Hoi allemaal, Ik ben 8 jaar geleden gestopt met de pil, omdat ik hier nare bijwerkingen van kreeg. Al die tijd netjes condoom gebruikt of voor zingen kerk uit . Nu hebben we 7 maanden geleden besloten dat we voor een kindje willen gaan , maar wilt het niet echt lukken. Mijn cyclus verschilt behoorlijk ene keer 28 dagen dan weer 32 dagen en ook ik heb 2 dagen voor mijn menstruatie bruin bloed, daarna 1 dag heel heel veel bloed en dan 2 dagen lichte menstruatie. Moet ik mij nu zorgen gaan maken? En moet ik de dag dat ik bruin bloed heb als eerste cyclusdag tellen of niet?
Dag Melan, Hoe was je cyclus voordat je zonder condoom ging vrijen? Ook zo onregelmatig? Dan lijkt het me iets wat gewoon bij jou hoort, het is in ieder geval geen gevolg van ontpillen. Ik heb ook cycly van 27 tot 31 dagen, bruinverlies voor echte menstruatie en 2 dagen veel, en dan 3 dagen minder bloedverlies. Voor mij klinkt wat jij beschrijft allemaal vrij normaal en zie banner, geen reden tot ongerustheid (ik ga pas voor zwangerschapsbanner als ik voor 3e keer getest heb vanavond/morgen ). Ow en ik ben nu een jaar met de pil gestopt! Ik rekende de eerste dag van rood bloedverlies als eerste dag cyclus.
Daarvoor was mijn menstruatie eigenlijk hetzelfde. Ik zie dat mensen steeds maar tellen vanaf dat ze gestopt zijn met de pil, ontpillen etc. Maar wat als je 8 jaar geleden al gestopt ben met de pil. Moet het dan wel allemaal sneller lukken? Succes morgen met de test! Spannend hoor.