Ervaringen MRI tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mango26, 11 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Binnen nu en 3 weken zal ik een mri-scan krijgen van mijn rug, ivm uitval van mijn been (bekend met hernia's & eerder geopeerd)
    Nu is een zwangerschap een contra-indicatie voor een mri-scan, maar de gynaecoloog en neuroloog willen toch dat het gedaan wordt omdat ze willen weten hoe mijn rug ervoor staat, en wat het bevallingsplan gaat worden...

Heeft iemand ervaring met een mri tijdens de zwangerschap?
    Wat mij verteld is door de arts, is dat ukkepuk erg onrustig kan worden door het geluid, maar verder heb ik eigenlijk geen idee wat ik kan verwachten...

2. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik heb een mri gehad tijdens mijn zw.schap ivm verdenking prolactinoom, maar dit was toen ik 23 weken zwanger was. Kindje was dus nog veel kleiner als bij jou. Ik moet zeggen dat ze bij mij ook weinig last heeft gehad van geluid ed. Ik kan je er helaas dus niet veel mee helpen met je vraag wat betreft de kleine. Voor jezelf blijft het net zo veel herrie als een mri altijd is:D

Ik hoop dat ze achter de oorzaak van je klachten komen, succes!

3. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Je krijgt in ieder geval zon lode deken over je heen zodat het niet schadelijk is voor de baby. Volgensmij was mijn zoontje niet echt onrustig. Heb je al eens een mri gehad? Het maakt echt mega veel herrie, komt boven je muziek (koptelefoon) uit! Ik vond een mri echt vervelend, kreeg het warm en voelde me echt opgesloten! (Was toen 22w volgensmij)

Ik wil je niet bang maken maar zo heb ik het ervaren! Zou het precies hetzelfde ervaren als ik niet zwanger was. Ik hou niet zo van kleine ruimtes. Je word aan alle kanten goed vast gemaakt

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Na 12 weken mag je gewoon een MRI laten maken tijdens je zwangerschap, na 30 weken mag je zelfs röntgenfoto's laten maken.

Toevallig weet ik dit allemaal omdat ik rond de 30 weken naar de anesthesist moet ivm slechte rug, hernia's, versleten wervels, de hele rambam heb ik helaas.

Krijg dan ook een MRI en röntgenfoto's om de toestand in mijn onderrug te bekijken want wil graag bevallen met epiduraal maar alles is vergroeid in mijn onderrug dus ze moeten kijken of het eigenlijk wel mogelijk is anders wordt het automatisch een keizersnede :(

5. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Hier hetzelfde verhaal als jij ongeveer Drieka, helaas... :(

Maar goed, de afspraak staat nu gepland, we zullen wel zien...
    Heb zelf wel vaker een mri-scan gehad inderdaad, maar het voelt toch anders als er zo'n kleine wurm in je buik zit, iets met beschermingsdrang ;)

Bedankt meiden, zal het gewoon moeten afwachten denk ik!

Deel Deze Pagina