Bevalling: spontaan of voortekenen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tess83, 24 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tess83

Tess83 Actief lid

22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nu ik toch een beetje in het stadium van afwachten kom, vind ik het leuk om eens te horen hoe het bij jullie ging!

Mijn eerste dochter kwam te vroeg, vliezen braken met 35,4 en een paar uur later was ze er al. Ik heb toen dus geen 'afwacht' periode meegemaakt, maar was eerder overrompeld dat ze er ineens was!!

Nu dus uit voorzorg alles klaar rond de 35 weken en zoals je ziet loop ik nog steeds, 38 weken vandaag :D Voor mij een gekke gewaarwording..

Daarnaast voel ik ook totaal helemaal niets wat eventueel wijst op een aanstaande bevalling, geen harde buiken, geen voorweeën, geen andere kleine dingetjes...niks..

Ik weet dat het bij iedereen anders is en ik weet ook uit mijn eerste ervaring dat het heel spontaan ineens kan komen, maar gewoon ter afleiding wil ik jullie verhaal graag eens lezen!

Wanneer ben je bevallen en had je daarbij al last van voortekenen of was het spontaan?

Alvast bedankt dames!!

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik ben bevallen met 39+2. Had de dagen ervoor al regelmatig harde buiken en de nacht ervoor helemaal. 's Ochtends vroeg de slijmprop verloren. Overdag lekker rustig aan gedaan en nog naar de kapper geweest. Tegen de avond kwamen de weeën op. Om 20 uur braken de vliezen. Ze bleek in het vruchtwater gepoept te hebben. Naar het ziekenhuis. Hartje ging dippen. Bevalling eindigde in een spoedkeizersnee.

3. Samba

Samba Bekend lid

5 dec 2009
    659
    0
    0
    Bij de eerste zat alles op d-day nog potdicht volgens de vk. Beetje last van harde buiken maar zeker niet pijnlijk. Op 40.2 braken mijn vliezen. Waarna. Na drie kwartier de weeen begonnen. Rond 23:00 savonds. Sochtend rond 5:00 uur naar het zieken huis voor een ruggeprikk omdat ik na uren heftige weeen nog steeds maar een cm had. Daar is de kleine geboren rond 13:30 uur

Bij de tweede zat ook alles potdicht. Ik zou met 40.4 worden ingeleid. Maar op 40.3 verloor ik rond 8:00 uur beetje bloed. Dus ik belde ziekenhuis en die gaven aan dat ik voor de zekerheid maar even langs moest komen. (Ik moest in het ziekenhuis bevallen)Ik had geen weeen gehad ofzo. Half tien in het ziekenhuis voor een ctg (ff relaxed de boel bij elkaar geraapt en op mijn man gewacht die kwam terug van het werk) om 12:30 is de kleine man geboren. Hier ook niet echt voorwerk. Beetje harde buiken in de avond. Maar die voelde ik amper. Wel een mega heftige bevalling. Vooral omdat ik steeds mentaal nog niet door had dat het echt begonnen was en ik mij met de rugweeen geen raad wist.. Toen ik in paniek schoot en een ruggeprik wilde was het te laat:)

4. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Bij de eerste verloor ik met precies 39 wkn de slijmprop, dit was tegen de middag aan. In de avond braken ineens mijn vliezen en kreeg vrijwel meteen weeën. 6 uurtjes later was hij geboren. Dus eigenlijk geen voortekenen gehad. De dag van te voren was ik ook nog bij de verloskundige geweest en volgens haar zou het nog wel even duren ;)

Bij de tweede heb ik veel last gehad van voor weeën. Heb twee keer ook echt gedacht dat het begon, zo vervelend! Uiteindelijk met 39.5 gestript om 21.30uur in de avond en in de ochtend begonnen de weeën, drie uurtjes later was ons meisje al geboren.

Nu zwanger van ons derde kindje en ik hoop op de bevalling van de eerste. Heerlijk als het begint met het breken van de vliezen, weet je tenminste zeker dat het ook echt gaat beginnen! Oke geen garantie natuurlijk dat het meteen begint maar wel binnen twee dagen. Ideaal! Dat onzekere gedoe met die voor weeën vond ik echt maar niks.

5. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Hier verloor ik de slijmprop en wist gevoelsmatig dat de bevalling ging beginnen.
    Ook al lees je in de boeken dat het dan nog wel even kan duren, ik kreeg vlak erna de weeën en 15 uur later was hij geboren.

6. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Ik zou ivm met hoge bloeddruk met precies 40 weken ingeleid worden. Die avond er voor niks aan de hand en beetje zenuwachtig naar bed. In de nacht rond half 4 wakker om te plassen en verloor toen mijn slijmprop. Nog geen 5 minuten terug in bed voelde ik iets knappen en braken mijn vliezen. Kleine had gepoept dus zkh gebeld en gelijk die kant op. Kreeg Nog rare blikken dat ik mij een paar uur te vroeg meldde :D

Vervolgens aan het infuus en uiteindelijk is de kleine ivm wegvallen van zijn hartslag met de vacuüm gehaald en om 11.26 uur geboren.

7. daantjenvt

daantjenvt Actief lid

19 nov 2009
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb geen voortekenen gehad, met 41+3 bij de gyn geweest om te kijken wanneer ze gingen inleiden. Die zag het zo snel ook nog niet gebeuren dus er werd een afspraak gemaakt om met precies 42 weken in te leiden. Volgende ochtend begonnen de weeen, paar uur later was onze kleine boef er.

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Compleet spontaan.

9. Tess83

Tess83 Actief lid

22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ben blij te lezen dat er ook nog een aantal meiden toch spontaan bevielen! Ik lees op dit forum zoveel over voortekenen.. Niet dat dat altijd wat zegt, maar toch ;)

Vanmiddag was ik op controle en de vk vond wel dat mijn gezicht er anders uitzag en dacht dat het waarschijnlijk niet heel lang meer gaat duren, ik hoop dat ze gelijk heeft!

10. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Niet echt voortekenen gehad, wel de hele dag (het begon 's nachts om 00.15 uur) een wat onrustige, vermoeide buik en wat rugpijn, maar niets wat ik niet vaker had gehad, al die maanden. :)

Succes alvast!

Liefs,

11. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Totaal geen voortekenen gehad, geen gerommel of wat dan ook. Uiteindelijk met 41+3 ingeleid met balloncatheter, dag later vliezen gebroken. Helaas uiteindelijk een spoedkeizersnede. Kleine had in vruchtwater gepoept, ontsluiting vorderde niet en hartslag van de kleine dipte te vaak en te veel.

12. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Na ruim een week met voorweeen en daarna 6 dagen af en aan echte weeen is onze dochter eindelijk geboren. Dus voortekenen waren er wel degelijk, ik hoop dat het deze keer gewoon spontaan komt, want dat was echt geen pretje.

13. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Ik had bij 38+3 na een paar relaxdagen weer een wat drukkere dag gehad, waar ik de harde buiken in de avond aan wijdde.. na een warm bad zakten ze wel weer een beetje af. Pas toen ik om half 11 mn bed in dook kwamen ze weer terug en viel me op dat er steeds wel precies 7 minuten tussen zat. Binnen het uur kwamen ze om de 3 minuten en om 6 uur de volgende ochtend was Y er.
    Niet echt voortekenen dus, niks van een slijmprop gezien en de vliezen zijn pas bij 8 of 9 cm ontsluiting gebroken.

14. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Hier 2 verrassingen! Allebei spontaan vliezen gebroken met 36 weken.

15. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ben bevallen met 39.2 weken van de eerste.
    Ik verloor op woensdag mijn slijmprop.
    Vrijdag avond is vlos geweest ivm rommelen zat nog potdicht!
    Slaappil gehad en paracetamol.
    Volgende dag wakker geworden met rugpijn rond 8 uur.
    9.30 exact braken mijn vliezen en gelijk weeenstorm.
    Zh gebeld 10.00 daar aangekomen al 4cm ontsluiting.
    15.05 volledige ontsluiting helaas mocht ik niet persen ivm dat zoon scheef lag.
    16.50 is hij geboren met behulp van vaciumpomp.

Nu 34 weken zwanger last gehad van voorween dochter bleek gister in me bekken te liggen.
    Ben benieuwd!

Deel Deze Pagina