pff,spannend

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mamaKoenSjoerd, 12 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    hey Pom77, wat naar, je onderschrift.. je kent me niet maar ik heb volgens mij al eerder van je gelezen, bij het testjes-topic denk ik.

Hoop ook dat je snel weer een mooie positieve test mag hebben!

2. pom77

pom77 Niet meer actief

Hoi ros84 zou kunnen, heb mijn verhaal geplaatst bij de 2e helft mei mama's en het mei buikjes forum.
    Tja, hoop dat het hier ook zo snel weer raak mag zijn!
    Vanavond akelige situatie toen moeder van vriendinnetje van mijn oudste dochter me feliciteerde.......bleek ze wel gehoord te hebben dat ik zwanger was maar niet dat het mis was gegaan. Pff heb dan echt geen zin alles weer uit te leggen maar ja.
    Vanochtende eerste ochtend weer gewerkt en ging goed, wel kapot daarna. Viel al met al toch nog tegen dus, heb ook nog een hb van 5,7 dus op zich wel logisch.
    Ga je testje showen als er wat te zien is? Altijd leuk!!
    x pom

3. Gefeliciteerd meiden :) Ik heb sommigen van jullie nog een beetje in de gaten gehouden omdat we ongeveer tegelijk zwanger waren vorige maand..

Ik ken het gevoel, heb een paar jaar geleden een vmk gehad. En daarna ben je toch een stuk onzekerder over je zwangerschap, je weet nu dat het ook anders kan lopen en dat is gewoon ontzettend spannend in die eerste weken. Ik hoorde bij mijn dochter vaak van mensen dat ik me onnodig druk maakte maar het zit er nu eenmaal in als je weet dat het mis kan gaan. En ik vind ook dat ik weinig steun uit mijn omgeving krijg omdat mensen nu eenmaal niet zo snel aan een miskraam denken. Ze zeggen dat dat ik me niet zo druk moet maken en dat het toch wel goed komt, omdat ze zelf nog nooit met een (v)mk te maken hebben gehad.. Nu nog steeds ben ik aan het broekloeren (na een goede echo al) en bang dat elk krampje of pijntje iets betekent. Dat gaat hier denk ik pas over na een tweede goede echo. Bij mijn dochter ook zo'n angst gehad in de cruciale periode, daarom ook niet zo kunnen genieten van het prille zwanger zijn, en dat vind ik achteraf erg jammer. Plus dat al die stress je ook geen goed doet natuurlijk. Ik probeer dit keer daarom niet zoveel te denken aan wat er allemaal mis kan zijn maar meer aan de kans dat het wel gewoon goed gaat. Dat we nu al een kloppend hartje hebben gezien is natuurlijk goed nieuws en ik leef nu van dag tot dag tot de volgende echo. Ook probeer ik me op mijn dochter te richten, en op andere dingen zodat de dagen snel voorbij gaan.

Dus probeer positief te blijven en er niet teveel aan te denken, hoe moeilijk dat soms ook kan zijn! En al is het een kleine troost, als het vroeg mis gaat betekent het dat er iets niet goed is gegaan met de aanleg, daar kun jij zelf helemaal niets aan doen!

Pom ik hoop dat er voor jou binnenkort ook een mooi beebje mag groeien, op de goede plaats!

4. mamaKoenSjoerd

6 aug 2012
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, inderdaad spannend ook voor jou! Wel alvast een voorzichtig gefeliciteerd :)
    Herken luca wel met het broekloeren. Grappig benoemd overigens :cool:
    Hier nog steeds zwanger, test voor mijn eigen geruststelling om twee dagen en nog steeds knaltest vanochtend. Na volgende week stop ik daar mee, ben dan door spannende week van vorige maand heen en blut van al die testen ;)
    Pom, wanneer jouw nod ? Kan ik voor je mee duimen.
    Liefs willemijn

5. pom77

pom77 Niet meer actief

Mijn nod, eh denk 3 november maar moet dan wel van 't weekeind mijn ei spotten.....wel fijn dat je meeduimt!
    Duim ook voor jou hoor, spannende weken zijn het!
    x pom

Deel Deze Pagina