Ja ik moest wel steeds voor controlle terug naar de ha vanwege me bloeddruk maar die bleef gewoon netjes. Bij mij is nooit een gatje in het hart gevonden of ruis. De migraine begon toen ik idd aan de pil ging ik was toen 13 geloof ik of 14 mijn menstruatie was ook altijd erg hefig, maar goed toen had ik het bijna nooit, maar toen ik aan mijn opleiding begon nam de stress toe ik had me werk, stage, school (versnelde opleiding) en ik ging nog eens samenwonen ook veroorzaakte toch ook een hoop stress. Toen met de medicatie begonnen en het ging super! Je moet alleen niet zoals mij stoppen met de medicijnen omdat je denkt dat het nu goed gaat want paar weken later weer het zelfde verhaal 3, 4 keer in de week migraine. deze medicijnen moet ik wel blijven slikken de rest van me leven, mischien als ik mazzel heb tot de overgang dan verandert je hormoonspiegel natuurlijk weer.
nou ben benieuwd wat die van mij van de week zegt, zal het wel laten weten. als mensen nog tips hebben wat het kan verlichten?? graag.
Ik vergeet te zeggen dat ik ooit een stick heb gehaald bij de drogist. Was een heel klein ding en ongelooflijk duur maar daarmee moest je de drukpunten (slaap en achter in je nek) mee insmeren/masseren en dat gaf zeker verlichting. Ook een keer uitgeprobeerd bij mijn vader en die merkte ook vrij snel verschil. Misschien is dat een optie?
ik gebruik Maxalt, voor mij een heeeeele goede oplossing voor tijdens de aanvallen (en hoe vroeger innemen, hoe beter het werkt). Daarnaast gebruik ik Propranolol om de aanvallen te voorkomen en verminderen. En ik heb fysio gehad, hielp ook echt goed! Moet er weer naar terug. Het is vaak een combi tussen meerdere hoofdpijnen, migraine leidt tot spierspanningshoofdpijn.. dan kan stress ook meespelen waar je weer migraine of spierspanningshoofdpijn van kunt krijgen.. een echte negatieve spiraal. En ik heb al heel wat geprobeerd, zwanger zijn was het enige dat echt hielp!
Van die metoprololonsuccinaat werd ik extreem duizelig, werd echt gevaarlijk. Bloeddruk daalde te veel. Nu dus over naar Propranolol, in verleden zonder veel problemen gebruikt (alleen het aankomen he... begint nu al weer )
Ik was ook altijd migrainepatient en 6 jaar geleden kreeg ik medicatie voor mijn bloeddruk,ook metoprolol en bij toeval kwam ik tijdens het lezen ban de bijsluiter dat het ook preventief gegeven werd bij migraine...en t hielp!! Dus meis, echt ff vragen! X
Wat bij mij echt heel goed heeft geholpen is acupunctuur! Kijk even na bij je zorgverzekering of je dat vergoed kan krijgen. Ik destijds wel en het heeft echt ontzettend verschil gemaakt. Ik durf nu al te zeggen (maar klop het nog wel even af *klop* *klop*) dat ik al bijna een halfjaar tot een jaar migraine-vrij ben! En ik had het ook heel vaak!
ik ben alleeen basis verzekerd dus dat wordt niet vergoed, en betalen kan ik het niet, accupuntuur heeft mijn moeder ook goed geholpen (was niet voor migraine maar voor een frozen shoulder) ik ben wel vrij stevig en heb aanleg om dik te worden, om welke kan ik dan beter nit vragen en welke wel? want het werkt gewoon het beste bij mijn huisarts (ga donderdag heen) om op middelen te vragen,
Je hebt ook medicijnen om het te voorkomen. Beta blokkers. Moet je wel dagelijks nemen. Informeer er eens naar bij de huisarts.
Hier ook migrainepatient. Mij helpt wanneer ik het voel aan komen -ibuprofen - hete douche - dan wandeling in de buiten lucht. Zodra ik door de "tunnel" ben dan gaat het over. Ik zie, wanneer ik voorruit kijk alleen voor me verder nie. Krijg altijd tintelde mond, tong en vingers. Voor de zwangerschap had ik het 4 keer in het jaar. Sinds ik weer aan de pil ben elke maand een week lang. Niks helpt. Zit er over na te denken om te stoppen met de pil. Ben er klaar mee. Geen kaas, chocolade, koffie, cola drinken, kan ook migraine opwekken.. of alleen hoofdpijn..
Het lijkt wel of ik dit heb geschreven Ik heb al jaaaaaaaren last van hoofdpijn (migraine). Vooral rond mijn menstruatie was het altijd heel heftig. Dagen achte elkaar last van hoofdpijn. Heel lang heeft de huisarts mij steeds weggestuurd met de diagnose 'spanningshoofdpijn'. Ik studeerde, dus volgens hem was stress de grootste factor én mijn lichaamshouding. Zelfs nog mensendieck gedaan. Hielp allemaal maar even. Evenals fysio, die maakte mijn nek en schouders los. Hielp ook maar even. Uiteindelijk is mijn moeder een keer meegegaan naa de huisarts (die is iets feller dan ik) en heeft zij haar verhaal gedaan. Gelukkig heeft hij haar toen wél serieus genomen en heeft hij me medicijnen voorgeschreven om migraine tegen te gaan. Na een maandje 'proberen' zou ik weer bij hem terug komen. Ik slik deze medicijnen nu zo' 8 jaar en heb nog maar zelden last van migraine. He speelt nu alleen nog op met spannong, drukke tijden op mijn werk en soms met mijn menstruatie. Ik slik 3x daags 1 tabletje Sandomigran 0,5 mg. Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - Sandomigran En bij mij werkt het dus super! Het medicijn is niet heel erg bekend. Ik ben pas jog bij de neuroloog geweest, omdat de huisarts wilde dat ik met hem zou overleggen of het wel goed is dat ik deze medicijnen blijf gebruiken. Het staat wel in de top 10 van migraine medicijnen, maar wordt dus niet vaak voorgeschreven. Het kan verder geen kwaad, dus als het helpt lekker zo doorgaan zei hij Hoop dat meerdere mensen hier iets aan hebben, want migraine is echt heel vervelend!
hoeft niet altijd homonaal te zijn hoor, kan ook van voeding en of slaap komen Ik krijg het als ik een weekje of zo heel veel koffie/cola drink. Of als ik een tijdje veel kaas eet (vooral speciale denk gorgonzola, roquefort, oude kaas, ed). Slapen is ook een trigger voor mij, daarom dat ik steeds probeer op t zelfde moment op te staan en te gaan slapen (ook in weekend).
ik heb er medicijnen voor.. ! van de dokter weet alleen ff niet hoe ze heten ik heb het zon 5 x per maand ! verscrikkelijk kan niet niets hebben dan
o nog ietsje, Van zodra je het voelt opkomen een pijnstiller nemen en een dutje doen. Als ik er ook maar 1 uur mee blijf lopen, heb ik het voor een paar dagen vlaggen
ik zou vragen om doorverwijzing naar de hoofdpijnpoli. heb je op meerdere plekken in NL. zelf ben ik ook bekend met migraine maar helaas is die overgenomen door Clusterhoofdpijn en geloof me. migraine is een feestje wat dat betreft. maar neemt niet weg dat t erg vervelend voor je is. hopelijk heb je snel de goede medicatie. hier slikte ik Sumatriptan voor de migraine en krijg voor mijn CH Imigran neusspray en moet binnen 15 min werken. helaas voor mij werkt dit ook niet waardoor ik nu met de neuroloog ga kijken voor zuurstof therapie. jij zou ook die neusspray kunnen vragen. werkt sneller en wordt ook gebruikt voor migraine patienten succes meis.
ik heb het nu ook 11 jaar. vandaag mijn 7e in de laatste 12 dagen, dus zit er ook ff flink door nu. bij mij is het gekoppeld aan hormonen en stress. is ontstaan door ptss. veel sterkte tis niet makkelijk