Hallo, Mijn man heeft aanvullend pensioen.. Het is best een hap geld elke maand wat we daarvoor sparen. We zitten eraan te denken om het af te gaan kopen wat ons ook veel geld gaat kosten. Ik ben benieuwd naar hoe anderen dit geregeld hebben. Wanneer je er niks over kwijt wilt dan snap ik dat ook. Groetjes Annelin
Wij zitten er over na te denken om aanvullend pensioen af te sluiten. Ik betwijfel of er nog iets van pensioen is over 40 jaar. Wij zijn dus steeds meer aan het kijken wat we nu kunnen doen om er later beter of hetzelfde bij te zitten, extra aflossen op de hypotheek etc. Mag ik vragen wat het jullie per maand ongeveer kost?
Ik zou het niet doen. Ik heb het niet (ook geen lijfrente o.i.d.) en ik weet dat ik later met een pensioengat zit. Mijn man zelfs heeft helemaal geen pensioen opgebouwd (ondernemer). Wij hebben een probleem later ... Ik zou het niet doen, misschien is het leuk om NU iets extra's over te houden, maar het is helemaal fijn dat als je met pensioen gaat je niet opeens een heleboel inkomen moet missen.
Ruim 150 euro per maand incl. verzekering. Wat je zegt; dat bedrag kun je ook elke maand extra sparen en hypotheek aflossen.. Ik maak me gewoon een beetje zorgen over de pensioenen, veel in het nieuws en inderdaad wat is daar straks nog van over? Ik heb liever ons geld nu in handen en doe daar nu iets nuttigs mee waar we later profijt van hebben. (Extra aflossen bijv.) We kunnen het geld maandelijks wel missen dat is het probleem niet maar het voelt niet helemaal goed.
wij hebben hem opgezegt maar dat alleen omdat het gedeeltelijk betaald werd met spaarloon en dit dus nu niet meer is. en dit een mooie gelegenheid was om van deze woekerpolis af te komen. want dat hadden wij. wij betaalden 65 euro pm inclusief spaarloon. uiteindelijk dus laten uitbetalen maar schieten er mede door de crisis 3000 euro bij in. wij zijn nu op zoek naar een andere plek om het vast te zetten. weet wel zeker dat we het niet meer in een pensioen regeling stoppen met beleggen ed. want dat word toch steeds minder terwijl je meer betaald.
Mijn man zijn pensioen is vanuit het werk geregeld. Mijn werk heeft helemaal niks geregeld qua pensioen. Ik moet hier dus achteraan, en wil dit gaan doen zodra de kids niet meer op de opvang zitten. Dat zou een hoop geld schelen wat we dus aan het pensioen kunnen besteden. Ik twijfel of we gewoon een spaarplan gaan nemen, of bij een pensioen verzekeraar. Ach...heb nog even om erover na te denken.
Aha duidelijk. Ik snap je gedachtengang. Heeft je man dan aanvullend pensioen binnen zijn pensioensregeling? Want er zijn diverse mogelijkheden bij banken en verzekeringsmaatschappijen toch? Goed onderwerp, wij moet die afspraak echt eens gaan maken nu.
Wij hebben nog niets geregeld maar zitten er sterk over na te denken om iets opzij te zetten. Als ondernemer kun je wel wat aan pensioenopbouw doen. Geadviseerd werd om dit gewoon zelf te beleggen, dan heb je er tenminste wat aan. Of dit ook zo is is het tweede natuurlijk.... Zelf ben ik altijd op safe gegaan dus ik vind beleggen wel een beetje eng.