Hallo dames, Anderhalf jaar geleden ben ik bevallen van mijn dochter, zij kwam 6 weken te vroeg doordat mijn placenta losliet. Het was net kantje boord voor ons allebei... Nu ben ik weer zwanger, 5 weekjes pas, maar maak me nu al zorgen!! Iemand die dit ook heeft meegemaakt en daarna weer zwanger is of is geweest?? groetjes Marianne
Ik heb er gelukkig geen ervaring mee. Maar het nichtje van mijn man die heeft hetzelfde gehad met 39wk,helaas werd het kereltje dood geboren Ze was een paar maanden later weer zwanger en moest toen onder strenge controlle bij een gynaecoloog blijven tot aan de bevalling. Heel veel succes en een fijne zwangerschap..
Hier ook zelf geen ervaring wel mijn buurvrouw bij haar derde kindje met 37. Weken ook dit is niet goed afgelopen ! Daarna weer zwanger geweest heel veel rust voorgeschreven gekregen en met 34 weken opgenomen tot aan de bevalling die ze met 36 weken hebben ingeleid en dit is een gezonde jongen geworden ! Ik wens je een goede zwangerschap toe en ik hoop dat je er ook een beetje van kunt genieten maar natuurlijk blijft het spannend !
Kon mijn verhaal wel wezen..bij mij liet anderhalf jaar geleden ook met 34 weken zwangerschap mijn placenta los. Het is dat we zo dicht bij het ziekenhuis woonde en er zelf direct naar toe zijn gereden. Gelukkig hebben zoontje en ik het allebei overleefd. Ben nu ruim 16 weken zwanger van een tweeling en dat brengt ook weer een risico met zich mee. Gelukkig sta ik onder goede controle van de gyn en kan ik altijd mijn zorgen of angsten uiten. Ze spelen daar goed op in en mag altijd langskomen als ik me zorgen maak.
Ja hierzo! Onze dochter is in mei 2010 na 23 weken geboren en na geboorte overleden. Na weken van bloedingen omdat de placenta niet goed vast zat is deze helemaal lsgekomen en braken de vliezen. Na onze dochter heb ik nog 3 mk,s gehad. Ik blijk een stollingsafwijking te hebben en heb deze zwangerschap bloedverdunners gespoten.
Bij een vriendin van mij, met 36 wk liet de placenta los. Met spoed is de kleine toen gehaald. Moest gereanimeerd worden en heeft twee weekjes in het ziekenhuis gelegen, maar is nu echt niets meer mis mee! Tweede hebben ze met 39 wk gehaald, ook omdat mijn vriendin heel angstig was. Helemaal geen problemen gehad met die bevalling.
Nou heftig zeg!! Mijn dochtertje hebben ze toen ook moeten reanimeren en gelukkig is nu alles goed en ontwikkelt ze zich perfect. Ben blij dat er vrouwen zijn die toch na zo'n gebeurtenis weer zwanger willen worden. Ik kreeg namelijk uit mijn omgeving echt vervelende reacties, zo van ben je gek of zo ben blij met wat je hebt en van je gaat er toch niet meer aan beginnen.... De gyn heeft mij verzekerd dat ik gewoon weer zwanger kan worden heb bloed onderzoeken enzo gehad en daar kwam niks uit, gewoon domme pech dus.