Wat doe jij ervoor?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Holadiee, 17 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Hallo allemaal,

Ik ben wel even benieuwd. Ik ben nu 11 maanden bezig en helaas dus zondag voor de 10de (teleurstellende) keer wéér ongesteld geworden.
    Ik wil eigenlijk wel weten wat iedereen doet, of laat, om zwanger te worden!
    Ik zelf: niet roken, niet drinken, elke dag een glas granaatappelsap, slikken van Davitamon mama, slikken van tarwekiemolie, weinig koffie, weinig thee, om de 2 dagen klussen, en zelfs het dragen van 2 armbandjes (maansteen en Jade) en een vruchtbaarheidsbeeldje naast mijn bed.

Haha! Nouja, het heeft allemaal nog steeds niet mogen baten.
    Hebben jullie dit ook??

2. anoniem28

anoniem28 Actief lid

26 jul 2012
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Holadiee,

Ja , ik heb het ook, wij zitten nu pas ronde 7 , maar heeft ook nog niet mogen baten, maar ik denk wel altijd een kind krijgen is een geschenk, en helaas niet vanzelf sprekend. Ik rook niet, drink ook niet, heb altijd foliumzuur geslikt (nu even mee gestopt op aanraden van de ha), om de 2 dagen klussen, etc... Maar ook helaas nog steeds niks. Maar houdt moed!!!!

Groetjes

3. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik heb nooit gerookt of alcohol gedronken, en een vitaminesupplement slik ik nu al zowat 3 jaar (van voor onze nummer 1 en wegens borstvoeding mee doorgegaan). Verder probeer ik te vermageren (dieet + sport) want da's wel nodig bij mij, ik zou 30 kg. lichter nog steeds een gezonde BMI hebben, ik laat mijn schildklierwaardes regelmatig nakijken (is de laatste tijd voor het eerst sinds 2005 gelijk aan het blijven met medicatie in zelfde dosis!), en dat is het.

4. catje1981

catje1981 Bekend lid

13 mrt 2012
    717
    0
    0
    Nou wij laten de natuur nog op zijn beloop, dus ik meet of temperatuur niks. Maar ik rook niet, ik drink amper (met oud en nieuw wat en verder nooit) ik eet geen filet american meer en geen andere rauwe vlees soorten. Ik slik gravitamon mama (zo heet t dacht ik :p )en draag een maansteen maar das toevallig. Zag het maansteen hangertje en vond hem heeeeel erg mooi dus kreeg ik hem van mijn vriend. Er stond bij maansteen maar ik had geen idee waar hij voor stond. Dat heb ik toen na een tijdje uitgezocht waar maansteen voor stond.... :D
    Het klussen doen we als we zin hebben, soms is dit de ene week meer dan de andere week. Maar ik temparatuur of wat dan ook niet, dus helemaal precies weet ik niet wanneer mijn ei springt.
    Wij zijn nu ongeveer 7 maand bezig zeg maar. :)

5. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Ik leef alweer bijna 3,5 jaar erg gezond, slik alle vitamientjes die nodig zijn, rook niet drink niet en eet gezond. Daarnaast sport ik 2x in de week.
    Wel zwanger (7,3wk) geweest van een mooie cryo uit onze 2e ICSI poging maar ondanks dat ik gezond leef e.d. en alle medicatie gebruik zoals voorgeschreven door de gyn een miskraam gekregen en moeten we aan de 40e ronde beginnen.

6. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ow, als ik bovenstaande lees: ik gebruik ook ovu-testjes en ga af op positie baarmoederhals / slijm; temperaturen vind ik teveel gedoe, je moet dan min. 1 u. stil liggen, Kleine Meneer slaapt nog niet alleen in 't eigen kamertje (al wel in 't eigen bedje) dus kan het moeilijk zonder op te staan doen, temperatuurding maakt lawaai op de slaapkamer etc.
    Mijn cyclus is op zich ook vrij regelmatig dus ik ga ervan uit dat mijn temperatuur gelijkaardig is aan de maanden dat ik dat wel gedaan heb.

7. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Ik ben gestopt met roken, ik drink geen alcohol al 3 jaar niet, gestopt met de pil haha... verder slik ik 20 vitamine preparaten op een dag!
    daarnaast aan de clomid, we klussen iedere anderhalve dag, ik blijf een uur liggen na de daad, zorg dat ik daarna zelf nog klaarkom omdat dat schijnt te helpen, en ik gebruik ovutesten. verder krijgt mijn man:

Vitamine D3, gravitamon multi, zink/selenium (en vandaag mucuna pruriens besteld) hij had gewoon ''prima'' zaad, maar nu al een hoop verbeterd in tussentijd!!!!

ik zit nu pas in ronde 2, eerder denk ik geen ei gehad! (ovutest)
    dus weet nog niet of het zijn vruchten afwerpt.

En verder pers ik nu sinds 3 weken iedere dag sinaasappels en citroenen voor extra vitamine C (goed voor zaadkwaliteit)

en ben ik begonnen met DCI (voor vrouwen met PCOS) en krijg ik vandaag MYO inositol binnen (voor vrouwen met PCOS)

dus uhhhh ik doe er sowieso genoeg voor meer kan ik denk ik niet meer doen hahaha, hoop dat het me (en jullie gegunt is) want ik wacht inmiddels alweer 9 maanden!!

Hopelijk gauw zwanger meiden! X

8. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Het leven is gewoon heel oneerlijk en het zegt niet altijd iets hoe je leeft. Ik ken zat mensen die gewoon doorblijven roken ook al zijn ze zwanger en slecht eten, drinken niet sporten enzo.. die heel snel zwanger zijn geworden of zelfs door de pil heen.. Kindjes die ze krijgen zijn ook gewoon gezond terwijl ze heel de zwangerschap een pakje per dag oproken... grrrrrrr kan ik zo boos om worden.

9. Infantem Amor

Infantem Amor Niet meer actief

#9 Infantem Amor, 17 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 okt 2012
    Hoi,

Haha ja is wel interessant om te weten he. Ik heb sowieso PCOS dus krijg veel opgedragen van de gyn wat ik moet doen, vooral de vitamines die ik "moet" slikken...
    Ik slik:
    * Gravitamon,
    * Vitamine C (bruis),
    * Tarwekiemolie,
    * Teunisbloemolie (van dag dat ik ongi word tot dag van eisprong, teunisbloem bevorderd namelijk de eisprong ;) is niet goed hem daarna door te slikken),
    * Omega 3, ijzer (dit omdat ik erg snel flauw word en mijn bloeddruk en temp altijd erg laag zijn) en
    * Calcium + vitamine D en K

Verder drink ik sowieso amper, hoogstens 1 glaasje per maand. En rook niet. Ben je gestopt met roken???
    Drink weinig koffie en thee en cola. Wij klussen om de dag en met behulp van ovu testen en ivm het in het ziekenhuis controle ook nog echo's om te kijken of mij ei komt..
    Ook heb ik een carneool (zelfde werking als maansteen)

Haha ook hier heeft het na bijna 17 maanden ook nog niks opgeleverd ;) Misschien deze ronde met clomid wel :)

Succes met zwanger raken meid...

10. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @ikkie, youve got right!!
    bij mij in de omgeving mensen die roken en drinken en zelfs een paar mensen aan de drugs binnen NO time zwanger!!
    hier leef ik suuuper gezond! beter kan haast niet, en de resultaten zijn 0,0 zoooo oneerlijk! :(

@infantem bij jouw ook nog steeds niet raak meid...? :( owhhh wat is het leven toch oneerlijk!

*knuf voor jullie*

11. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik slik Gravitamon
    Ik slik clomid (wegen spcos)
    Ik start als het binnen gekomen is vandaag ook met DCI (D-chiro inositol) voor PCOS
    En verder doe ik niets voor het zwanger worden.

Maar voor mezelf probeer ik via een koolhydraatarm dieet gewicht kwijt te raken. Hierdoor drink ik nu ook niet. En dat draagt beiden weer bij. Maar als ik zin heb in ene wijtje neem ik hem gewoon hoor. Op eten letten hoeft totaal nog niet. Ik eet dus gewoon nog zalm en filet americain enzo. Dat is pas belangrijk vanaf het moment dat je positief test. want dan heb je nog geen bloedband. Wat ook geld voor alcohol trouwens

Mijn advies is dus vooral: LEEF!!! Want wie weet hoe lang je jezelf nog moet ontzien. En straks heb je er hopenlijk 9 maanden de tijd voor.

Oh ja, dagelijks voornemen voor rust in mijn hoofd: minder ZP, haha

12. Dotjes

Dotjes Bekend lid

17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    foliumzuur that's all, ik sta me zelf toe om tijdens en net na m'n menstruatie gewoon een wijntje te drinken. Tijdens en na m'n eisprong zo min mogelijk!
    Onze omgeving is nogal van de wijntjes, borrels, lekkere hapjes, dus het zou ook opvallen als ik ineens aan de spa rood zit, hihi!

Ik probeer zo gelukkig mogelijk te zijn en zo min mogelijk stress en spanning op te bouwen. Volgens mij is dat een van het belangrijkst!

13. Infantem Amor

Bbibi, ik stuur je even een PB ;)

14. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Ik heb volgens mij geen pcos. Nog 2 keer ongesteld worden en ze dan gaan ze de zaadjes van mijn vriend controleren. Als die goed zijn moeten we samen op spreekuur naar de dokter. Dan zullen ze wel een samenlevingstest doen.
    Ik ben vorige maand al naar de dokter geweest, omdat ik bang was dat mijn spiraal of eventuele chlamydia de zwangerschap kon belemmeren, maar de dokter zei dat het spiraal wat ik heb gehad daar geen invloed op heeft. Chlamydia heeft hij voor de zekerheid getest, maar dat heb ik niet gehad.

Het is oneerlijk ja! Om boos van te worden inderdaad! Vooral als mensen dan gaan vragen: en nog geen kindjes voor jou? Of als ze weten dat je bezig bent: ja, je bent er ook veel te veel mee bezig!
    GRRRR!

Maar goed kop op dames he, het moet ons toch ook ooit gegund zijn hoop ik!!!

15. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik heb tarwekiemolie geslikt (wondermiddel vind ik) en ik kwam nooit klaar tijdens de sex. Dat deed ik in het begin wel, maar later niet meer en ik was wel zwanger. Of het daar aan lag??
    Ook bleef ik de hele nacht met een handdoek tussen mijn benen in bed liggen zodat het zaad er goed in kon "trekken".:)

Succes meid, hoop voor je dat het snel raak is!

16. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Davitamon mama plus slikken.
    Clomid slikken vanwege PCOS.
    Ovutesten gebruiken en temperaturen.
    Regelmatig proberen te klussen.
    Mijn man slikt vitamines: Zink, Multivitamine, L'arginine, foliumzuur, vitamine b complex.

Ik ga binnenkort ook aan de DCI tabletten en meerdere preparaten als ze binnen zijn.

Gestopt met roken!! :D (pas sinds 3 dagen maar ben wel trots haha)

Enne, ja gewoon het leuk hebben met mijn man en verder sta ik er wel ontspannen in eigenlijk. ;)

17. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Wij hebben van alles geprobeerd, zelfs vieze marrokaanse olie drinken. Het heeft hier tot na 6jr niets geholpen. Dit zijn dan de 'natuurlijke' dingen, zkh dingen laat ik daar maar niet aan beginnen. Dan wordt het lijstje wel erg lang..

Nu alleen nog vitamine tabletten en folium meer niet..

18. Infantem Amor

Zo balen meisje, het is je zo gegund. Hoop dat je nu eindelijk verder kunt...

19. Channie32

Channie32 Bekend lid

30 okt 2011
    676
    0
    0
    Den haag
    Hoi dames hebben jullie wel is van pre seed gehoord zoja wat vinden jullie daarvan? Ik ga het in ieder geval proberen deze ronde ben benieuwd doegg

20. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Je kan het proberen, maar het is kei duurt spul.
    Bij mij werkt het niet.
    Bij mij werkt helemaal niks ( sorry zit even in een gruwelijke het-is-me-nooit-gegund dip).

Deel Deze Pagina