Ik weet eigenlijk niet of ik het wel op dit form kan vragen maar wie weet, weet iemand het! Via google kan ik het niet vinden, alleen hoe het in Belgie is... (15 dagen) maar ik wil het weten hoe het in Nederland is. Je hebt recht op kopie en inzage van je zorgdossier van het zh, huisarts of waar dan ook... maar hoelang mogen zij erover doen om deze te tonen/geven?
Volgens mij kan je een afspraak maken om je dossier in te zien. Ik weet dat ik dat zo heb gedaan, ben naar het ziekenhuis gegaan en mocht het inzien. Ter plekke ook kopieën gekregen (na betaling overigens ) . Misschien dat dat per ziekenhuis verschilt ...
De Nederlandse wet is hier naar mijn beste weten niet specifiek over maar de jurisprudentie zegt 'een redelijke termijn'. De 15 dagen van België lijkt me een redelijke termijn.
Ja.. tegen betaling, belachelijk eigenlijk he.... dat je voor je eigen gegevens moet betalen (want ze zullen vast niet alleen de kopieerkosten vragen). Ik had wel gelezen dat dit een redelijk bedrag moet zijn. Ik heb ook gehoord dat dit niet meer dan 75 euro mag bedragen.. maar de laatste keer dat wij om gegevens vroegen hebben ze toch echt 90!! euro aan ons gevraagd (niet betaald overigens) Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik heb ongeveer 2 weken geleden mijn dossier bij een ziekenhuis opgevraagd. Ik heb daar alleen tijdens mijn zwangerschap gelopen en ben daar bevallen dus het dossier met die gegevens heb ik opgevraagd. Binnen 2 weken had ik het hier op de mat liggen en ze hebben er (tot op heden) nog geen vergoeding voor gevraagd. Ik heb wel ergens gelezen dat ze dat wel mogen, ik rekende er eigenlijk wel op
En hebben ze je gegevens 'gewoon' met de gewone post meegestuurd of aangetekend? Want kan me ook voorstellen dat ze dat niet doen ivm zoekraken?