Krijg nou wat! Mijn zoontje heeft/had (twijfelgevalletje momenteel ) ze en daar is een enorm staartje aan gekomen. Inmiddels een Antibioticakuur gehad tegen de enorme en heel pijnlijk infectie die hij kreeg van het krabbelen. Nu had ik ineens ook overal dezelfde irritatie plekken en met exact hetzelfde resultaat. Moest vandaag toch al naar de huisarts met Tygo dus ik heb haar mijn plekken ook laten zien. Wat blijkt? Ik heb helemaal niet hetzelfde bacterietje opgelopen als zoonlief.......... Maar ik heb gewoon fullblown waterpokken! What the..? Ze kon ook het verschil aanwijzen tussen de plekken van zoontje en mij en idd, uiteindelijk zag ik dat dus wel. Dacht echt dat het een besmettelijk bacterieel iets was dat hij opgelopen had en dat ik het nu ook had. Niet dus. Compleet flabbergasted heb ik mijn moeder gebeld; "joh, je raadt nooit wat er met mij aan de hand blijkt te zijn!" Ze dacht aan een allergische reactie. "nee, ma. Je 22 jarige dochter heeft waterpokken." Die reactie was priceless "jaaaaa! Mag ik het nog een keer meemaken!" en bedankt Maar goed. Nog een keer dus. Als kind heb ik het gehad. Bewijs is vastgelegd op foto en film, helaas. En nu dus nog een keer. Snap er niks van. Hier ook dames die het twee keer hebben gehad? Of op latere leeftijd pas? Jeukt als een gek, ook. Arme kindjes, kan me nu pas helemaal voorstellen hoe irritant dat is
Oei dat is niet fijn, beterschap. Als je als kind voor een bepaalde leeftijd de waterpokken hebt gehad (ik geloof voor de 2 jaar), dan kan je de waterpokken op latere leeftijd als nog eens een keer krijgen.
dan ben je er iet immuun voor!! Kan gebeuren...en weet je wat....dan kan het nog eens voor gaan komen leuk he..... Zou wel opletten, als je bijvoorbeeld voor nog een kindje zou willen gaan...tijdens de zwangerwschap is het gevaarlijk...
hier gehad met 3 jaar en vorig jaar ook was toen 23 wel in veel mindere mate en voornamelijk op mijn buik, maar wel echt waterpokken... was er wel flink ziek bij trouwens
Balen! Ze zeggen vaak dat als je het voor je 1e jaar hebt gehad dat je het nog een keer kan krijgen Hopelijk valt het mee, wordt je er niet heel ziek van en en zit je niet helemaal onder.... Beterschap!!
meid, wat rot, je schijnt er als volwassene heeeeeel erg ziek van te kunnen zijn, mijn zwager hebben ze er mee in het ziekenhuis voor opgenomen Tegen de jeuk kun je mentholpoeder strooien als verlichting, beterschap
Vooralsnog kan je er om lachen. Hopelijk word je niet heel ziek. Een vriend van ons heeft dagen ijlend in bed door gebracht en de jeuk was ontzettend. Beterschap
Brrr ik ben nu blij dat ik toen zeven was Beterschap, en inderdaad mentholpoeder helpt tegen de jeuk. Heeft Tygo ze al eens gehad?
't schijnt ook in je merg te blijven zitten hè? Ik kreeg gordelroos toen ik 'n heel lage weerstand had. Is net als het waterpokken virus het herpes virus en dat gaat zich voortaan altijd nestelen op dezelfde plek. Ik hoop dat je er niet te ziek van wordt. Heel veel beterschap!!
Hmm.. ik denk dat ik dan de mazzel heb dat ik er niet ziek van word of ben. Vriendlief moest net ook heel erg lachen toen hij thuiskwam. Hielp me er wel aan herinneren dat ik veel sneller moe ben en weinig eetlust. Maar dat is dan ook wel het enige waar ik tot nu toe "last" van heb. Maar die jeuk... tsjeeeeeeemig wat irritant! Had er al last van maar negeerde het heel erg omdat ik dacht aan die infectie.. maar ja, het werkt hetzelfde als een muggenbult; als je eenmaal weet wat het is lijkt het zonodig nóg erger te jeuken! *nietaanzittennietaanzittennietaanzitten*
Kinderen die het voor het eerste jaar krijgen lopen de kans het nog eens te krijgen, jij bent dus 1 van de gelukkige.... Sterkte!
Mijn man kreeg het kort na zoon lief. van top tot teen er onder, z'n gezicht wat helemaal opgezet. Liefhebbende echtgenote dat ik ben heb ik dat gezicht natuurlijk voor het plakboek vereeuwigd. Met een week was het weer vrij normaal. Wat kleine stipjes nog.
Oh die jeuk! Ik heb het als kleuter gehad (heel erg), toen ik midden 20 was en eerverleden jaar weer. Sterkte!
Ik heb het al 3 keer gehad waarvan 1 keer van binnen, ik maak geen antistoffen aan, het grappige is mijn man heeft het nog nooit gehad en ook allebei onze kids overleefd... ben benieuwd hoe lang ie het nog volhoud LOL!!
Ik vind het trouwens wel meevallen met de jeuk, je moet er zo min mogelijk aan doen, dus even niet onder de douche of in bad (en geen gedoe eraan) zachte kleding (joggingbroek of iets) dat helpt goed, mijn kids hebben ook nooit echt last gehad van de jeuk. Ik heb trouwens ook ooit eens CMV virus gehad in mijn zwangerschap (dat begon ook met "pokjes" ) en bleek toch wat anders, toen zijn ze er ook achter gekomen dat ik nog steeds geen antistoffen voor waterpokken had.. CMV virus in een zwangerschap is heel gevaarlijk dus had beter waterpokken kunnen hebben (die zijn alleen heel gevaarlijk aan het einde)
ik heb nog nooit waterpokken gehad maar mijn 3 kinderen wel was bang dat ik het ook zou krijgen maar het heeft mij overgeslagen heb wel gehoord dat volwassenen waterpokken krijgen ze er heel ziek van kunnen worden
voor zover ik weet heb ik ze maar 1 keer gehad en toen was ik "al" 14 veel beterschap, hopelijk heb je er niet te veel last van en ben je er gauw vanaf
Hier een vriendin laatst aangestoken door uk hier ... ze dacht het dan wel ligt gehad te hebben ... dus niet! Heeft er drie weken mee rondgelopen en is erg ziek geweest dus inderdaad pas op.
als je voor je 1e jaar de waterpokken krijgt is de kans aanwezig dat je het nog een keer krijgt. mijn zusje is een geval appart, die heeft t al 7x gehad....