Hallo allemaal Ik vroeg me af wat jullie doen. Ik geef namelijk nog borstvoeding, en normaal ging ik eerst haar tandjes poetsen, dan borstvoeding en naar bed. Dit omdat ze dan lekker in slaap valt. Maar nu ben ik bij het cb geweest en die zeggen dat je eerst borstvoeding moet geven en daarna moet poetsen omdat het op den duur een aanslag achter laat. Dus dat betekent dat ik haar weer wakker moet maken om te poetsen (poetsen vindt ze al vervelend) en vervolgens wil ze natuurlijk niet meer slapen omdat ze overstuur is. Dus hoe doen jullie dit? Liefs, Stephanie
Bij borstvoeding mag je eerst poetsen en dan voeden, maar zelf koos ik er wel voor om dan meteen 2x per dag te poetsen ipv de 1x die geadviseerd wordt. Op borstvoeding.com wordt dat geloof ik ook geadviseerd. Dus hier poetste ik 's avonds, daarna voeden en naar bed, gevolgd door nog wat nachtvoedingen, en 's ochtends na het ontbijt poetste ik weer. Linkje met wat meer info: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Tandbederf - Het ontstaan en voorkomen van tandbederf (caris) in het melkgebit bij kinderen
Hier kreeg ze de fles, maar na de fles tandenpoetsen was zo'n drama, dat er van poetsen erg weinig terecht kwam en toen zijn we maar weer voor de fles gaan poetsen. Wel vanaf het begin 2x per dag. Bij het cb weten ze dit niet, soms moet je ze niet wijzer maken als dat ze zijn...... Maar dat is mijn mening
Helemaal vergeten te reageren! Maar bedankt voor jullie reacties. Ik poets nu ook gewoon 2 keer per en lekker voor de borstvoeding en het gaat prima zo! Dus dank jullie wel