien dus geen middagslaapje meer en om 19u naar bed, dan valt ze echt om en slaapt ze tot 8:00 de volgende ochtend. Ook wel lekker rustig!

Deel Deze Pagina