Pff wanneer is het uitzicht?

Discussion in 'De lounge' started by Rnate, Mar 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    Ja ik weer met een zeiktopic! Sorry.

Wij zitten in het bewind, lang verhaal al keer uitgelegt. Nu is afgelopen 14 feb een aanvraag gedaan voor een begin minnelijk traject(lening bij de gemeente). We waren al gewaarschuwt dat die waarschijnlijk afgewezen zou worden vanwege een fraudemelding op vriend zijn naam. In 2010 was hij aan het werk maar heeft ook een uitbetaling gehad van de sociale dienst. Wij wisten dit echter neit aangezien wij toen bij de GKB zaten dus onze eigen inkomsten neit beheerden. We kregen dus inneens een brief fraude dit dat bladiebla. We zijn er overeengekomen met de gemeente "schuld" werd terugbetaald maar de fraudemelding kon niet teruggedraait worden. Ik stond er verder los van, was nog geen 21, g een recht op uitkering en stond dus ook niet op mijn naam.

De GKB heeft de "lening" nu dus inderdaad afgewezen, maar ook op mijn naam. Dit klopt dus niet!! en denk maar niet dat er bij welke instantie dan ook iemand aan de telefoon komt dit op te lossen. Soc. dienst wil me niet te woord staan, bewind belt mij maar niet terug en de gemeente is ook niet te bereiken. Mijn vriend zit erdoor ik nog meer! In de brief staat dat ze ons pas in 2015 zouden kunnen helpen. Ik kan/wil niet zolang wachten!! We zijn nu al een jaar bezig met dit bewind, voorheen al een jaar bij de gkb gekloot gehad en mijn vriend zit nu totaal al zo'n 6 jaar in het hele traject en we worden er alleen slechter van.

Hij heeft een aanbod gehad voor een baan in Rotterdam maar moet dan een auto hebben. 4 weken daar werken 7 dagen per week 12 uur per dag. Hij is dan even thuis en dan weer 4 week weg. Verdiensten zijn ZEER goed. Maar bewind zeikt alleen maar. Als mijn vriend die baan krijgt zijn we binnen 6 maand schuldvrij! het word dan wel HEEL zwaar maargoed dan zijn we klaar. We komen er gewoon niet uit. Ik zie op dit moment gewoon het einde niet meer. Ik wil niet nog langer dit traject doorstaan, onze dochter wordt ouder en het wordt alleen maar zwaarder.

:(

2. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    als je onder bewind staat sta je niet onder curatele he... je kan dus gewoon een baan aannemen.
    Waarom zou het bewind dat afwijzen dan?

3. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    ze wijzen het niet af. Het punt is dat wij vlakbij Groningen wonen en rotterdam dus 2,5 3 uur reizen is en daarvoor een auto aangeschaft moet worden (openbaar vervoer is geen optie vanwege de werktijden en ligging van het werk). Daar willen ze niet aan meewerken, ookal verkopen/ruilen we de brommer voor een autotje. Het onderwerp "vervoer" is al vaker de reden geweest waardoor mijn vriend is afgewezen voor werk, hij is uitzendkracht.

4. Dana

Dana Niet meer actief

Toen wij nog geen auto hadden ging mijn man de avond ervoor met de trein naar het werk, bleef ergens goedkoop slapen en nam brood mee (ontbijt) en ging dan de volgende dag aan het werk. Waar een wil is is een weg. Reiskosten, openbaar vervoer, kun je vaak declareren op het werk.

Je schrijft dat hij dan 4 weken weg is, dus om daar nou een auto voor te kopen die op de parkeerplaats staat, ik begrijp wel dat dit niet gelijk de bedoeling is.

5. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    Alle opties hebben we al bekeken. Uitzendbureau heeft zelfs gekeken of ze nog een uitzendkracht naar Rotterdam konden sturen maar helaas waren en geen mensen die daarheen wouden. De keuze voor een auto is niet zomaar gemaakt, hij is nu wel nodig omdat hij ook wel eens naar verschillende terreinen moet.

Reiskosten/uren verblijf e.d word idd allemaal vergoed. Verblijf is gratis, maar daar staat standaart een xbedrag aan vergoeding voor en word wel gewoon uitgekeert vandaar dat hij ook zoveel kan verdienen en we dus snel van de schulden af zijn.

6. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

Feb 13, 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Misschien kan je vriend met de trein naar Rotterdam en vanaf daar naar verschillende locaties fietsen. Als ik het goed begrijp krijgt hij in Rotterdam een verblijfplaats. En eenmaal daar aangekomen kan hij misschien ook met andere collega's meerijden.

7. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    Hij kan zo opgeroepen worden om weer richting groningen te rijden en kan dan niet wachten op openbaar vervoer. Als hij een auto heeft nemen ze hem zo aan. Maar omdat we die dus niet hebben komt hij niet in aanmerking terwijl ze wel interesse hebben.

8. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    heb je al aan greenwheels gedacht. dat is een auto abbonement. Je hoeft dan zelf geen auto te kopen, maar je betaald een betaald bedrag per kilometer. Op de dag dat je hem nodig hebt, ga je naar een bepaalde parkeerplaats waar dan zo'n greenwheels auto staat. Je rijdt naar je bestemming en daar parkeer je hem weer op zo'n speciale parkeerplaats, en hebt er verder geen omkijken meer na. En na 4 weken kun je daar weer een auto ophalen om dan weer naar huis te rijden. Ik denk zelf dat dit een ideale oplossing voor jullie is. Ik zou zeggen zoek het eens uit.

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Hahaha sas, dat zou ik net typen van Greenwheels ;)

Kan hij niet een auto lenen van iemand?

Wat ik trouwens niet helemaal snap, je hebt al een bewindvoerder, zit hij dan in de wsnp? Want in dat geval heeft een minnelijk traject natuurlijk helemaal geen zin... Oh de GKB maakt er inderdaad vaak een zootje van, toen ik er nog zat waren de overzichten zo onduidelijk dat je er bijna een weektaak aan had om ze te controleren...

10. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    Thx voor de tip!
    Heb net even gekeken, maar daar komt ook nogal veel bij kijken. Borg, reserveren uurkosten,benzinekosten. Al met al ben je dan hetzelfde kwijt als we een klein belastingvrij autotje zouden kopen. (wat ook de bedoeling zou zijn). Mijn vriend heeft op curacao opleiding tot automonteur afgerond dus onderhoud enz kost ons verder niks.

11. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    Vriend zat bij de GKB, we gingen samenwonen ik moest er verplicht bij in, GKB betaalde niks waardoor op mijn naam ook nog eens schulden zijn ontstaan en vriend oude schulden alleen maar hoger werden. Daarom de keus genomen om een bewindvoerder in te schakelen. We zitten nu nog in de "budgetering" en er zou dan eerst een minnelijk traject opgestart worden, maar dat is nu dus mislukt.

Al weet ik wel dat er nog een manier is. Bewind kan ook een aflossingvoorstel doen bij alle schuldeisers, dan 3 jaar sparen en dan na 3 jaar alle schuldeisers in 1 keer aflossen. Ik weet alleen niet of ze hiermee akkoord gaan, aangezien ze nu ook de "makkelijke" weg hebben gekozen om een lening af te sluiten (poging tot)

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb net eens zitten kijken op die site maar je betaald 2,50 per uur 10 cent te kilometer en dan de brandstofkosten erbij a 10 cent per kilometer

rij je 250 kilometer van arnhem naar delfzijl (noem even een dwars straat)
    betaal je dus voor enkele reis

6,25 voor het uur tarief
    25 euro voor de kilometers
    25 euro voor de brendstof

kom je op 56,25 euro enkele reis
    kan aan mei liggen maar als je dat 3 keer in de week doet hou je nog geen reet over.

daarbij zit er abonements geld op en een borg van 225

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

Rnate kunnen jullie de wsnp niet in dan?

14. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    Nee, die fraude staat dus in de weg. De optie op dit moment is dan ook, vriend huis uit op kamers en dan opnieuw een aanvraag doen voor mij alleen. Maar dat helpt hem op dit moment natuurlijk ook niet.

Zit gewoon te denken om mijn ouders anders om hulp te vragen, zie hebben al eerder aangeboden onze financien te beheren aangezien het bewind ook nog eens 120 euro per maand aan loon vraagt!! maar er geen drol voor doet (ik regel alles zelf) en die 120 euro kan ook helpen om een schuld af te lossen. Maar zou echt niet weten hoe ik hun dit kan vragen. Ze hebben wel spaargeld maar dat wil ik niet van hun "lenen" en ik weet niet hoe het zit met een extra lening?

15. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

Jan 1, 2011
    2,126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Als je een goeie band hebt met je ouders zou ik ze dit zeker vragen.
    Ik ken verschillende verhalen die opgelicht zijn bij bewind, misschien dat ik er daarom geen hoge pet van op heb.

16. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Hoe bedoel je? de meeste auto's hebben dat niet..
    ja of ze zijn ouder dan (ik geloof) 25 jaar of het moet een hele nieuwe worden.. (waar je dan vanaf 2014 weer belasting voor moet gaan betalen)

17. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

In Rotterdam hebben ze niemand die het wil doen en binnen 6 maanden van je schulden af. Ik weet niet wat voor baan het is?

Ik zou het uitzendbureau zeggen het graag te willen doen maar wel met het openbaar vervoer te willen reizen. Als ze niemand kunnen vinden gaan ze musschien akkoord. Maar eerst zou ik willen weten of het gevaarlijk werk is, echt ookal zou ik er nig zo veel mee verdienen.... Mijn leven zet ik voor een baan niet op het spel!

Als hij de dag ervoor net het OV zou gaan moet het haalbaar zijn.
    Een auto kopen voor alleen de heen en terugweg lijkt me in deze situatie ook niet verstandig. Met het budget wat jullie eventueel zouden kunnen kopen, koop je natuurlijk niet een wonderauto. Het is fijn dat hij zelf het onderhoudt kan doen maar als iets stuk is zal hij toch de spullen moeten kopen om het te laten repareren.

Maar eerlijk gezegd vind ik het alleen maar goed dat ze jullie geen lening geven. Dit doen ze om jullie te beschermen, echt niet om jullie dwars te zitten.

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

hmm mischien is dat niet eens z'n slecht idee meis

als jou ouders het gaan beheren kunnen jullie die kleine goedkope auto kopen en kunnen jullie heel snel aflossen.

desnoods lenen jullie het bij je ouders en lossen jullie het daarbij af zijn jullie ook sneller uit de problemen

19. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Dat wilde ik ook net zeggen,kunnen je ouders jullie niet helpen met een klein autootje kopen? Dan is er in ieder geval een baan waardoor geld binnen komt!

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

volgens mij word er echt niet goed gelezen het gaat erom dat hij tussen verschillende locaties moet pendelen dit is met het ov niet te doen want er zal wel tijds druk op zitten

en hoezo zou je niet met een ruim loon binnen 6 maanden van je schulden af kunnen zijn? las hij nu 1000 euro heeft en straks 3000 heeft hij 12000 euro over in die 6 maanden.
    in 4 weken krijg je een hoop onkosten vergoed en ook een hoop extra toeslagen.
    tis 4 weken in tern weg van huis ook in de weekenden niet wat denk je van 200% uren op zondag bijv

Share This Page