hai ik kon het niet vinden,waar er staat wat je mee moet nemen naar t ziekenhuis.(tas in pakken) ik heb op google gekeken en ik werdt hierheen verwezen,maar op 1 of andere manier pakt hij hem niet. Wie weet waar ik t kan vinden of eventueel een lijstje? als er iemand gereageerd heeft met een bruikbaar antw,mag t wel gesloten worden. b.v.thnxxxxx liefs loesmari
thnx dames ik was de naam vergeten vlucht koffer heet het klopt. pff moetje nagaan. 2 jaar geleden bevallen ik ben echt bijna alles vergeten. thnx zal ff kijken op de baby.info.nl en de topic hier thnx thnx thnx. ;liefs loesmari ps: deze mag gesloten worden.doeg doeg
heb even bij de site van een VK bij ons in de buurt een lijstje gevonden met wat je nodig hebt bij een thuisbevallig en ziekenhuisbevalling.. hopelijk heb je er iets aan' Thuis bevallen Bij een termijn van 37 tot 42 weken mag je, mits er zich geen complicaties voordoen, kiezen voor een thuisbevalling. De verloskundige en de kraamverzorgster komen bij jullie thuis om de bevalling te begeleiden. De onderstaande dingen heb je nodig voor een thuisbevalling: * Bedverhogers/ klossen (te huur bij thuiszorg) Zonder klossen kunnen wij in principe geen thuisbevalling begeleiden! * Ondersteek (po, te huur bij thuiszorg) * kraampakket: * plastic zeil als matrasbeschermer * 1 celstof mat met plastic uiteinden * minimaal 10 celstof matten * minimaal 2 pakken kraamverband * minimaal 1 pak grote kraamverbanden * minimaal 10 grote steriele gaaskompressen * een doosje kleine steriele gaaskompressen (16 x 16) * flesje alcohol (70%) * 2 navelklemmen * zeep Zelf aanvullen met: * 3 grote vuilniszakken * rol toiletpapier * 2 emmers Verder: * 1 à 2 ijzeren kruiken * kruikenzak(ken) * minimaal 6 hydrofiel luiers of flanellen luiers * badcape o.i.d. * rompertjes * wegwerp- of katoenen luiers * pakje, broekje en/of truitje en evt. sokjes * 2 mutsjes * digitale koortsthermometer, géén oorthermometer Tas met spullen indien bevalling niet thuis kan plaatsvinden met o.a: * Toiletspullen, eventueel lenzen en/of bril, medicijnen * Nachtkleding voor jezelf * Maxi-cosi * Kleding voor de baby * Fototoestel en/of videocamera * Papieren van de kraamhulp
Ik heb klaarstaan: - 2 setjes kleding maat 50 - 2 setjes kleding maat 56 - Een paar mutsjes, een paar wantjes en een jasje - maxi-cosi + wikkeldeken + een fleece dekentje - Kleding voor mezelf: paar setjes ondergoed, bh's, sokken, pyama, badjas, badslippers. - Toiletartikelen - Een paar liga'tjes, dextro Verder ligt klaar: fotocamera+extra accu Papieren vk, verzekering, ponsplaatje, map kraamzorg.
ow ok bedankt dames. ik heb al een aantal genoteerd. Ik heb het op internet opgezocht vluchtkoffer en kwam bij een site terecht. maar daar vertelde ze niet wat je nou eigenlijk extra mee kunt nemen. alleen belangrijke papieren kleding voor jezelf en baby. das zo beetje. Ik zal het zo ff opzoeken en inpakken. en dat van de labello mee nemen is ook erg handig . Ik weet van mijn eerste nog droge lippen hadden ze natte washandje erop gedaan ,maar het droogde weer op door het puffen. Dus ik hou nu labello in tas en mijn blistex in de woonkamer. wilt namelijk thuis proberen weer. Ik hoop dat t lukt. Ze hadden na de bevalling de vluchtkoffer gepakt want daar zat namelijk alles in voor de kleine en mij. dat was wel weer handig. liefs loesmari