He wat sneu! Wij ook wel een meisje wat sinds bezoekjes aan het KDV steeds wat onder de leden heeft.. Inmiddels bezig met verkoudheid nummer 3 en al 2 keer een buikvirus met koorts gehad.. Word er ook wel eens gek van hoor.. Maar vriendinnen vertellen dat je na een jaar het ergste gehad hebt, dus daar hou ik me maar aan vast.. Gelukkig niet zo erg als bij jullie, wens je heel veel sterkte, dit lijkt me echt vreselijk!!
Heftig joh Hier net een periode achter de rug dat jongste dochter elke week een oor- en/of keelontsteking had. Geen ziekenhuisopnames voor nodig geweest, maar erg intensief en zwaar ook. Snelle resultaten hoef je binnen het medische circuit niet te verwachten, dat gaat allemaal echt heel traag. Van bepaalde dingen heel logisch, (bloedonderzoek duurt nu eenmaal bepaalde tijd voor ze resultaten af kunnen lezen) en andere dingen gaan gewoon traag-traag-traag Hopelijk laat die KA snel z'n hoofd zien nu en mag je naar huis. Sterkte!
Heel veel sterkte gewenst! Ik snap wel dat je snel in de stress raakt, ook al is bloed in de infuuslijn geen ramp. Daarom juist klinkt er een signaal, zodat men het even snel kan oplossen. Maar het zegt verder meestal weinig. Even over die verpleegkundigen.... wat wil je dan dat die vertellen? Die mogen namelijk geen medische gegevens verstrekken volgens de wet! Ze kunnen hooguit vertellen wat de temp, bloeddruk en zo is. Plus als ze arts nog niet is geweest, kennen zij ook het beleid niet. Dus bloeduitslagen, röntgenfoto's en zo krijg je via de arts (in principe de dag erna, alleen bij spoedzaken al dezelfde dag) en kweken duren 5 dagen voor ze bekend zijn. Is de arts inmiddels al geweest?
Hee Shaantje ik zie dit bericht net voorbij komen, wat super zielig voor Sienna!! Heel veel sterkte ermee ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen en jullie meisje lekker mee naar huis mogen nemen xx
Weet dat het niet zo erg is, bloed in de infuuslijn, maar is gewoon even schrikken . Als het op mijn dochtertje aankomt dan ben ik een echte stresskip en snel in paniek . Ik weet ook dat de verpleegsters niets mogen zeggen over de medische gegevens, maar zij kunnen toch vertellen wanneer de dokter gaat komen, meer informatie geven over bepaalde medicijnen die ze moet krijgen, etc. Ben gewoon boos op de manier van werken! Een beetje informatie krijgen is toch niet teveel gevraagd .
Inmiddels zijn we terug thuis! Wat ben ik gelukkig dat we daar weg zijn, want wat een soep was me dat!! Geen enkele organisatie hebben ze daar... Ze weten niets van elkaars doen of laten. Lichten je totaal niet in over bepaalde zaken. Pff, vreselijk :x! Toen de ka gisteren langskwam konden wij onze oren gewoon niet geloven! Ze kwam binnen en bekeek onze meid. Toen begon ze me bepaalde vragen te stellen over haar eetgewoonte enz. Omdat ze deze maand echt aan het sukkelen is geweest met haar gezondheid en daardoor minder at, dat zou de oorzaak zijn van haar dramatische daling in haar gewichtscurve. Oké, zover stond ik ook al . En toen vroeg ze gewoon doodleuk aan mij of IK ze goed genoeg vond om naar huis te laten gaan!! Wie is hier eigenlijk de arts?? Zij toch zou ik denken . Ik zei dat ik ze al véél beter en energieker vond sinds ze het infuus een aantal uurtjes inhad. Oké, dat was goed genoeg voor haar, dus mochten we naar huis. En ze was weg... Nog steeds niet wetend wat ze had ! Niets gezegd over wat we thuis verder moesten doen... Want daar kreeg ze bvb. geen fruitpap, waarom was ons nog steeds niet bekend! Mochten we dit terug geven of niet, we zouden het niet weten . Haar zantac mochten we ook niet geven die 2 dagen, maar of we het nadien terug mochten geven... Ook niets over gezegd... Ze moest daar aan de aerosol en ze kreeg ook oogdruppels. Bij het vertrekken, niets over gezegd . Toen we de ontslagbrief kregen wisten we EINDELIJK wat Siënna eigenlijk had! Daar stond op dat ze een maagdarmontsteking had. Bij verloop stond gewoon puur wat ik tegen de ka had gezegd!! Dat ze vooruit was gegaan met het infuus... Pff, zo kan ik het ook hoor :x! Medicijnen stond geen, dus vertrokken zonder oogdruppels etc... Eenmaal buiten belden ze ons op om te zeggen dat we de oogdruppels terug moesten komen halen want die moesten we blijven gebruiken... Konden ze dat dan niet onmiddellijk zeggen! Wat een communicatie :x! Eenmaal thuis was het tijd voor de fruitpap. Tja ze hadden er niets over gezegd, dus maar gewoon gegeven. Maar niet véél later begon de miserie... Krijsen van de pijn !! Blijkbaar valt het fruit gewoon véél te zwaar voor haar ontstoken maagje enz. voor de moment. Zo kwaad!! Konden ze dit gewoon niet zeggen om het nog een aantal dagen niet te geven, nu zag ze weer onnodig af . Dinsdag hebben we een nacontrole bij de ka. Tot dan geven we geen fruitpap meer hoor! En vanaf dan zullen we wel terug stilletjes opbouwen... Ik kan zo wel blijven doorgaan, maar ga jullie er niet verder mee lastig vallen . Ben al blij dat ik dit allemaal al heb kunnen zeggen en dat het van mijn hart af is!! Pff, hopelijk nooit meer...
Jammer genoeg herkenbaar, hier ook eentje die sinds de opvang telkens ziek is en ook ziekenhuisopname. Communicatie hier was ook slecht en kinderarts, kwam telkens maar vijf min en hup weer weg Hopelijk knapt je kleine meid snel weer op!
Misschien bij de nacontrole aangeven dat het qua communicatie toch echt wel niet lekker liep? Alleszins fijn dat ze terug thuis is. En hopen dat ze snel opknapt!