Is Dusseldorf iets vergeten te zeggen??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door juf21, 5 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Hoi meiden,

Ik heb voor het eerst een cryo terugplaatsing. Dus ik moest ovulatietesten gebruiken en doorgeven wanneer mijn eisprong was. Nu heb ik de eisprong gehad en heb ik donderdag de terugplaatsing.
    Maar hoef ik geen utrogestan te gebruiken vanaf nu?? Vorige keren moest ik dat vanaf de punctie doen. Zijn ze dat vergeten door te geven?
    Wat moesten jullie bij een cryo terugplaatsing bij natuurlijke cyclus?

2. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Hoi juf

Ik heb nooit utro hoeven gebruiken bij een tp in natuurlijke cyclus. Heb er zelf wel een keer om gevraagd na een aantal mislukte cryo's maar in principe betekend natuurlijke cyclus dus niks gebruiken.
    Weet eigenlijk niet hoe het met dd zit maar in onze kliniek is het standaard zonder utro.

3. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    hier ook inderdaad bij cryotp in eigen cyclus geen utro... je lijf wordt dan eigenlijk alleen voor de gek gehouden met het feit dat niet het eitje dat net gesprongen is, maar een ouder, reeds bevrucht eitje, in je baarmoeder terecht komt. Daarop moet je lijf reageren zoals het ook zou reageren als het eitje uit die cyclus bevrucht was... oftewel alles zelf verder ontwikkelen... ik duim voor je dat hij mooi blijft plakken! :)

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je zelf een eisprong hebt, maakt je lichaam voldoende progesteron aan. In principe heb je dus geen Utrogestan nodig, als je een terugplaatsing in eigen cyclus hebt.

5. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    He Juf
    Ik weet niet of ze dat bij cryo tp doen in DD. Verse tp inderdaad wel. En ik ben het vanuit NL ook gewend maar bij mij waren het altijd kunstmatige cyclussen. Maar als ik jou was zal ik voor de zekerheid even bellen dat kan altijd ;)

Succes gewenst deze ronde!!

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Je krijgt het wel vanaf de punctie omdat je cyclus voor de punctie is stilgelegd en dus krijg je progesteron ter ondersteuning van je lf (hier krijg ik bij <10 eitjes pregnyl ipv progesteron, >10 krijg je wel progesteron).

Omdat je lichaam in een natuurlijk tp al van zichzelf progesteron aanmaakt na de eisprong, hoeft dit niet ondersteunt te worden met progesteron.

7. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hier bij ons in het ziekenhuis is het wel gebruikelijk. Ik heb ook cryo tp gehad in natuurlijke cyclus, maar moest wel progynova en ustrogestan gebruiken.. Ik heb wel gewoon een eisprong, het probleem ligt bij ons aan het zaad van mijn man, met mij is niks mis..

Raar soms he, dat daar zoveel verschil in zit..

Veel succes donderdag!

8. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    In natuurlijke cyclus is geen medicatie nodig, want je lichaam maakt zelf progesteron aan. Sommigen krijgen alsnog ondersteuning d.m.v. Utrogestan, omdat ze zelf te weinig progesteron aanmaken.
    Bij Progynova gebruik is het geen natuurlijke cyclus, maar kunstmatig ;)

9. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Het klopt inderdaad wat jullie zeggen. Ik heb vandaag de terugplaatsing gehad, en ik hoef inderdaad geen Utrogestan te gebruiken. Heerlijk!

Deel Deze Pagina