pff vroeger!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Inky, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    EUH????

Ik bedoel niet dat ik jouw verhaal niet begrijp hoor!!!

Ik begrijp niet dat die nicht zoiets kan doen ;)

2. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ja, is makkelijk om voor een ander te spreken. Ik heb zelf zoiets van: Doe wat je zelf het beste vind!
    Ik vind ook lang niet alles kunnen.. Maar een ieder heeft een eigen geweten meegekregen, ga aub niet oordelen over anderen, komt nooit wat goeds van.

Ik drink ook koffie.. is ook niet goed.. wel met mate.. maar ik vind het gewoon super lekker!
    Zo zijn er meer dingen, dat krampachtige gedoe van: dit kan wel en dat absoluut niet.. hou ik niet van.

Hier in Nederland ligt alles aan banden, en wij als kudde dieren hobbelen overal achteraan, geloven alles wat er gezegt wordt.
    Nergens wordt er zo streng gelet op zwangere vrouwen.
    In andere landen worden ook kinderen geboren, nog meer dan hier in Nederland..

Ik weet het allemaal niet.. Ik vind dat we ons te snel maar iets aan laten praten, Nederland loopt altijd voorop in dit soort dingen.
    Vroeger werd er ook DES voorgeschreven, moest zo goed zijn..
    Nou wat is er van terecht gekomen.

Ik heb zoiets van: Je weet wel wat goed en niet goed is, laat je niet zo beinvloeden door anderen, is nergen goed voor, maar ga ook zeker niet een ander veroordelen!!

Groetjes Kalush

3. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Helemaal gelijk Kalush dat er in andere landen meer kinderen geboren worden dan in Nederland, maar wat is het sterfte cijfer onder baby's daar, wat is het aantal MK's per vrouw daar? Je kan toch niet zo algemeen over andere landen praten? In Afrika eten ze ook gewoon alles, maar hoeveel MK's krijgen vrouwen in bepaalde Afrikaanse landen wel niet, sommige vrouwen wel 10! Ik denk niet dat het zo te vergelijken valt.

Maar Inky, ik ben in ieder geval blij om te horen dat er nog meer vrouwen zijn die er zo over denken als ik!

4. Niet meer actief

ik ben het er niet mee eens! hahaha nou ja een beetje niet dan...

Roken, drinken en rauw vlees/rauwmelkse kazen tijdens de zwangerschap, ik doe er niet aan mee.

Maar als ik niks meer zou eten wat ik hier op het forum allemaal voorbij zie komen, dan zou ik echt helemaal niks meer mogen. Dit is niet goed, dat is niet goed. Mag zelfs geen koekjes meer met kaneel. (terwijl bij navraag huisarts bleek dat dit pas schadelijk is bij ong. 2 kilo kaneel, veel succes wil je dat in 1 keer naar binnen werken)

Cafeine? Met mate idd, net als drop. Maar om dat nou gelijk helemaal niet meer te eten vind ik ook overdreven hoor!

Ananas is niet goed, krijg je miskramen van, sex, miskraam, fietsen, miskraam, te weinig slaap... niet goed. Teveel cola? adhd kind.

Ik hou me aan de lijst van het voedingscentrum en ik vraag aan de ha en vk wat ik wel en niet mag en dan vind ik het best hoor!!

Zo heerlijk, dat ben ik kwijt, zit me al best lang dwars!! Ik snap heel goed wat jullie bedoelen hoor! En ik kan me ook in grote lijnen erin vinden, maar vind dat er soms wel doorgeslagen wordt!!

5. manuela6

manuela6 Actief lid

12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Ben het helemaal met mo666 eens!!

6. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ow maar daar heb ik het niet over hoor, ik vind dat je daar ook helemaal gelijk in hebt m066!!
    Lees mijn laatste regel maar.
    Het gaat mij vooral om de rauwmelkse kazen, de rode biefstuk en de filet americane enz.
    De kaneel en ananas enz. dat vind ik een ander verhaal. Van die andere produkten staat gewoon vast dat je er een lysteriabacterie van kan krijgen.

Maar zoals ik al typte het is ieder zijn eigen verantwoordelijkheid. Ik las hier alleen zo vaak dat meiden zeiden dat het geen kwaad kon omdat ze het vroeger ook aten, dat ik het ff van me af wilde schrijven.

7. Niet meer actief

hoi, dan heb ik je verkeerd begrepen hoor!
    Dat gedeelte ben ik helemaal met je eens hoor!

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    sorry, iedereen heeft een geweten? ik vind als je kiest voor een kindje, hoor je daar ook de verantwoording voor te dragen.
    en ach als het te vroeg komt dan kan het toch de couveuse in???
    en ik drink ook koffie, vind het ook lekker, maar dan maar wat minder. en des werd vroeger voorgeschreven, een sigaret niet?? waar gaat deze vergelijking op?
    ben ik een kuddedier als ik probeer niet te roken en te drinken? ik wil het beste voor mijn kindje, en dat heeft niets te maken met anderen volgen, maar met verantwoordelijkheid en gezond verstand!

sorry ik reageer een beetje verhit, maar weet niet hoe ik het anders moet opschrijven.

9. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Bravo Noura

10. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Hey Inky

Je hebt helemaal gelijk hoor! Ben blij dat er toch meer meiden hetzelfde denken.
    Merk dat anderen er vaak een beetje raar op reageren als je als zwangere deze dingen afschaf.
    Dan is het goed om dit eens op een rijtje te lezen. :D

11. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik moet juist dropjes eten. Ik heb een vrij lage bloeddruk 100/50.
    Dus het verschilt ook per geval.
    Mijn mannetje is pasgeleden 40 geworden, dus ik dacht: "een wijntje moet kunnen". Ik heb 2 slokje genomen, voelde me er toch niet lekker bij en ben weer lekker aan de fris gegaan.
    Gina

12. Female

Female Niet meer actief

hoi meiden! ik heb hier ook wel eens zoiets te voren gebracht, waarin ook stond dat ze vroeger ook niets wisten... maar daar stond wel bij vermeld dat het sterftecijfer vroeger idd hoger was... ik let er zelf ook goed op hoor, na mijn eitje... maar vind soms dat mensen er ook erg overdreven mee bezig zijn, zoals bijv heel erg bang zijn als je een hapje verkeerd hebt gegeten etc... maar das mijn mening......maar het blijft wederom: iedereen moet doen waar ze zich het prettigst bij voelt en eigen gevoel volgen..... liefs!

13. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik heb nog een aanvulling van het omgekeerde;
    ik ken iemand die voor de zwangerschap eigenlik geen fruit at...
    en nu ze zwanger is word alles tot op het precieze afgemeten!bah... alle smoet perfect zijn en ik heb het ide dat ze bij elke hap denk; zou dit wel goed zijn of......

nou ik ben zwanger en ga idd niethalf rauwe eieren eten of bier ed zuipen of weet ik wat.....
    nu heb ik laatst ook een eitje gegeten wat net niet gaar was en vandaag een entreco {weet niet hoe je het schrijft!} in een restaurant wat nog ietsiepietsie roze was maar niet rod ofzo! dus ik denk wel na wat ik doe! en zo heb ik ok niet graag groente maar zorg wel dat ik aan wat meer fruit denk....

Maar wilde dus eigenlijk zeggen dat die meid in de omgekeerde wereld leeft! en daar zou ik pas echt gek van worden!
    verder ben ik het wel eens met inky, maar dta had ik al geschreven

14. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik heb nog een aanvulling van het omgekeerde;
    ik ken iemand die voor de zwangerschap eigenlik geen fruit at...
    en nu ze zwanger is word alles tot op het precieze afgemeten!bah... alle smoet perfect zijn en ik heb het ide dat ze bij elke hap denk; zou dit wel goed zijn of......

nou ik ben zwanger en ga idd niethalf rauwe eieren eten of bier ed zuipen of weet ik wat.....
    nu heb ik laatst ook een eitje gegeten wat net niet gaar was en vandaag een entreco {weet niet hoe je het schrijft!} in een restaurant wat nog ietsiepietsie roze was maar niet rod ofzo! dus ik denk wel na wat ik doe! en zo heb ik ok niet graag groente maar zorg wel dat ik aan wat meer fruit denk....

Maar wilde dus eigenlijk zeggen dat die meid in de omgekeerde wereld leeft! en daar zou ik pas echt gek van worden!
    verder ben ik het wel eens met inky, maar dta had ik al geschreven

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    overdreven gezondheidsfreak gedoe vind ik ook niets hoor. maar wees wel een beetje bewust met wat er in je buik zit. en verder gewoon lekker zwanger zijn.
    ik ben op vakantie geweest naar marokko dit jaar,en heb heel vaak te horen gekregen van oei zou je dat wel doen. jaaaah waarom niet? het is daar minder hygienisch dan hier, en het eten is anders. maar let gewoon een beetje zelf op.
    verder eet ik ook gewoon lekker drop, drink af en toe koffie( heerlijk) ik ben niet zo`n fruiteter, dus dat vergeet ik nog wel eens.

16. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Sorry, ik had een bericht getypt en verwijderd, komt idd wel een beetje onduidelijk over zo. Was verder geen reactie op iemand...

17. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hier staat nou waar het om gaan... wat anderen DENKEN!
    Ga niet jou mening op een ander opdringen.
    Iedereen heeft een eigen geweten zoals ik eerder zei.. laat een ieder in zijn/haar waarde.
    Je ziet in de wereld (op grote schaal) wat daar van komt, van: ik heb gelijk en jij moet dat ook vinden.

Je kan het goed met elkaar eens zijn, ook kun je een ander zijn gedrag verachten.. maar ga niet oordelen/veroordelen.

Haar kindje is ziek, ow dat komt omdat ze gerookt heeft tijdens de zwangerschap..
    Stel dat jou kindje ongelukkig wordt geboren.. wat zal men dan van jou denken? Komt door de koffie.. (misschien)

Ik kan er gewoon erg slecht tegen dat iedereen al met zijn oordeel klaar staat.. Dit mag niet, dit moet je laten.. want je wil een kindje/ben zwanger en dan 'hoort' dat er niet bij..

Zo denk ik erover.. en ik vind wel dat we kudde dieren zijn.. we lopen achter alles aan.. lever is niet goed, kaneel niet.. cola is ook uit den boze.. zo kan ik wel door gaan..
    Klaar.. is uitgezocht, maar elk mens heeft een eigen keus of hij/zij zich hieraan wil houden..

Ieder moet maar naar zichzelf kijken, heb je meer dan genoeg aan..
    Je kan altijd wijzen naar die ander, maar let eens goed op, er wijzen dan altijd 3 vingers naar jezelf!

Groetjes Kalush

18. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    hohoho ik zeg steeds dat het ieder zijn eigen verantwoordelijkheid is!!

En daarbij gaat het er mij om dat de meiden die net zwanger zijn en een vraag stellen over filet americane soms gewoon het verkeerde antwoord krijgen van anderen die vinden dat het wel kan omdat het vroeger ook kon.

Verder zijn we mss best kuddedieren maar als het om de gezondheid van je kindje draait denk ik dat dat niet eens erg is!! Beter een kudde gezonde babies dan een stel zieke!

19. Niet meer actief

Ik vind niet dat een mening en gedachtegang ventileren gezien kan worden als opdringen.

Dit is een forum! In forum onstaan nou eenmaal discussies en meningsverschillen. Wat heeft een forum anders voor zin? Om alleen over koetjes en kalfjes te praten?

20. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Volgens mij werd er helemaal geen mening opgedrongen hoor :confused:

Tis inderdaad je eigen verantwoordelijkheid.
    Maar ik blijf er ook gewoon bij,dat ik het stom vind als mensen wel risico's nemen en dingen gebruiken waarvan bekend is dat ze schade aan kunnen richten.
    Ik snap het gewoon ECHT niet,hoe kan je je kind dat aandoen?
    En als je iets niet kan laten staan....ben je dan niet gewoon zwak????
    Dit is een vraag heh....niet dat ik verwijten krijg dat ik iemand veroordeel.

Ik zou het mezelf gewoon niet vergeven als door mijn toedoen mijn kindje iets mankeert.
    En daarbij hebben we bewust voor dit kindje gekozen,dus ik vind wel dat we daar dan ook goed voor moeten zorgen en geen risico's mogen nemen.
    En ons verantwoordelijk moeten gedragen.

En dan nog mogen we reuze dankbaar zijn als ons kindje gezond ter wereld komt.

Deel Deze Pagina