Wakker maar rustig...hoe lang is "normaal" ?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Kitty07, Mar 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mijn meisje ligt in het ziekenhuis i.v.m. reflux waar ze nu medicatie voor krijgt.
    Het gaat al heel goed en ook drinkt ze nu ontzettend goed! :) (en veel...:)).
    Morgen mag ze wrs. naar huis!

Ik lees nu overal dat een baby van 4 weken ongeveer 45-60 min per keer wakker kan zijn en dan alweer hard toe is aan een slaapje.

En in het ziekenhuis houden ze zgn. huillijsten bij waardoor je precies kan zien wanneer je kindje slaapt, huilt of gewoon wakker is zonder te huilen of jengelen.

Nu valt mij op dat mijn meisje soms wel dik 2 uur wakker is en dan niet jengelt of huilt....maar dus wel wakker is!
    Met grote ogen zit ze dan om zich heen te kijken maar ze is over het algemeen wel rustig...(maakt geen geluid), alhoewel ze wel wat met haar armen blijft maaien.

In totaal komt ze nu wel aan genoeg slaap per dag (ongeveer 16 uur).

Is het dan niet erg dat ze soms zo lang wakker is achter elkaar?? Ookal is ze rustig? (maar kan wel aan haar zien dat ze moe is..gapen, rode oogjes etc)

Zodra ze thuis is wil ik wel iets van een doek gaan gebruiken zodat ze niet zo maait met haar armpjes, wie weet houdt dat haar wel wakker?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Heb eerder al meegelezen maar wat fijn dat zo het nu zo goed doet! Misschien iets betere omstandigheden creƫren door haar kamertje overdag donker te maken zodat ze zich misschien beter kan overgeven aan haar vermoeidheid. En straks evt. inbakeren. Dat mag niet zomaar bij reflux misschien even aankaarten bij de ka?

3. ChellySemp

Dec 14, 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Kitty,
    Ik werk regelmatig met huilbaby's (ik bedoel niet dat jouw meisje een huilbaby is hoor!).
    Wij houden altijd aan dat je een baby bij de eerste signalen van vermoeidheid naar bed toe brengt. Bij mijn eigen dochter werkte dat voor ons ook het beste. Als ik soms te lang wachtte dan was ze soort van oververmoeid en ging ze juist niet slapen.
    Hoop dat het voor jou misschien ook werkt!

4. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Ja, dat vind ik dus zo moeilijk!
    Zodra ik een gaapje zie dan leg ik haar in bed maar ik vind de signalen bij zo'n jonge baby erg moeilijk te herkennen.
    Inbakeren ga ik idd morgen nog met de KA bespreken.

En als je het overdag ook donker maakt dan ga je toch mss juist rommelen met het dag en nachtritme?

5. Behappy

Behappy Niet meer actief

Mijn dochtertje is misschien wel wat ouder maar die slaapt.soms van13u tot 23u niet.
    Dat lijkt me ook erg veel qua wakker zijn maar ze is nogal nieuwsgierig en volgens haar zelf.is ze nooit moe.
    De eerste paar.uur gaan goed maar dan na 5u alleen maar huilen en weigeren om te slapen.
    En zomaar een andere dag gaat t super en slaapt ze.om de 2u.

Ik denk dat het per kind gewoon verschilt het zijn richtlijnen ...over die minuten slapen en wakker.zijn.
    Hier was ze altijd al lang wakker vanaf 4 weken ongeveer.
    En inbakeren doe ik ook al ....helpt niet.zoveel

6. ChellySemp

Dec 14, 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien kun je morgen tips en handvatten aan de pedagogisch medewerker vragen? Zou ik zeker doen, daar zijn ze voor :)
    Jonge baby's kunnen meestal nog niet ogen wrijven als ze moe zijn, maar wel gapen en in hun gezicht grijpen/wrijven.
    Succes!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

8. ChellySemp

Dec 14, 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het nu?

9. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Nee hoor dat maakt niet uit. Hier maken we haar kamertje donkerder maar door het bovenlicht boven de deur komt toch nog wel daglicht. Doen we al vanaf dat ze 9 weken is. Nu 1,5 jaar. Sommige kindjes hebben dat nodig.

10. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Mijn dochtertje is inmiddels weer thuis en het gaat tot nu toe hartstikke goed!
    Heb gisteren nog een heel lang gesprek gehad met een pedagogisch medewerker en dat heeft me heel goed gedaan.

Vooral veel gesproken over het feit dat ik me nu ook vaak een beetje "verscheurd" voel tussen de 2 kids.
    Mijn zoontje is ook pas 14 maanden en die begrijpt nog niet heel veel natuurlijk.
    En deze mama heeft al snel last van schuldgevoelens...:)

Maar mijn meisje doet het super!
    Gisteren kreeg ze een flesje rond half 12 en ik heb afgewacht wanneer ze zich weer zou melden....en ik werd om half 7 pas wakker! :$
    Ze is een stuk rustiger nu en drinkt ook veeeeeeeeeeeeeel beter!

Merk trouwens idd dat ze standaard tussen 5 en 8 gewoon wakker is en daarin ook haar huiluurtje heeft.
    Nou, prima dus. :) Dan ligt ze lekker bij me op schoot en daar kan ik nu ook langzaam aan weer van gaan genieten.

Alhoewel ik ook gewoon heel eerlijk erbij moet zeggen dat ik op dit moment van elk kreuntje of steuntje nog zenuwachtig word hoor....het is nog steeds wennen voor me!

Share This Page