Hoi dames, Ik heb een vraag. In 2012 ben ik bevallen van mijn eerste kindje. Tijdens en na mijn zwangerschap helse koliekaanvallen ervaren. 10 weken na mijn bevalling is mijn galblaas verwijderd, maar zelfs daarna nog 1 keer een aanval gehad en opgenomen geweest. Ik ben nu weer in blijde verwachting en nu is mijn vraag aan jullie, is het mogelijk dat je weer galaanvallen kan krijgen na het verwijderen van je galblaas, tijdens een zwangerschap. Ik bedoel is er weer een verhoogd risico icm de zwangerschapshormonen!? Zijn er mama's die ervaring hebben met een zwangerschap zonder galblaas? Ik hoor het graag van jullie! Groetjes,
Mijn galblaas is in 2010 verwijderd,toen was mijn middelste dochtertje een paar maandjes. Ik verging van de pijn! Na de verwijdering van de galblaas nog 2x een koliekaanval gehad omdat er gruis in de galweg was gaan zitten maar daar kreeg ik pijnstilling voor en gewoon thuis te behandelen. Nu al 3 jaar nergens meer last van gelukkig,alleen kan ik niet meer tegen gekruid eten en tegen vet eten( zoals een lekker frietje van de snackbar) want dan word ik kotsmisselijk. Ik ben nu inmiddels zwanger van ons 4e kindje en bij de vorige zwangerschap en bij deze zwangerschap totaal nergens last van,buiten het eten van gekruid of vettig eten om dan. Maar geen pijnklachten en ik mis heel de galblaas totaal niet Ben blij dat dat ellendig ding verwijderd is toen want ik voel me zoveel beter!! Hier heeft het echt 0,0 invloed op de zwangerschappen
Ook weer zwanger zonder galblaas , maar nergens last van. Vanaf de operatie nooit meer ergens last van gehad.
In 2010 is mijn galblaas verwijderd, en in 2012 werd ik zwanger. Nergens last van gehad, heel mijn zwangerschap niet. Ook deze zwangerschap niet. Merk alleen dat m'n lichaam te vet eten af en toe niet goed aankan. Maar dan wordt ik misselijk en moet ik overgeven. Voor m'n zwangerschap was dat voornamelijk als ik ook een glaasje alcohol nam. Nu heb ik het als ik een paracetamol neem.. Denk teveel voor m'n lever om te gelijk te verwerken.
Hoi iedereen, Ik wil jullie bedanken voor alle reacties! Dit doet me goed. Kan ik het toch een beetje loslaten! Liefs,
Begin november 2007 werd mijn galblaas incl stenen verwijderd en einde van die maand raakte ik zwanger van zoonlief. Heb geen last gehad meer. Nu ook zwanger en alleen beetje last van het liteken in me navel jeuk/gevoelig. Komt echt goed!