Hi, even een vraagje. Ik ben bezig met afvallen maar op dit moment heb ik geen weegschaal in huis, wel een meetlint. Mijn buikomtrek is 4 cm minder dan 1,5 maand geleden..Hoeveel kilo zal dit ongeveer kunnen zijn? Ik heb nog niets gedaan qua sit-ups of wat dan ook, alleen minder gaan eten, gezonder ook en meer gaan bewegen.
Dat weet ik zo niet. Vaak wordt er gezegd dat als je een maatje kleiner kunt kwa kleding je tussen de 5kg - 10kg bent afgevallen. Je bent wel meer gaan bewegen, dus heb je spieren opgebouwd. Het kan zelfs zo zijn dat je kwa gewicht toch niets bent afgevallen. Maar dat zijn dan de spieren die zijn toegenomen. Oh en die weegschaal, haal die ook maar niet in huis. Hou het maar bij de meetlint! Werkt veel motiverender (is dat wel een NL woord?)
Ik vind het beide motiverend hoor (laat het maar een woord worden haha) Nou, dat van kledingmaatjes snap ik niet zo, ik pas in 38 maar volgens het lint ben ik een maat 40 (terwijl 38 niet te klein is) 5-10 kilo in een maand lijkt me overigens wat te veel Oh en dat van meer bewegen is ook nog maar een week aan de orde trouwens
5kg kun je zeker in een maand tijd afvallen, merendeel is dan wel vocht, maar het kan makkelijk. Alleen zul je daarna niet meer zoveel en zo snel afvallen. Nja, volgens meetlinten moet ik ook 2 maten groter dragen dan wat ik draag, maar doe ik dat dan verzuip ik! Zal met de verhoudingen te maken hebben? Enige wat dan overblijft is dat je eens gaat wegen bij iemamd die wel een weegschaal heeft, dan weet je het precies
Ik weet dat het mogelijk is, voor de zwangerschap in 2012 ook in 5 weken 6 kilo afgevallen, toen gestopt omdat ik zwanger was.
Mijn buikomvang was om en nabij de 102 cm bij 82 kilo. Ik ben toen 11 kilo afgevallen en 10 cm kwijt geraakt. Ik kon broeken 2 maten kleiner kopen. Ik denk dat jij dus inderdaad tegen de 4 a 5 kilo aan kan zitten...?