Hi meiden, We gaan binnenkort met onze kleine man naar de Efteling. Ik vraag me even af of hij gewoon mee mag in attracties a la Carnaval Festival? En wat is nog meer leuk voor hem, naast het Sprookjesbos natuurlijk? Onze boef is zeer oplettend en vind bewegende dingen heel leuk, vandaar dat we met hem willen gaan. Mocht hij er na een uurtje niks aan vinden dan gaan we gewoon naar huis hoor, maar denk dat hij het wel leuk gaat vinden!
Wij zijn met onze zoon op z'n eerste verjaardag naar de Efteling geweest en hij vond vooral de Pagode helemaal geweldig. Land van Laaf is best leuk, met het treintje een rondje Efteling, de bootjes en we zijn tijdens een show van Raveleijn daar gaan lunchen. We zaten binnen, maar hij vond het wel leuk, geloof ik. Paarden die voorbij komen lopen enzo. Het verhaal snapt hij nog niet, dus eng vond hij het ook niet. Droomvlucht was helaas dicht. Fata Morgana weet ik niet of die kleintjes daar in mogen, daar zijn wij in ieder geval niet meer aantoe gekomen. Wij dachten ook dat het sprookjesbos leuk zou zijn. Onze zoon vond vooral de andere kindjes interessant.
Tja wij zijn ook een keer met 2 kleintjes van een maand of 10 geweest, maar dat was echt voor onszelf, oma lette op de kids als wij in een achtbaan wilde. De kinderen kunnen mee in de carnaval, droomvlucht, en dat was het wel zo'n beetje... En het sprookjesbos natuurlijk, maar meerendeel van de dag zaten ze gewoon in de wagen te slapen, of met hun speeltjes te spelen. Tis dat ze gewoon met ons meegingen (incl. Zwager zus, ouders) maar voor de kids speciaal was ik niet gegaan... Ook niet omdat jezelf (mits je iemand extra mee hebt die toch al nergens in wilt) verder nergens in kan met een kleintje.... Of om en om, dat is ook niet echt leuk....
Ik heb het "geluk" dat mijn zoontje bijna niet slaapt overdag. Dus wat dat betreft zal hij wel alles mee krijgen denk ik. Droomvlucht is nu ook dicht dus het gaat vooral om Carnaval Fesrival, Fata Morgana, treintje, pagode, etc.
Alleen in de achtbanen mag je zoontje niet mee in de rest is voor iedereen toegankelijk de draaimolens op het Anton Pieckplein zijn ook leuk net als de carrousel. De autootjes zijn ook leuk zoontje opschoot en samen sturen.
Ah ok! Dus alle attracties waar een minimumlengte bij staat daar mag hij niet in, maar andere attracties dus wel? Leuk om te horen!
Voor een kleintje van 10 maanden lijkt het me niet 'zinvol' om naar de efteling te gaan. Ik denk niet dat het spannender voor hem is dan een (binnen)speeltuin. Plus dat het een hoop geld is, zeker als je eventueel na een uur alweer weg zou gaan, is het helemaal zonde. De fatamorgana zou ik trouwens overslaan. Dat zijn wel heel harde geluiden, lichteffecten,donker en die grote engerd met zn luier om aan het plafond...brr
Nee, ik zou de Efteling nog even laten voor wat het is. Hij is daar nog heel klein voor. Ga naar een binnenspeeltuin zoals Ballorig of Chimpie Champie.
Als je een abonnement hebt, doen. Anders zou ik nog een tijdje wachten. Maar goed, ik zou het geld er gewoon echt niet voor over hebben.
Ik denk dat een baby van 10 maanden net zoveel plezier heeft aan een kinderboerderij. Dus voor je kind zou ik niet gaan... wel als je het zelf heel leuk vindt Voor iets oudere kinderen is Sprookjeswonderland ook nog leuker dan de Efteling. Entreeprijzen zijn heel erg veel leuker voor paps en mams
de efteling heeft nu ook babyswitch zodat je toch in de achtbanen kunt. 1 gaat in de wachtrij, de ander meldt zich bij de uitgang. als degene in de wachtrij in de attractie is geweest mag de andere ouder gaan en die hoeft dus niet weer de wachtrij in. maar persoonlijk zou ik niet gaan met zon kleine hummel. zonde van je geld en hij heeft er niets aan zeker nu het ook kouder word buiten. oppas regelen als je zelf wilt of nog een jaartje wachten
Haha hoe wist je dat dan? Ik weet niet maar we gingen in augustus met een hele groep. Mijn jongste was bijna 1,5 maar alleen maar bezig met andere zaken. Met een baby naar de efteling vind iik persoonlijk een beetje onzinnig.
Ik zou niet gaan speciaal voor/met een kind van 10 maanden. Zonde van het geld. Het kind krijgt er niks van mee.
Wij zijn met ons dochtertje ook 2x in de Efteling geweest met 9 en 11 maanden en zeker weten dat ze genoten heeft. Je moet de foto's maar eens zien van haar snoetje en het poppenfestival, heel groot succes. Net zoals de draaimolens en land van laaf. Dus dat kinderen er niets van meekrijgen op die leeftijd ben ik het niet mee eens. Ik ben blij dat wij gegaan zijn.
Lekker gaan! Onze zoon vind het vanaf zijn 6 maanden al heel erg leuk. Ik geloof dat je op de site van de efteling ook precies kunt lezen waar de kleine allemaal mee in mag. Veel plezier.